تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان|درخشش برق طلا روی سینه متین رضایی

تکواندوکار شایسته تیم ملی نوجوانان ایران با غلبه بر تمامی رقبای خود مدال طلای جهان را به گردن آویخت.

به گزارش مشرق و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، در ادامه سیزدهمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان که به میزبانی بلغارستان در شهر صوفیه جریان دارد، امروز جمعه ۱۴ مرداد ماه تکواندوکاران اوزان ۶۳- و ۶۸- کیلوگرم پسران و ۵۵- کیلوگرم دختران به دیدار حریفان خود رفتند که تیم ملی ایران موفق به کسب یک نشان طلا شد.

متین  رضایی در وزن ۶۳- کیلوگرم که  ۴۹ تکواندوکار حضور داشتند، بعد از یک دور استراحت، «جولس» از فرانسه را در ۲ راند و با نتایج  ۱۸ بر ۷ و ۲۳ بر ۱۷ شکست داد و در ادامه «نیکولوفسکی» از استرالیا را با نتایج  (۱۷ بر ۵ و  ۱۱ بر یک) پشت سر گذاشت.

رضایی در مرحله یک چهارم نهایی در حالی که راند نخست را ۱۰ بر۷ به  «برکای ارر» از ترکیه واگذار کرده بود، در ۲ راند بعدی و با نتایج  ۴ بر ۲ برنده و  ۵ بر ۲ برنده  به برتری رسید. وی در مرحله نیمه نهایی «رافئل پاپا» از یونان را با نتایج ۱۷ بر ۷ و ۱۲ بر ۲ از پیش روی برداشت و حریف نظروف از ازبکستان در فینال شد.

رضایی در مبارزه برای کسب مدال طلا و در دیداری تماشایی در راند اول با نتیجه ۱۰ بر ۹ مقابل حریف ازبکستانی خود پیروز شد اما در راند دوم نتیجه را ۹ بر ۹ واگذار کرد، راند سوم نماینده شایسته کشورمان کار را تمام کرد و ۳ بر ۲ پیروز شد و چهارمین مدال طلای ایران در این رقابت ها را به دست آورد.

فرشته فتحی دیگر نماینده کشورمان در روز چهارم رقابت ها بود که در دیدار اول برابر«نیکا کاراباتیچ»  حریفی از کرواسی بازی را واگذار کرد.

تیم ملی ایران تا پایان روز چهارم  این دوره از مسابقات موفق به کسب ۴ مدال طلا و یک نقره شده است. سوگند شیری، مبینا نعمت زاده، ابوالفضل زندی و متین رضایی ۴ مدال طلا و پرنیا سلمانی هم یک مدال نقره برای تیم کشورمان کسب کردند.

سیزدهمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان تا روز یکشنبه شانزدهم مردادماه در شهر «صوفیه» کشور بلغارستان جریان خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس