۴ جنگنده چینی وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان شدند

وزارت دفاع تایوان از ورود ۴ فروند جنگنده J-۱۶ ارتش چین به منطقه شناسایی دفاع هوایی این جزیره مقارن با جشن های نود و پنجمین سالگرد تاسیس ارتش پکن خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که ۴ فروند جنگنده J-۱۶ ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) امروز دوشنبه وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی این جزیره شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع جزیره تایوان در بیانیه خود در این خصوص اعلام کرد: ۴ فروند هواپیمای J-۱۶ ارتش آزادیبخش خلق چین در تاریخ اول آگوست سال ۲۰۲۲ وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی جنوب غربی تایوان شدند.

بیانیه وزارت دفاع این جزیره می افزاید: جت های جنگنده چین در بحبوحه جشن های نود و پنجمین سالگرد تاسیس PLA و سفر آسیایی «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان شدند.

در همین ارتباط، «چاینا دیلی» به نقل از اداره ایمنی دریانوردی چین پیشتر با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ارتش این کشور از امروز دوشنبه رزمایش جدیدی را در شمال دریای زرد آغاز کرده است.

بر اساس اعلام این رسانه، رزمایش ارتش آزادی بخش چین از امروز آغاز و به مدت ۱۴ روز در شمال دریای زرد ادامه خواهد داشت.

«تینگ‌تینگ لیو»، خبرنگار شبکه «TVBs» تایوان با انتشار پیامی در توئیتر خود مدعی شد که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا فردا شب (سه شنبه) وارد تایوان خواهد شد. وی مدعی شد این خبر را به نقل از «منابع آگاه» منتشر می کند.

این خبرنگار تایوانی در حالی مدعی سفر پلوسی به تایوان شده که دیروز دفتر نانسی پلوسی بیانیه ای درباره سفر او به کشورهای آسیای شرقی منتشر کرد. طبق این بیانیه، نانسی پلوسی به همراه هیئت همراه به کشورهای سنگاپور، مالزی، کره جنوبی و ژاپن سفر خواهد کرد. در این بیانیه هیچ اشاره ای به سفر این هیئت آمریکایی به تایوان نشده است.

روز جمعه همزمان با اعلام آغاز سفر هیئت آمریکایی به کشورهای شرق آسیا و احتمال سفر اعضای این هیئت به جزیره تایوان، نیروهای مسلح چین رزمایش دریایی خود را در دریای جنوبی چین و سواحل استان «گوانگ‌دونگ» آغاز کردند.

روز قبل از آن نیز در تماس تلفنی رؤسای جمهوری آمریکا و چین، «شی جین پینگ» به «جو بایدن» نسبت به سیاست های مداخله جویانه واشنگتن در امور داخلی چین و سفر رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان هشدار جدی داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ایرانی IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    0 0
    دیر یا زود تقابل نظامی آمریکا و چین اتفاق خواهد افتاد و دو حریف در حال ارزیابی هم و البته رسیدن جنگ روسیه و اوکراین به یک نقطه قابل تحلیل قطعی هستند دنیا بعد از این شاهد جنگهای بزرگی خواهد بود که به احتمال خیلی زیاد با فروریختن امپراطوری غرب نظمی جدید بر آن حاکم خواهد شد از همین الان به غربگدایان عزیز برای داغ اربابشون تسلیت میگم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس