کد خبر 1406716
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
فرمانده ارتش آمریکا در قاره آفریقا تعیین شد

یک فرمانده جدید برای واحد فرماندهی حوزه آفریقا در ارتش آمریکا منصوب شد.

به گزارش مشرق، ژنرال مایکل لانگی، از ژنرالهای واحد تفنگداران دریایی ارتش آمریکا به عنوان رئیس فرماندهی حوزه آفریقای ارتش آمریکا منصوب شد.

او دراین مقام عملیاتهای نظامی آمریکا را در قاره‌ای هدایت خواهد کرد که حضور نظامی ارتش آمریکا در آن کمتر است. او روز سه شنبه در جریان مراسمی که در پایگاه کلی باراکس در اشتوتگارت آلمان برگزار شد به سمت رئیس واحد فرماندهی آفریقا در ارتش آمریکا منصوب شد. او همچنین دومین سیاهپوستی است که برای رهبری این واحد نظامی که دارای حدود ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ نیرو در سراسر قاره آفریقا است منصوب می شود.

استفن تاونسند، فرمانده قبلی این واحد در یک سخنرانی در این مراسم بر چالش محدود بودن سربازان و منابع اختصاص یافته از سوی ارتش آمریکا به این قاره تاکید کرد. او گفت: هر روز در این حوزه چالشهای جدید پدید می آید و ما منابع لازم برای رفع این چالشها را نداریم بنا براین باید خوب فکر کنیم. آمریکا نمی تواند آفریقا را نادیده بگیرد. این قاره پر از پتانسیل است اما در عین حال پر از چالش بوده و در یک مقطع تاریخی قرار گرفته است.

این در حالی است که در سالهای اخیر چالشهای اصلی پیش روی پنتاگون شامل جنگ در عراق و افغانستان، اتفاقات خاورمیانه، لزوم تمرکز بیشتر بر رقابت با چین و جنگ اخیر در اوکراین بوده اند اما در عین حال گروه های شبه نظامی نظیر القاعده و داعش نیز در مکانهای خارج از کنترل در آفریقا رشد پیدا کرده اند و گروه شبه نظامی الشباب نیز همچنان یک تهدید چشمگیر در سومالی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    2 0
    فرمانده ارتش آمریکا در آفریقا؟ چه غلطا؟ GO HOME YANKI
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      0 1
      غلطا ک فعلا تو داری میکنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس