ماهواره خیام

مدیر کل بهره برداری و عملیات فضایی سازمان فضایی ایران گفت: در طول شبانه روز دوبار در حوالی ظهر و دو بار در شب می توانیم با ماهواره خیام ارتباط داشته باشیم.

به گزارش مشرق، مدیرکل بهره برداری و عملیات فضایی سازمان فضایی ایران در ارتباط تلفنی با شبکه خبر گفت: ماهواره خیام در ساعت ۱۰ و ۲۲ دقیقه به وقت تهران از پایگاه فضایی پرتاب شد و بعد از یک ساعت این ماهواره از ماهواره‌بر جدا شد و در مدار خود قرار گرفت.

علی رضا نعیمی گفت: ماهواره در مدار دایروی ۵۰۰ کیلومتری از سطح زمین قرار دارد و به طور کلی بعد از یک ساعت و نیم از زمان پرتاب اولین سیگنال داده تله متری ماهواره را در مرکز فضایی ماهدشت دریافت کردیم.

نعیمی افزود: هم اکنون وضعیت ماهواره بسیار خوب و رضایت بخش است و ماهواره در وضعیت مناسبی قرار دارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه بررسی داده ها هر چند ساعت انجام می‌شود، گفت: ارتباط ما با ماهواره دوبار در ظهر حوالی ساعت ده و نیم و ۱۲ و دو بار در شب در ساعت ۱۰ ونیم و ۱۲ شب برقرار می‌شود چون ماهواره به دور زمین در حال گردش است.

 مدیرکل بهره برداری و عملیات فضایی سازمان فضایی ایران گفت: ماهواره هنوز در شرایط کاربردی قرار ندارد و فعلاً در مدار قرار گرفته است و چهار ماه طول می‌کشد تا فرایند کامل شود و تصاویر را می توانیم در اختیار مردم قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • دانا IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    1 0
    عالی
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    0 0
    حمله و شبهه پراکنی علیه این اقدام ایران،خود نشانگر با اهمیت بودن آن را می رساند.
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    0 0
    بعد از چهار ماه ؟؟ در این ۴ ماه چه اتفاقی میوفته!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس