کد خبر 1404264
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
پرچم آمریکا نمایه

آمریکا اعلام کرد که کاردار جدیدی را برای سفارت خود در افغانستان که در حال حاضر در قطر مستقر است، منصوب کرده است.

به گزارش مشرق، آمریکا کاردار جدیدی را برای سفارت خود در افغانستان منصوب کرد.

مک‌کری کاردار پیشین سفارت آمریکا برای افغانستان اعلام کرده است که ماموریت وی به عنوان نماینده دیپلماتیک به پایان رسیده و کرن دیکر به عنوان کاردار جدید معرفی خواهد شد.

کرن دیکر، پیش از این به‌عنوان معاون سفیر آمریکا در کابل فعالیت کرده و از ماه آگوست سال گذشته تا کنون در این سمت بوده است.

مک‌کری در رشته توییتی نوشته است که در جریان سال گذشته، اگرچه توانسته با بسیاری از افغان‌ها در داخل و خارج از کشور همکاری کند، اما مشکلات زیادی در این کشور وجود دارد که برای حل آنها باید تلاش جدی صورت گیرد.

وی افزوده است که در طول سال گذشته، در قطر با طالبان برای رسیدگی به مسایل مهم افغانستان گفت‌وگو کرده و همچنین خدمات کنسولی گسترده‌ای را برای شهروندان آمریکایی، افراد دارای اقامت دایمی و سایر افراد فراهم ساخته است.

این مقام آمریکایی گفته است که کشورش همچنین با سازمان ملل متحد و شرکای بین‌المللی خود درباره‌ی کمک‌های بشردوستانه به افغانستان هماهنگ خواهد بود.

مک‌ کری تأکید کرده است که اگر طالبان به دنبال به رسمیت شناختن است، باید به نظریات تمام مردم افغانستان گوش دهند و به آن احترام قایل شوند.

این در حالی است که سفارت آمریکا بعد از سقوط جمهوریت بدست طالبان در کابل بسته شده و این کشور فعالیت‌های خود را در قطر ادامه می‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس