افت قیمت نفت به 100 دلار

خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شد که با پایان جدیدترین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها و احیای برجام، بهای جهانی طلای سیاه کاهش پیدا کرد.

به گزارش مشرق، دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها و احیای برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام، روز گذشته در وین پایتخت اتریش به اتمام رسید و تحولات آن، به کاهش قیمت جهانی نفت منجر شد.

قیمت نفت امروز (سه‌شنبه) و در پی آخرین تحولات مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین، کاهش پیدا کرد و بهای معاملات آتی نفت برنت با افت ۱۴ سنتی، به بشکه‌ای ۹۶.۵۱ دلار رسید.

معاملات آتی نفتِ «وست تگزاس اینترمیدیت» نیز با کاهش ۱۶ درصدی، به ۹۰.۶۰ دلار به ازای هر بشکه رسید.

«ویوِک دار» تحلیلگر بانک کامانولث استرالیا در یادداشتی نوشت: گرچه جزئیات زمان‌بندی از سر گرفتن صادرات نفت ایران حتی در صورت احیای برجام، همچنان نامشخص است، بی‌شک ایران این ظرفیت را دارد تا با سرعتی نسبتاً زیاد صادرات نفت را افزایش دهد.

به گفته وی، ایران قادر است صادرات خود را ظرف مدت ۶ ماه، به اندازه یک الی یک‌ونیم میلیون بشکه در روز افزایش داده و به عبارتی آن را به ۱.۵ درصد عرضه جهان برساند.

دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها از پنجشنبه هفته گذشته ۱۳ مردادماه در وین آغاز شد و دیروز به پایان رسید.

رسانه‌های غربی پس از پایان مذاکرات وین مدعی شدند که اتحادیه اروپا متن نهایی توافق را در اختیار تهران و واشنگتن قرار داده و در انتظار تأیید آن‌ها است. با این حال مقامات وزارت خارجه ایران با رد این ادعا اعلام کرده‌اند که متن توافق نهایی نشده و حل و فصل برخی مسائل به اراده و جدیت کاخ سفید بستگی دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس