رئیسی

رئیس جمهور در پیامی به کاروان زائران اربعین حسینی که از مشهد مقدس با پای پیاده عازم کربلا هستند، آورده است: امروز راهپیمایی اربعین جلوه‌ای از جبهه مقاومت بین‌المللی است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در پیامی به کاروان زائران اربعین حسینی که از مشهد مقدس با پای پیاده عازم کربلا هستند و قرار است این مسیر را در مدت ۷۲ روز طی کنند، تصریح کرده است: در راهپیمایی اربعین، هم «ایمان و اعتقاد قلبی» موج می‌زند، هم «عشق و محبت» و این هم‌افزایی و همکاری مردم از کشورهای مختلف جهان به دور از کشمکش‌ها و اختلافات، جلوه‌ای از ویژگی‌های ولایی مکتب اهل بیت (ع) است.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم‌الله الرحمن الرحیم

اربعین حسینی، حماسه‌ای جاری برای همیشه‌ی تاریخ است که قلب‌های رهروان آزاده را صیقل می‌دهد، عزم‌های مجاهدان در راه حق را راسخ می‌نماید و صدای پیروزی ابدی حسینیان زمان را در فضای عالم طنین‌انداز می‌کند.

اربعین نماد و نمودی است که عاشورا و پیام حسین‌بن علی (ع) همواره بماند و به همین جهت برگزاری باشکوه این راهپیمایی عظیم عاشقان حسینی توجه جهانیان را به پیام عاشورا جلب کرده است.

امروز راهپیمایی اربعین جلوه‌ای از جبهه مقاومت بین‌المللی است و قلب‌های بسیاری از مسلمانان در جهان اسلام را در گرداگرد نماد مقاومت و ایستادگی بصیرت‌آفرین یعنی حسین‌بن علی (ع) جمع کرده است.

حرکت عاشقانه و مومنانه شما در این راهپیمایی بی‌نظیر که در هیچ نقطه‌ای از جهان این اجتماع عظیم سابقه ندارد، یادآور دشواری مسیر و زحماتی است که ائمه طاهر (ع) در تبلیغ اسلام ناب محمدی (ص) در سراسر سرزمین‌های اسلامی به جان خریدند.

در راهپیمایی اربعین، هم «ایمان و اعتقاد قلبی» موج می‌زند هم «عشق و محبت» و این هم‌افزایی و همکاری مردم از کشورهای مختلف جهان به دور از کشمکش‌ها و اختلافات جلوه‌ای از ویژگی‌های ولایی مکتب اهل بیت (ع) است.

به شما عزیزان که توفیق حضور در پیاده‌روی اربعین را یافته‌اید از اعماق وجود تبریک می‌گویم و ضمن آرزوی صحت و سلامت برای شما زائران عزیز، بر همه مسئولین و دستگاه‌ها لازم است که تمام توان خود را برای حمایت از برگزاری شکوهمند این حرکت عظیم به کار گیرند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 0
    دقیقا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس