رسانه‌های پاکستانی از کشته شدن سرکردگان طالبان پاکستان خبر دادند

رسانه‌های پاکستانی امروز از کشته شدن ۳ نفر از سرکردگان گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان که طی ماه‌های اخیر وارد مذاکرات صلح با دولت اسلام‌آباد شده بودند، در افغانستان خبر دادند.

به گزارش مشرق، خودروی حامل «عمر خالد خوراسانی» و ۲ نفر دیگر از همراهانش درپی انفجار بمب کنار جاده‌ای در ولایت پکتیا واقع در افغانستان منهدم شد.

گفته می‌شود، در این انفجار هر سه نفر از سرکردگان طالبان پاکستان کشته شدند. این درحالی است که اعضای گروه تروریستی تحریک طالبان طی ماه‌های اخیر چند دور مذاکرات صلح با نمایندگان دولت پاکستان و با میانجی‌گری طالبان افغانستان انجام داد.

شبکه خبری «جیو نیوز» پاکستان اعلام کرد که منابع نزدیک به رهبران طالبان پاکستان هلاکت اعضای ارشد خود در افغانستان را تایید کردند.

تحریک طالبان پاکستان مسئولیت بسیاری از حملات مرگبار تروریستی در این کشور از جمله حمله به مدرسه پیشاور در دسامبر ۲۰۱۴ که دست کم ۱۲۰ کشته برجای گذاشت را بر عهده گرفته است.

دولت پاکستان هشت سال پیش در دوره نواز شریف نخست وزیر وقت این کشور طرح گفت‌وگوهای صلح با شبه نظامیان تحریک طالبان را آغاز کرد و پس از برگزاری چندین جلسه مذاکره میان نمایندگان دوطرف، این روند به دلیل عدم توقف حملات تروریستی و آغاز عملیات نظامی از سوی ارتش پاکستان، به نتیجه‌ای نرسید و دولت اسلام‌آباد تصمیم به ادامه مقابله این گروه گرفت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    2 0
    هیلاری کلینتون صراحتا" اعلام و اعتراف کرد تمامی این گروه های افراطی تروریستی به ظاهر اسلام‌گرا همچون گروه تروریستی القاعده و گروه تروریستی طالبان ساخت USA ساخت ایالات متحده آمریکاهستند
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    1 2
    بین تروریست های طالبان افغان و طالبان پاکستان و تروریست های حقانی و تروریست های القاعده اختلاف ایجاد شده فعلا" همدیگر رو به آمریکایی ها و دشمنانشان میفروشند بازار داغی شده ! خخخخ
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    2 2
    نهایت همکاری و همراهی و معامله گروه تروریستی طالبان با آمریکایی ها نتیجه اش همین هست ابتدا ترور رهبر القاعده در کابل و اینم مورد جدید ترور سران طالبان پاکستان در خاک افغانستان !!! گروه تروریستی طالبان تمام تلاش اشو می‌کند تا کارفرمایان آمریکایی خودش رو راضی و خشنود کند ! اینم از گروه تروریستی طالبان جنبش اصیل تروریستی منطقه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس