کد خبر 1404356
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۲
ناصر کنعانی

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا گفت: در برابر اصرار کاخ سفید به تداوم اعمال تحریم‌ها، واکنش قاطع، محکم و فوری نشان داده و همه تدابیر لازم را برای خنثی کردند.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشورمان واکنش نشان داد.

وی بامداد امروز (سه‌شنبه) ۱۱ مرداد در این باره گفت: اعتیاد کاخ سفید به تحریم‌ها و استفاده ابزاری از آنها، شاخصی از  نظام سلطه آمریکا است و تغییر دولت‌ها در این کشور، در رویکرد آن فرقی ایجاد نمی‌کند. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا دوشنبه دهم مرداد ماه ۶ شرکت و یک کشتی را به بهانه ارتباط با ایران در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره افزود: مسؤولان دولت بایدن مکررا سیاست فشار حداکثری ترامپ را یک سیاست شکست خورده و بی نتیجه خوانده‌اند، اما در عمل، خود ادامه دهنده و حتی گسترش دهنده این سیاست شکست خورده بوده‌اند، تا جایی که حتی در روند تلاش‌های جاری برای از سرگیری مذاکرات به منظور بازگشت به توافق نیز، از این اقدام بی ثمر و مخرب دست برنمی‌دارند.

کنعانی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اولا در برابر اصرار کاخ سفید به تداوم اعمال تحریم‌ها، واکنش قاطع، محکم و فوری نشان خواهد داد و ثانیا همه تدابیر لازم برای خنثی کردن آثار سوء احتمالی این قبیل تحریم‌ها بر تجارت و اقتصاد کشور را به کار خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تصریح کرد: این تحریم‌ها درست همزمان با شرایطی که مردم ایران در اثر سیل متحمل خسارات جانی و مالی فراوان شده‌اند، به روشنی ماهیت مزورانه و تسلیت نمایشی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران را آشکار کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز دوشنبه اعلام کرد اسامی شرکت‌های جدیدی را به بهانه ارتباط با ایران در فهرست تحریم قرار داده است. این شرکت‌ها در امارات، چین، سنگاپور و مالزی مستقر هستند.

دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا بعد از معرفی این تحریم‌ها مدعی شد که آمریکا به دیپلماسی با ایران متعهد است. وی گفت: «ایالات متحده همچنان به پیگیری مسیر دیپلماسی برای دستیابی به بازگشت دوجانبه به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک پایبند است.تا زمانی که ایران آماده بازگشت به اجرای کامل تعهداتش شود ما به اجرای تحریم‌ها در زمینه فروش غیرقانونی نفت و محصولات پتروشیمی ایران ادامه خواهیم داد.»

۱۵ تیر ماه نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۳ شرکت و ۲ نفت‌کش مرتبط با تجارت نفت ایران را در فهرست تحریم‌ها  قرار داد.

گفتنی است ناصر کنعانی روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره مطلب منتشر شده در وال استریت ژورنال مبنی بر این‌که جو بایدن به دنبال فشار به ایران با تحریم صادرات نفت است، گفت: جمهوری اسلامی ایران تاکید می‌کند که اگر اراده سیاسی مثبتی از سوی دولت آمریکا برای بازگشت به توافق وجود دارد باید به شروط و مقدمات آن هم ملتزم باشد. یافته مشخصی در خصوص این خبر ندارم، ولی هر اقدام غیرمنطقی و غیرمعقولانه در ارتباط با ایجاد موانع جدید در روند فعالیت‌های تجاری و اقتصادی ایران، ایجاد یک مانع جدید بر روند بازگشت همه طرف‌ها به توافق است و متناسب با هر اقدام دولت آمریکا اقدامات خود را تنظیم می‌کنیم.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری بیان کرد: معتقدیم مذاکره در سایه تهدید امکانپذیر نیست و معمول نیست یک طرف تهدید و دعوت به مذاکره کند. آمریکا می‌داند ایران در سایه تهدید مذاکره نخواهد کرد و تهدید نتیجه بخش نخواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    0 1
    متاسفانه تنها مردم ایران هستند که از تحریم های ظالمانه آمریکا ضربه می‌خورند و مردم اروپا و کانادا و آمریکا خودشون زندگی معمولی دارند و دارای رفاه و آسایش نسبی هستند .
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      0 0
      تحریم ایران یه مقاله میخوندم سالیانه میلیاردها دلاربه صنایع امریکا ضررمیزنه ایران هم که دیگه خیلی وته تحریمها رودورمیزنه
  • فراجناحی IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    1 0
    تهدید ایران به بستن تنگه هرمز و شک ان به قیمت نفت، آمریکا و متحدان غربی اش را متوجه پیامد تحریم میکند، در ضمن ایران هم باید مثل روسیه، بعضی کشور ها مثل کره جنوبی را تحریم نفتی کند.
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    1 0
    ممنوعیت عبور کشتیهای امریکایی از تنگه ایرانی هرمز باید در دستور کار قرار گیرد
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    1 0
    ترانزیت مواد مخدر افغانستان به اروپا از طریق خاک ایران باید عملی بشه. فقط هزینه و شهید میدیم برای جانوران نژادپرست غرب. مطمئن باشین غربی ها از هر فرصت کثیفی برای ضربه زدن به ما و منفعت خودشون استفاده می کنن. تا وقتی زندگی مردم ایران رو به گروگان گرفتن ما هم باید دست از جانفشانی برای غربی ها برداریم. کامیون های پلمپ شده را از مرز شرقی به مرز غربی هدایت کنیم و پولمان را بگیریم. بذارین یکم رو زمین سفت هم کار کنن غربی ها.
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    1 1
    این بیشرفهای آمریکایی می گویند که فروش نفت ایران غیر قانونی است. باید به این بی پدر و مادرها گفت که طبق کدام قانون بین المللی فروش نفت ایران غیر قانونی است. اگر هم منظورشان قانون کنگره خراب شده آمریکا است که بدانند که آن قانون تنها در داخل مرزهای آمریکا کاربرد دارد و اگر بخواهند غلط زیادی بکنند آن قانون را آنچنان در نقطه حساس آمریکا فرو خواهیم کرد که بلافاصله مشمول پناهندگی در کلیه کشورهای اروپایی شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس