راه‌اندازی سانتریفیوژهای جدید در راستای سیاست بازدارندگی است

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: تزریق گاز به سانتریفیوژهای نسل پیشرفته از سوی سازمان انرژی اتمی یک اقدام کاملا بازدارنده و در راستای دفاع مشروع و قانونی از منافع ملت ایران تلقی می‌شود.

به گزارش مشرق، حسن هانی‌زاده در مورد راه‌اندازی صدها سانتریفیوژهای جدید از سوی ایران گفت: سرانجام پس از سال‌ها مدارا و همکاری صادقانه جمهوری اسلامی ایران با جامعه جهانی و آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای که با کارشکنی و باج‌خواهی آمریکا و اروپا، همراه بوده است صبر ملت ایران به پایان رسید و مقامات ایرانی حکیمانه‌ترین تصمیم را اتخاذ کردند.

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: تزریق گاز به سانتریفیوژهای نسل پیشرفته از سوی سازمان انرژی اتمی یک اقدام کاملا باز دارنده و در راستای دفاع مشروع و قانونی از منافع ملت ایران تلقی می‌شود.

هانی‌زاده بیان کرد: در طول دو دهه گذشته موضوع هسته‌ای ایران روندی کاملا پر فراز و فرودی پشت سر گذاشته داشته و دولت‌های سابق براساس سیاست‌های تعریف شده خود با ۵ کشور عضو دائم شورای امنیت و آلمان و نیز آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای همکاری صادقانه داشته‌اند.

وی ادامه داد: این همکاری و  عقب‌نشینی‌های گام به گام ایران در رابطه با غنی‌سازی اورانیوم سرانجام در سال ۲۰۱۵ میلادی به امضاء توافقنامه برجام منجر شد اما ملت ایران هرگز از ثمرات این توافقنامه بین‌المللی برخوردار نشد.

تحلیلگر مسائل بین‌الملل یادآور شد: اعمال بیش از ۱۷۰۰ مورد تحریمی از سال ۲۰۱۷ تا سال ۲۰۲۰ توسط آمریکا علیه ایران و سرانجام خروج دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا از این توافقنامه بین‌المللی ثابت کرد که آمریکا وغرب به هیچیک از توافقنامه‌های معتبر بین‌المللی پایبند نیستند.

هانی‌زاده خاطرنشان کرد: طرح مسائل حاشیه‌ای از جمله توان دفاعی ایران و نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه نشان داد که غرب هیچگاه در صدد تعامل صادقانه و محترمانه با ملت ایران نیست علیرغم اینکه ایران تمامی مسیرهای راستی آزمایی را طی کرده بود.

وی تصریح کرد: گزارش‌های ۱۶ گانه مدیران کل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در طول ۴ سال اخیر ثابت کرد که ایران هیچگونه انحرافی در فعالیت هسته‌ای صلح‌آمیز خود نداشته و کاملا با بازرسان آژانس همکاری داشته است.

کارشناس مسائل غرب آسیا عنوان کرد: اما کارشکنی آمریکا و ۳ کشور اروپائی فرانسه، انگلیس و آلمان در رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران و مشروط ساختن رفع تحریم‌ها به مسائل غیرهسته‌ای به خوبی از سیاسی کاری این قدرت‌ها برای تحت فشار قرار دادن ایران حکایت داشت.

هانی‌زاده اظهار کرد: تصور آمریکا و کشورهای اروپایی از اعمال تحریم‌ها این است که ملت ایران در برابر این فشارها تسلیم خواهد شد و از حق خود برای داشتن چرخه غنی‌سازی اورانیوم در چارچوب اهداف صلح‌آمیز خود عقب نشینی خواهد کرد.

وی ادامه داد: این در حالی است که رژیم صهیونیستی با داشتن ۱۱ نیروگاه تولید پلوتونیوم و زرادخانه‌ای با ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای، صلح جهانی و منطقه یا را تهدید می‌کند اما جامعه جهانی هرگز در صدد مهار این رژیم بر نیامده است.

تحلیلگر مسائل بین‌الملل افزود: امروز ایران پس از سال‌ها مدارا و همراهی صادقانه با کشورهای ۱+۴ و آژانس‌ بین‌المللی انرژی هسته‌ای تصمیم نهایی خود را برای تقابل با زیاده‌خواهی‌های آمریکا و غرب اتخاذ کرد.

هانی‌زاده گفت: تزریق گاز به سانتریفیوژهای نسل پیشرفته و افزایش سطح غنی‌سازی یک اقدام کاملا هوشمندانه، بازدارنده ومبتنی بر منافع ملی است زیرا غرب ثابت کرد که با گفتمان سازنده سر سازش ندارد و ایران چاره‌ای جز طی کردن این مسیر ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اقدام اخیر دولت سیزدهم در تزریق گاز به سانتریفیئژهای نسل جدید نشان می‌دهد که ایران برگ‌های برنده زیادی در آستین دارد و این اقدام تنها نخستین گام برای مقابله با زیاده‌خواهی آمریکا و اروپا تلقی می‌شود و برگ‌های دیگری نیز در آینده ارائه خواهد شد.

کارشناس مسائل غرب آسیا یادآور شد: اکنون توپ در زمین آمریکا، کشورهای اروپایی و آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای قرار دارد و اگر باج‌خواهی‌ها ادامه یابد طبیعی است ایران مسیر پر تهاجم دیگری را دنبال خواهد کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    2 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم.
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    1 0
    ازاین لحاظ که سانتریفوژهای نسبتاپیشرفتهIR_6در مراکزغنی سازی راه اندازی شده ماخوشحالیم اماباید نسل سانتریفوژخیلی جدیدتروتعدادخیلی بالاترباشه امانش ندهیدحداقل۵۰تادونه ازاون بمبهای پرقدرت خوشگل پرملات لازم هست برای بازدارندگی وامنیت ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس