آشوبگران حامی صدر دوباره بغداد را متشنج کردند +عکس و فیلم

دهها هزار نفر از حامیان مقاومت و مخالفان فتنه‌انگیزی و قانون‌شکنی در پایتخت عراق تجمع کردند.

به گزارش مشرق، دهها هزار نفر از مخالفان قانون‌گریزی و فتنه‌انگیزی عصر امروز (دوشنبه) به دعوت کمیته «حمایت از مشروعیت و حفاظت از نهادهای حکومتی» وابسته به چارچوب هماهنگی شیعیان (الاطار التنسیقی) در نزدیکی ورودی‌های منطقه سبز تجمع کردند.

حاضران در این تجمع، با در دست داشتن پارچه‌نوشته‌ها و پلاکاردهایی در حمایت از حکومت قانون، الحشدالشعبی و آیت‌الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان شعار دادند. آن‌ها شعار می‌دادند: «تاج تاج علی رأس سید علی سیستانی» (سید علی سیستانی تاج سر ماست)

همزمان نیروهای امنیتی نیز به طور گسترده در اطراف منطقه سبز مستقر شده‌اند. نیروهایی که در جریان یورش آشوبگران حامی مقتدی صدر به منطقه سبز و ورود به پارلمان خبری از آن‌ها نبود و بدون هیچ مقاومتی اجازه ورود آن‌ها را به پارلمان دادند، به طوریکه برخی منابع از هماهنگی میان صدر و مصطفی الکاظمی خبر دادند.

نقطه ثقل تجمع در مجاورت پل «المعلق» گزارش شده است و در همین حال در برخی نقاط نیز مأموران امنیتی جلوی حرکت تجمع کنندگان را گرفته و درگیری مختصری روی داد. شبکه الجزیره نیز اعلام کرد که نیروهای امنیتی از کامیون‌های آب‌پاش برای ممانعت از نزدیک شدن تجمع کنندگان به منطقه سبز استفاده می‌کنند.

در این میان «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق نیز اعلام کرد که این تجمع علیه هیچ شخص و گروهی نیست، بلکه برای عراق، پارلمان و مردم این کشور است. او سپس از تجمع‌کنندگان خواست تا اصل مسالمت آمیز بودن اعتراضشان را حفظ کرده و یک قدم نیز وارد منطقه سبز نشوند.

او در بیانیه‌ای خطاب به حامیان کمیته هماهنگی شیعیان گفت: «اکنون مرجعیت و مردم عراق بلکه کل دنیا حرکات و اقدامات شما را می‌بینند؛ بنابراین منعکس کننده حقیقت نورانی جبهه‌ای باشید که طرف آن ایستاده‌اید. شما فرزندان مرجعیت، الحشد و مقاومت باید به تظاهرات مسالمت‌آمیز خود پایبند بوده و به هیچ کس اجازه تعدی به نیروهای امنیتی را ندهید.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    6 0
    صدری ها میخواستند در آستانه اشورا نمایش قدرت دهند آنهم به نفع یزیدی ها ؟!
  • خخخخ IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    5 9
    زنده باد مقتدی
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      1 0
      در ایران ما هم برخی ها وقتی مجال پیدا کردند، مقتدا صدر شدند! نقش موسوی خوئینی صاحب امتیاز روزی نامه سلام در فتنه سال 78 را بار دیگر بررسی کنید! مقتدا صدر رونوشت عراقی موسوی خوئینی!!!!!
  • ناشناس IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    2 1
    آنهایی که همسن بنده هستن حتما یادشون میاد که ایرانیا به دلیل دخالت آمریکا در امور داخلی ایران در سال ۱۹۷۹ انقلابی بنیان کن راه انداختن که هنوز هم دارن تاوانش را میدن. حالا در عراق نه تنها آمریکا بلکه ترکیه و جمهوری اسلامی هم در امور داخلی عراق دخالت میکنن شما انتظار داری مردم عراق ساکت بشینن طبیعیه که انقلاب میکنن و خواستار بازگشت حاکمیت ملی کشورشان و عدم دخالت بیگانگان میشن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس