کد خبر 1406284
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۲
دکتر فیروز اصلانی

تا به حال توجه کرده‌اید چرا طرفداران ولنگاری و بی‌بندوباری زنان‌، اکثرا مردان هستند و این هنجارشکنی و لاقیدی زنان را در زرورقی به نام آزادی زنان به جامعه تحمیل‌ می‌کنند؟

به گزارش مشرق، دکتر فیروز اصلانی طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:

  اصل عقلی خودسامانی و تحدید اراده، لازمه حیات و زندگی اجتماعی بشر است و بر اساس آن، در همه مدنیت‌ها و جوامع و نظام‌های سیاسی، آزادی مطلق وجود ندارد و نمی‌تواند وجود داشته باشد و آزادی افراد دارای چارچوب و حد و مرز مشخصی است؛ چرا که آزادی اگرچه ارزش مقدسی است لکن با ارزش‌های فرا آزادی مانند بهداشت، امنیت، اخلاق، دین، قانون و...مقید و محدود می‌شود.

وضع و تصویب قوانین و مقررات در سطوح مختلف که پایه مدنیت‌ها را می‌سازد و وجه ممیز توحش و تمدن است مصداق این اصل عقلی است. بدون قانون جامعه روی خوش به خود نخواهد دید و در معرض فروپاشی و اضمحلال قرار می‌گیرد و هرج و مرج و بلبشو و ولنگاری و کشمکش و کشمکش (به ضم کاف) جایگزین نظم و سامان سیاسی و صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز خواهد شد.
در قاموس کدام نظام حقوقی و سیاسی‌، اگر بر اساس قانون و با استفاده از مجوز و اختیارات قانونی، مجرم و هنجارشکن را محدود یا دستگیر و زندانی کنند، پذیرفتنی است که فریاد برآورند آزادی به خطر افتاد؟! 
آیا این مصداق شعر شاعر نیست که:
 ببری مال مسلمان و چو مالت ببرند / بانگ و فریاد بر آری که مسلمانی نیست.
هر الفبای حقوق‌خوانده‌ای‌ می‌داند که سلب آزادی افراد یا محروم کردن آنان از حقوق مقرر قانون اساسی‌، تنها زمانی جرم موضوع ماده ۵۷۰ قلمداد می‌شود که فاقد مجوز قانونی باشد. اگر با دزد ناموس و مال و عرض و امنیت مردم مقابله کنند و مانع قانونی در برابر تعرضات خلاف او قرار دهند، باید فریاد وا آزادی سر داد و در دفاع از عناصر هنجارشکن و دزد، بر مجریان قانون و اخلاق و دیانت هجوم آورد و تعاون بر اثم و عدوان را به جای تعاون بر نیکی و تقوا وجهه همت خویش قرار داد؟!
بر مردم آگاه و فهیم ما پوشیده نیست که چرا جماعتی معدود و انگشت شمار در کسوت‌ها و قیافه‌های غلط‌انداز، سنگ دفاع از دزدان مال و عرض و ناموس و امنیت مردم را به سینه‌ می‌زنند و هر از چند گاهی از هنجارشکنان در عرصه‌های اقتصاد و امنیت و اخلاق حمایت‌ می‌کنند و با یورش به حافظان حقوق و امنیت و اخلاق جامعه، به آتش هنجارشکنی و اختلاس و تعرض به ناموس و اخلاق ملت هیزم‌ می‌ریزند.
تا به حال توجه کرده‌اید چرا طرفداران ولنگاری و بی‌بندوباری زنان‌، اکثرا مردان هستند و این هنجارشکنی و لاقیدی زنان را در زرورقی به نام آزادی زنان به جامعه تحمیل‌ می‌کنند؟ آیا به این علت نیست که لاقیدی و ولنگاری زنان در پوشش و لعاب آزادی زن‌، در واقع آزادی مردان در هوس‌بازی‌، چشم‌چرانی و استفاده رایگان و بدون هزینه از زنان است؟
سود آزادی زن به کام چه کسانی جز مردان هوسباز و چشم‌های هوس‌آلود آنان می‌ریزد؟
آنان هستند که با مغالطه‌های خود و در بوق و کرنا کردن آزادی و لاقیدی زنان و ترویج بی‌بندوباری‌ می‌خواهند برای خود، از این نمد کلاهی برگیرند و کامجویی‌های مفت و مجانی روزانه و شبانه‌شان را ریل‌گذاری و این سو و آن سو دختران معصوم مردم را گرد خویش جمع کنند.
اقداماتی مانند پشتیبانی از اختلاس‌گران و دزدان بیت‌المال و هنجارشکنان عرصه امنیت روانی و سیاسی و اخلاقی در دوران اصلاحات‌، حمایت از حقوق بگیران نجومی در دوران اعتدال‌، در کارنامه این جماعت مدعی و انگشت‌شمار چیز عجیبی نیست. 
مسئولان و کارگزاران محترم قوای مختلف‌ می‌دانند که سوءاستفاده از قدرت اگرچه مذموم و غیر قابل قبول است‌، لکن اهمال در اعمال قدرت‌ و اقتدار نیز به همان میزان غیرقابل قبول و ناپسندیده است. بر این مبنا، قوا و کارگزاران مختلف نظام سیاسی به‌واسطه مکانت و امکانی که به آنان داده شده است موظف به اعمال اقتدار قانونی برای احقاق حقوق عامه و دفاع از حقوق ملت‌اند.
 به همین علت و در راستای به‌کارگیری این امکان، اکثریت قریب به اتفاق قضات شریف و نجیب و مؤمن و فداکار دستگاه قضایی در اعمال اقتدار قانونی در دفاع و حمایت همه‌جانبه از حقوق ملت شب و روز نمی‌شناسند.کارگزاران و مسئولان قوای حکومتی در مسیر اجرا و اعمال قانون و اقتدار برای مقابله با هنجارشکنی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی شایسته تقدیر و تحسین‌اند، نه ذم و تقبیح.
کسانی که با سوءاستفاده از آزادی حاصل از جان‌فشانی‌های مدافعان امنیت‌، با اقدامات مجرمانه‌شان در قالب‌ها و ابزارهای مختلف‌، قصد دارند امنیت روانی جامعه را برهم زنند و با زین‌کردن اسب هنجارشکنان‌، مقامات و مراجع برقراری نظم و امنیت و اعمال قانون را که در مقام ایفای وظیفه هستند مورد هجوم همراه با اهانت و هتاکی و افترا و اِسناد مطالب خلاف واقع قرار دهند، در واقع مصداق مرجفون‌فی‌المدینه و برهم زنندگان امنیت روانی و فکری جامعه اسلامی و مستوجب اعمال حکم قانونی ارجاف و نقض امنیت روانی هستند.
دستگاه قضایی هم‌ می‌تواند و هم باید مرجفون‌فی‌المدینه و ناقضان امنیت روانی را مورد تعقیب قرار دهد و با ترک فعل و خدای ناکرده اهمال در اعمال اقتدار قانونی، اجازه جسارت بیشتر به آنان ندهد.یقیناً برخورد سریع و قاطع و دقیق دستگاه قضایی در این زمینه، اگرچه ممکن است برخی خواص آلوده را ناراحت کند، رضایت خالق و مخلوق را در پی خواهد داشت. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    5 14
    من به عنوان یک فرد چشم چران مخالف حجاب هستم !!!!
    • ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      0 0
      مرگ بر آمریکا و اسراییل ....
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    11 0
    البته لفظ مردان هوس باز طرفدار بی حجابی هستن. بهتر است.تا صرفا خود مردان استفاده شود
    • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      1 0
      سود آزادی زن به کام چه کسانی جز مردان هوسباز و چشم‌های هوس‌آلود آنان می‌ریزد؟ ظاهرا نخوانده، نظر دادید!
  • DE ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    8 0
    ببری مال مسلمان و چو مالت ببرند‌- بانگ و فریاد بر آری که مسلمانی نیست. یا مانند عمل اصلاح تبه کاران: میزنند تهمت و بهتان و چو گویند مزن - بزنند جیغ و کشِند داد که آزادی نیست
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    19 2
    حرفشان درست هست اما امثال ایشان جامعه را نمیشناسند به همین دلیل سال هاست نسخه پیچی های فرهنگیشان جوابگو نیست متاسفانه.
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    25 3
    بنظر میاد کار فرهنگی ما قانون‌شکنان رو جذب نکرده، کار ضدفرهنگی اونا خیلیا رو جذب کرده! افرادی از داخل نظام چنان از قانون‌شکنان دفاع می کنند و به ماموران قانون حمله می برند که انگار از رسانه های معاند در حال افاضه هستند!
    • NL ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      2 2
      قانون هندسه و ریاضی که نیست
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      1 0
      در کدوم کشورها برای توجیه قانون شکنی میتونی بگی «قانون ریاضی که نیست»؟ فقط در کشورهای بی قانونی مثل امریکا!
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    15 2
    فعلا که مرجفون‌فی‌المدینه حرف و رفتارشون بیشتر خریدار داره تازه ازشون دلجویی و عذرخواهی هم میکنن
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      6 6
      ایران 1400 با کوفه 40 هجری فرق داره. بهتره از ادبیات و ابزار امروزی تر استفاده کنید
  • رسول IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    6 2
    در همان افکار کودکی بمانید‌
  • محمد IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    6 3
    دقیقا باید همین خط دررسانه ها دنبال شودتاحماقت وبلاهت بدحجابی برای افکار عمومی جامعه آشکار شود.
  • NL ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    7 6
    شما یک نگاه به آمار زنان شاغل و موفق از آشپزی در رستوران گرفته تا وزیر و نخست وزیر و قاضی و استاد و ... در جوامع با حجاب اختیاری بنداز و مقایسه کن با وضعیت زنان در ایران !
    • ایرانی IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      7 0
      چقدر شبیه رضا پاللنی استدلال میکنی!
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      4 1
      ما که هر بانوی موفق و وزیر و وکیل و استاد در ایران دیدیم با حجاب بودند
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    13 8
    الان برای برخورد خیلی دیر شده برای برخورد مقدرانه لازم هست حداقل ۶ ماه از طریق تلوزیون ملی و تلوزیونهای شهری رعایت حجاب اسلامی و نمایش مصداقهای آن و نیز پرهیز از بی حجابی و نمایش مصداقهایش کار تبلیغی شود،مضرات بی حجابی نیز گفته و زمانی هم برای اجرا تعیین گردد تا جامعه آماده شود.
  • نادر جابری IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    0 4
    درست بشو هم نیست.
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    2 8
    فکرمیکنم این سروصدای اخیر ساماندهی شده ازسوی صدانقلاب وسلبریتیها وبی دینها برای آزادی بی حجابی به نفع حجاب دارد می‌شود وعده ای ازمردان وزنان که به حجاب بی قید شده بودند هشیارشده وفهمیدهاند که حجاب اصل اساسی مهم وقانون کشور است وباید به آن توجه شود وفلسفه حجاب مجددا جامعه بازخوانی شد واین خوب بود
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    1 1
    اباحه گران یونجه هارو خوردن و افاضات می کنن
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    1 3
    اونایی که میگن با بیحجابی نباید برخورد بشه و صرفا باید فرهنگسازی بشه حرفای خوشگلی میزنن و یخورده اگه بخوایم خوشکل تر حرف بزنیم باید بگیم : با قاتل و دزدو مواد مخدر فروش و تخریبگر محیط زیست و... و کلا با مرتکبین هیچ جرمی نباید برخورد قهری بشه بلکه باید فرهنگسازی کنیم تا هیچکی هیچ جرمی مرتکب نشه و کلا پلیس و دادگاه و... هم دیگه نیاز نخوایم داست ! ببینید چقدر حرفای خوشکل میشه زد ؟ ولی عقل چی میگه ؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس