1

کارشناس مسائل منطقه: با آغاز اقدامات وحشیانه صهیونیست‌ها در غزه کشورهای مرتجع و حامی این رژیم با بحران مشروعیت روبرو شده‌اند.

سرویس سیاست مشرق- روز گذشته ماشین ترور رژیم صهیونیستی دوباره به حرکت درآمده و در غزه مرتکب جنایت شد؛ طبق آخرین اخبار در اثر تجاوز هوایی جنگنده‌های رژیم موقت صهیونیستی  ۱۴ نفر به شهادت رسیده و شمار زخمی‌های این وحشی‌گری از ۸۰ نفر نیز گذشته است، در اثر این حملات «تیسیر محمود الجبری» از فرماندهان نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز به شهادت رسید.

هفته گذشته، نظامیان صهیونیست با حمله به اردوگاه جنین «بسام السعدی» از فرماندهان ارشد مقاومت را دستگیر کردند. آن‌ها در جریان این حمله یکی از شهروندان فلسطینی را نیز به شهادت رساندند. گروه سرایاالقدس در موضع‌گیری رسمی اعلام کرد هرگونه آسیب به جان السعدی به معنای آغاز عملیاتی بزرگ علیه رژیم اشغالگر خواهد بود.

پس‌ازاین واقعه بود که رژیم صهیونیستی اقدام به محاصره نوار غزه و بستن تمام گذرگاه‌های اقتصادی در این منطقه کرد. همچنین پهپادهای مسلح اسرائیلی با تجاوز به آسمان این منطقه به دنبال رصد استعدادهای دفاعی مقاومت و انهدام آن‌ها شدند.

بسیاری از تحلیل‌گران منطقه اعتقاد دارند که حمله بزدلانه ارتش صهیونیستی به غزه با هدف انتقام عملیات غرورآفرین سیف‌القدس در سال گذشته است، در این جنگ غرورآفرین مقاومت اسلامی نزدیک به چهار هزار موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک و کارایی سیستم دفاع هوایی «گنبد آهنین» را زیر سؤال بردند، این جنگ پیشرفت‌های رزمندگان مقاومت زیر گوش رژیم صهیونیستی را به دشمن خاطرنشان کرد. عملیات سیف‌القدس هیمنه دروغین اسرائیل را در هم شکست و با به هم زدن سد اجتماعی در مناطق اشغالی ناقوس پایان این رژیم جعلی را به صدا درآورد.

جعفر قنادباشی کارشناس ارشد مسائل منطقه به «مشرق» که عملیات شب گذشته مقاومت در پاسخ به تجاوز صهیونیست‌ها نشانه پایان کار این رژیم است. قنادباشی اعتقاد دارد که فن‌آوری‌های موشکی و پهپادی مقاومت به طرز چشم‌گیری پیشرفت کرده و سنگ به موشک بدل شده است، این استاد مسائل مقاومت معتقد است که این پیشرفت هوایی در کنار استراتژی مسلح شدن کرانه باختری به‌زودی باعث زوال صهیونیست‌ها خواهد شد.

در جنگ سیف‌القدس مقاومت با استفاده از موشک‌هایی چون موشک‌های کلاس سجیل، بدر ۳، اس -۴۰، سعیر، اعطا و فجر ۵ مواضع دشمن در هم کوبیده شده و حالا با تجهیز پهپادی چتر پدافندی مقاومت گسترده‌تر خواهد شد. این وضعیت باعث شده است که ارتش رژیم صهیونیستی با فراخوان نیروهای ذخیره، یگان زرهی و تیپ گولانی خودش را بیش از گذشته در معرض خطر ببیند.

جعفر قناد باشی: رژیم صهیونیستی به طرز بی‌سابقه‌ای در انفعال است/ مقاومت اراده کند اسرائیل نابود خواهد شد/ بازدارندگی در مناطق اشغالی بی‌معنا شده است/ رژیم کودک‌کش صهیونیستی میان افکار عمومی بی‌حیثت شده است/ حکام مرتجع عربی همراه با صهیونیست‌ها سقوط خواهند کرد

در ادامه بخش‌های مهم گفتگو با جعفر قنادباشی کارشناس ارشد مسائل منطقه را خواهید خواند.

رژیم صهیونیستی در انفعال دست‌وپا می‌زند

رژیم صهیونیستی به‌طور بسیار بی‌سابقه در موقعیت انفعالی قرارگرفته است، بعد از شکست خوردن طرح معامله قرن و از بین رفتن نشانه‌های آن و نیز به زباله‌دان تاریخ رفتن طرح الحاق نتانیاهو، این رژیم هیچ دستاوردی برای خود ندارد. اگر نگاهی به منطقه داشته باشیم خواهیم دید که پروکسی‌های صهیونیست‌ها در منطقه از بین رفته است. داعش در سوریه نابودشده و لبنان آن‌قدر قدرتمند است که اجازه اقدام از صهیونیست‌ها گرفته‌شده است. حتی در عراق فتنه عادی‌سازی با رأی پارلمان از بین رفته است؛ از این‌رو رژیم صهیونیستی نیاز به آن دارد تا با اقدامات جنون‌آمیز وانمود کند که هنوز در موقعیت قدرت لست.

جعفر قناد باشی: رژیم صهیونیستی به طرز بی‌سابقه‌ای در انفعال است/ مقاومت اراده کند اسرائیل نابود خواهد شد/ بازدارندگی در مناطق اشغالی بی‌معنا شده است/ رژیم کودک‌کش صهیونیستی میان افکار عمومی بی‌حیثت شده است/ حکام مرتجع عربی همراه با صهیونیست‌ها سقوط خواهند کرد

مقاومت اراده کند اسرائیل نابود می‌شود

اگر به غزه توجه کنیم، خواهیم دید که این منطقه نسبت به قبل بسیار قوی‌تر شده است. در نبرد سیف‌القدس دیدیم که اگر غزه اراده کند، اسرائیل نابود خواهد شد، توجه کنید که هنوز مقاومت قدرت اصلی خود را به رخ دشمن نکشیده است. رژیم صهیونیستی مدت‌هاست بازدارندگی خود را ازدست‌داده و تنها دست‌به‌کارهای دزدانه می‌زند.

در حال حاضر رژیم صهیونیستی تنها ضرباتی می‌زنند که به جنگ بزرگ ختم نشود؛ البته این محاسبات نیز غلط درآمده است. ممکن است در پی همین دست عملیات‌های بی اثر، گروه‌های مقاومت کار این رژیم را تمام کنند. اگر گروه‌های اسلامی و مقاومت اراده کنند با یک عملیات، اشتباه محاسباتی دشمن را به کابوسی بزرگ برای آن‌ها بدل خواهند کرد.

جعفر قناد باشی: رژیم صهیونیستی به طرز بی‌سابقه‌ای در انفعال است/ مقاومت اراده کند اسرائیل نابود خواهد شد/ بازدارندگی در مناطق اشغالی بی‌معنا شده است/ رژیم کودک‌کش صهیونیستی میان افکار عمومی بی‌حیثت شده است/ حکام مرتجع عربی همراه با صهیونیست‌ها سقوط خواهند کرد

رژیم صهیونیستی به دنبال انتقام است!

در جنگ ۱۲ روزه مناطق اشغالی نه‌تنها زیر ضرب موشک‌ها قرار گرفته و سامانه گنبد آهنین ناکارآمد شد، بلکه بازدارندگی این رژیم نیز از بین رفته است. سابق بر این‌ همه حملات از سال ۲۰۰۰ تا جنگ سیف‌القدس همیشه رزیم صهیونیستی دست پیشی را در اقدام نظامی داشت، اما از جنگ ۱۲ روزه به این‌سو اتمسفر منطقه عوض شد و این مقاومت بود که بر پیکره منحوس این رژیم ضربات سخت وارد کرد تا جایی که دشمن درخواست آتش‌بس داد.

اسرائیل با تهاجم روز گذشته به دنبال آن بود تا انتقام این جنگ را گرفته و آبروی بربادرفته خود را احیا کند؛ اما مسئله بسیار مهم‌تر از بی آبرویی نظامی در مناطق اشغالی آن است که در حال حاضر از مناطق دورافتاده در میشیگان آمریکا تا استرالیا این رژیم در عرصه افکار عمومی بی‌حیثیت شده است.

یک هفته پس از پایان جنگ ۱۲ روزه به دستور دادستانی آمریکا فعالیت رسانه‌های مقاومت ممنوع شد، این نشان می‌داد که در میان مردم مقاومت جای خاصی بازکرده است یا آنکه در استرالیا و انگلیس بالا بردن پرچم حزب‌الله و فلسطین ممنوع شد؛ این نشانه آن بود که این رژیم حمایت مصنوعی غربی‌ها را نیز از دست‌داده و این رژیم کودک کش میان مردم جهان آبرویی ندارد.

جعفر قناد باشی: رژیم صهیونیستی به طرز بی‌سابقه‌ای در انفعال است/ مقاومت اراده کند اسرائیل نابود خواهد شد/ بازدارندگی در مناطق اشغالی بی‌معنا شده است/ رژیم کودک‌کش صهیونیستی میان افکار عمومی بی‌حیثت شده است/ حکام مرتجع عربی همراه با صهیونیست‌ها سقوط خواهند کرد

رژیم‌های مرتجع عربی در بحران فرورفته‌اند

با آغاز اقدامات وحشیانه صهیونیست‌ها در غزه کشورهای مرتجع و حامی این رژیم با بحران مشروعیت روبرو شده‌اند. حکام این کشورها می‌دانند، مردم، نظامیان و اپوزیسیون این کشورها دلشان با فلسطین است.

از سویی این کشورها با فشار بایدن مجبور به سکوت شده‌اند تا جریان نفت در منطقه قطع نشود. سران عرب از سویی با تنش فلسطین مواجه بوده و از سوی دیگر با فشار کاخ سفید برای حفظ آرامش در منطقه روبه‌رو هستند؛ این وضعیت خفت‌بار تا ابد ادامه نداشته و به‌زودی خشم مردم دامن آن‌ها را خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 53
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • سعید DE ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    26 3
    خب اراده کنید نابود بشه دیگه
    • کارشناس IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      10 9
      صبور باش
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      3 6
      شما؟
    • DE ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      2 1
      مشکل اصلی همان اراده است دوست من
    • علی IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      6 1
      همه فرماندهان میدانی شهید شده اند .......حماس چرا اقدامی در جهت حمایت نمی کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      5 1
      ای داد.. پس محور مقاومت منتظر چیه؟؟دیگه اسرائیل چی کار باید بکنه تا این اراده شکل بگیره؟؟
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      1 0
      اگر گروه‌های اسلامی و مقاومت اراده کنند با یک عملیات، اشتباه محاسباتی دشمن را به کابوسی بزرگ برای آن‌ها بدل خواهند کرد... این حرف ایشون، بوی خاصی میده! این یعنی حرفهای قوی و بزرگ... حرفهای بزرگ! و اسرائیل نامشروع نبایستی خیلی سروصدا کنه...اصلا به نفعش نیست.
  • مهدی مختاری 291 IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    9 10
    بِسمِ اللهِ قاِصمِ الجَّبارینْ. ما ملت ایران اسلامی حملۀ وحشیانۀ اسرائیل جنایتکار به ملت مظلوم فلسطین را محکوم می کنیم؛ و نیز از نیروهای نظامی کشور عزیزمان ایران می خواهیم که هر چه سریع تر اسرائیلی های جنایتکار را نابود و از صفحۀ روزگار محو کنند. قطعاً مردم مظلوم فلسطین و سایر کشورهای اسلامی (یمن، عراق، سوریه و ...) پیروز میدان هستند؛ ما از ایران اسلامی به آنها سلام و درود می فرستیم و هرگز تنهایشان نمی گذاریم و نیز از آنها می خواهیم که این بار آتش بس را نپذیرند و تا نابودی کامل دشمن صهیونیستی به مبارزه ادامه بدهند. اسرائیل و حامیانش محکوم به نابودی هستند؛ مرگ بر اسرائیل و مرگ بر حامیانش.
    • بایرام ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      3 2
      احسنت .حمایت میکنیم
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    11 7
    اسراییل نابود خواهد شد
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    11 2
    العجل یامهدی
  • احمد IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    17 2
    سلام مقاومت چرا اراده نميكند كه إسرائيل تمام بشه و ما راحت شويم.
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    3 5
    ببینیم این مرتبه چه چیزی مانع تا کار تمام شود . ظرف چند روز طومار رژیم اشغالگر در هم پیچیده میشود .
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    8 2
    کجاش سامانه گنبد آهنین ناکارآمد بود؟ اگر ناکارآمد بود که با اون ده هزار موشک حماس و جبهه مقاوت اسلامی نابود شده بودن. شجاعت رزمندگان مسلمان باعث ترس این رژیم منحوس است.
    • علی IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      3 7
      وقتی این همه موشک میره دیگه میشه پوشک آهنی نه گنبد آهنی.در ضمن هدفش اینه که امنیت بیاره دیگه الحمدالله نمیاره کلی هم خرج میزاره رو دستشون کاملا بی نتیجه
  • ایرانی IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    6 5
    اسراییل به نابودی خودش هر روز نزدیک تر میشه
  • RO ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    12 2
    کجا در انفعال است؟
  • DE ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    6 0
    خوش باشید
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    5 4
    والله خونم به جوش میاد...آه یا مهدی...شیعیان فارس، شیعیان خراسانی، بپا خواهند خواست...دیر و زود دارد، سوخت و سوز هرگز...
  • یوسف از همدان IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    7 1
    بفرمایید ارتش رژیم یهودی در سه جنگ متوالی با تمام‌ارتش های عربی جنگیده و پیروز شده این ارتش شکست ناپذیر نیست ولی اون قدری هم که این آقا میگوید ضعیف هم نیست
  • TR ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    7 0
    خوبه اسراییل حالا در انفعال است
  • IT ۰۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    4 1
    من موندم حماس کجاست؟ یعنی چی؟ چرا کمک نمیکنه؟
  • نظری SE ۰۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    8 2
    حرف باد هواست، یکبار انجامش بدیم تا معلوم شود چند چند هستیم، همش حرف
  • IR ۰۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    6 1
    خب چرامقاومت اراده نمیکند اسرائیل را نابود کند؟
  • محمد IR ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    3 3
    ما خیلی وقته اراده کردیم .شما کار رو تمام شده بدون ،انتظار نداری که یک شبه این کار انجام بشه؟
  • IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    1 2
    مقاومت اراده کند شما هم کل سپاه را بفرستید آنجا تا دشمنان ملت ایران یکجا نابود شوند و راحت شویم از این شرایط
  • IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    3 3
    اسراییل رو به نابودی میرود
  • IN ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    2 0
    مقامات آلمان فرانسه انگلیس و اتحادیه اروپا یکی پس از دیگری از اسرائیل حمایت کردند و گفتند که این حق اسرائیله که از خودش دفاع کنه. پس کی نوبت به مقامات کشورهای اسلامی می رسه که از فلسطین حمایت کنند؟
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    1 1
    اگر حماس به کمک جهاد اسلامی نمیاد حزب الله لبنان بیاد پای کار مظلوم گیر آوردند یاد فیلم مختار افتادم کسی آخرش با مختار نماند و کسانی که دعوت مختار را رد کردند بعدش مثل گوسفند ذبح شدند حماس یکم فکر کن
    • حزب الله قهرمان IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
      1 0
      هر چی جهاد و حماس دارند از حزب الله است.
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    2 1
    چرا اینقدر تلفات ناهمگون است. از فلسطینیها 32 شهید و بیش از 100 مجروح بیمارستانی که دو شهید فرمانده جهاد اسلامی هستند و از اسرائیلیها فقط چند مجروح سبک.!!!! مثل اینکه فلسطینیها اینکاره نیستند و به یک حاج قاسم نیاز دارند.
  • احمدخواجوند US ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    3 0
    پس چرا اراده نمیکنید، کار یکدفعه تمومش کنید تااسراییل نابود شود وشماها هم راحت شوید. واین همه خسارت هم ندهید.
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    1 1
    بعدازموشک نوبت پهپاد هستش که حزب الله و غزه و کرانه باختری را تجهیز کنیم.
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    1 1
    هدف این جنگ اختلاف بین حماس و جهاد اسلامیه
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    1 1
    نبرد نابرابر است هر کشوری مدعی دفاع از فلسطینه باید آنها را به موشک قوی و پهباد و توپخانه مجهز کنه
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    2 3
    اسرائیل رو به افوله
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    1 2
    مرگ بر اسراییل
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    9 2
    خوب است که در انفعاست، اگر نبود دیگر چکار میکرد؟
    • SE ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
      1 0
      صبور باش
  • DE ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    1 3
    اسرائیل خودش میدونه داره نابود میشه بخاطر همین وحشیگری داره میکنه
  • من US ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    3 1
    صبر چرا ؟
  • چگینی US ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    1 2
    مرگ بر اسراییل
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    1 2
    باید پالایشگاهها و مراکز تولید مهمات و مخازن امونیاک و مواد شیمیایی صهیونیست را هدف قرار دهند
  • SE ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    1 3
    اسراییل در حال افوله
  • پیام IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    0 1
    درود
  • نادر IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    2 0
    درود بر آقای قنادباشی
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    1 1
    پس چرا اراده نمیکنیم ؟!
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    2 1
    متاسفانه انگار مقاومت اراده لازم را برای نبرد و جهاد ندارد
  • ث DE ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    2 0
    اسراییل بزودی نابود خواهد شد
  • ث DE ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    2 0
    اسراییل بزودی به دست خودش نابود خواهد شد
  • جاوید ایران اتمی NL ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    2 0
    اینبار از دو چیز رضایت ندارم. یک اینکه توی خبرها نشنیدم یکی از اسرائیلی هاکشته بشن، دو هم اینکه چرا گروه های فلسطینی پشت هم درنمیان که اسرائیلی ها ضربه بخورن؟ میشنیدیم اسرائیل به روشنی میگفت حماس وارد ماجرا نشه برای ما بهتره چون قدرت حماس خیلی بیشتر هست، درحقیقت اینکه فلسطینی ها یک گروه رو‌جلوی اسرائیل ها تنها گذاشتن باعث تضعیف کلیت جریان فلسطینی دربرابر اسرائیل میشه، چرا نمیفهمن این چیزارو!! تعجب آور و تأسف آوره، اینجوری یکی یکی اسرائیل به سراغشون میاد و بهشون ضربه میزنه اما اگه باهم باشن قدرت بیشتری خواهند داشت دربرابر اسرائیل.
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    2 0
    عجب !
  • US ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    1 0
    درود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس