کد خبر 1404102
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
واکنش هوشیار زیباری به بیانیه رهبر جریان صدر

هوشیار زیباری از مقامات ارشد حزب دموکرات کردستان عراق ، در نخستین واکنش جریان های کرد به بیانیه شامگاه گذشته مقتدی صدر، به طور تلویحی از وی انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، هوشیار زیباری از مسئولان ارشد حزب دموکرات کردستان عراق در واکنش به بیانیه شامگاه یکشنبه مقتدی صدر رهبر جریان صدر تاکید کرد: نظام سیاسی کنونی و قانون اساسی عراق تابع خلق و خوی شخصی نیست و با آن تغییر نخواهد کرد.

وی افزود: ساختار کنونی و قانون اساسی تنها از طریق یک سری سازوکارهای تعیین شده در قانون اساسی که باید مورد توافق همه جریان های عراقی قرار گیرد، قابل تغییر است.

وی تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد مردم عراق در سال ۲۰۰۵ با همه پرسی مردمی که مورد حمایت مرجعیت و جامعه جهانی قرار گرفت و مشروعیت یافت، به قانون اساسی رای دادند، بنابراین جایی برای اصلاح قرارداد اجتماعی وجود ندارد؛ جز پس از رایزنی‌ها و بحث‌های گسترده.

هوشیار زیباری نخستین شخصیتی از جریان های کرد بود که به سخنان شب گذشته رهبر جریان صدر، واکنش نشان داد. مقتدی صدر شب گذشته رخدادها و ناآرامی اخیر در بغداد که با ورود حامیان جریان صدر به صحن پارلمان همراه شد را «انقلاب اصلاحات و آزادسازی منطقه سبز بغداد در اولین مرحله » خوانده بود.

مقتدی صدر شامگاه گذشته این رخداد را فرصتی بزرگ برای تغییر ریشه ای در نظام سیاسی، قانون اساسی و انتخابات عراق توصیف کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس