ترکیب شهرخودرو برای بازی با استقلال مشخص شد

به نظر می‌رسد نماینده فوتبال خراسان رضوی در فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران طی روزهای آینده به صورت رسمی منحل شده و از رقابت‌های لیگ یک انصراف خواهد داد.

به گزارش مشرق، «پدیده» یا «شهرخودرو»؟ در مشهد همچنان نماینده فوتبالی‌شان دو هویتی است و برخی آن را «پدیده» صدا می‌زنند و تعدادی دیگر با نام «شهرخودرو» از آن یاد می‌کنند. اما نام تنها نماینده شرق کشور در فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران هر چه که باشد، آن‌چه مشخص است این‌که حال و اوضاع مساعدی نداشته، در آستانه انحلال قرار گرفته است و بعید نیست طی روزهای آینده رسماً این خبر مخابره شد.

نماینده مشهدی‌ها فصل گذشته از همان ابتدا درگیر اختلاف مدیران باشگاه با مدیران استانی بود و نتایج ضعیف در نیم‌فصل نخست باعث شد تا سیر صعودی مشهدی‌ها در نیم‌فصل دوم اجازه ندهد آن‌ها از سقوط بگریزند و در نهایت یک هفته مانده به پایان فصل، رسماً حکم سقوط عنابی‌پوشان امضا شد تا شهرخودرو به لیگ یک برود و به عمر حضور ۸ ساله خود در سطح اول فوتبال ایران پایان دهد.

مدیران شهرخودرو بعد از سقوط تیم‌شان به لیگ یک، به‌دنبال فروش امتیاز تیم‌شان بودند و در ابتدا جلساتی را با مدیران استانی برگزار کردند اما در استان خراسان رضوی فعلاً مشتری رسمی برای خرید تیم مشهدی پا پیش نگذاشته تا رفته‌رفته شهرخودرو در مسیر منحل شدن گام بردارد.

بیشتر بخوانید:

پدیده شهرخودرو، ملوانی شد

بدهی‌های سنگین و محرومیت از سه پنجره نقل‌وانتقالاتی!

استفان کوزین مربی ایتالیایی سابق شهرخودرو، همچنان حدود ۵۰ هزار دلار از تیم مشهدی طلب دارد و میروسلاو مهاجم اوکراینی که حضور بسیار کوتاهی را در جمع عنابی‌پوشان داشت، به‌تازگی توانسته شهرخودرو را محکوم کند و حدود ۴۰۰ هزار یورو از باشگاه مشهدی می‌خواهد و در کنار جرایم مالی، پنجره نقل‌وانتقالاتی شهرخودرو برای سه نوبت بسته شده تا عملاً مدیران باشگاه آچمز شده و راهی جز انحلال نداشته باشند.

لیگ دسته اول فوتبال ایران کمتر از یک ماه دیگر آغاز خواهد شد و در شرایطی که تیم‌های لیگ یک بعد از انجام فعالیت‌های نقل‌وانتقالاتی در حال گذراندن آخرین دوره‌های آماده‌سازی خود هستند، بازیکنان فصل گذشته شهرخودرو یکی پس از دیگری رضایت‌نامه‌های خود را دریافت می‌کنند تا احتمال تیمداری مشهدی‌ها در فصل جدید به حوالی صفر درصد نزدیک شود!

از تاریخ‌سازی و حضور در آسیا تا رسیدن به مرز انحلال

مدیران شهرخودرو در روزهای گذشته با انجام مصاحبه‌هایی تلویحاً انحلال تیم خود را تایید کرده‌اند. آن‌هم در شرایطی که شهرخودرو دو فصل گذشته توانست نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا شود و با هدایت یحیی گل‌محمدی این سهمیه برای مشهدی‌ها به‌دست آمد و در آسیا، مجتبی سرآسیایی و سپس مهدی رحمتی، سکان‌دار عنابی‌پوشان در مرحله گروهی رقابت‌ها بودند.

شهرخودرو در صورت انحلال به صف تیم‌های آسیایی فوتبال ایران می‌پیوندد که دیگر اثری از آن‌ها در سطوح مختلف فوتبال باشگاهی وجود ندارد و در این صف، چهارمین تیم می‌شود. پرچمدار تیم‌های آسیایی منحل شده، «پاس تهران» است که سابقه قهرمانی در آسیا را هم در کارنامه خود دارد اما سال‌هاست که منحل شده و اثری از آن نیست. «صبای قم» و «نفت تهران» دیگر تیم‌هایی هستند که بعد از تجربه حضور در لیگ قهرمانان آسیا، طعم تلخ انحلال را چشیدند.

منبع: فوتبال ۳۶۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    1 1
    چه بهتر. کاش کل فوتبال تعطیل میشد
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    0 0
    شاهین اهواز هم که در سال 1368 قهرمان جام حذفی شد و در باشگاههای در دور مقدماتی هم بعنوان سرگروه راهی دور نهایی شد و درجمع 8 تیم برتر آسیا قرارگرفت و بعد از عدم صعود به نیمه نهایی و بازگشت به ایران کم کم مسیر سراشیبی را پیش گرفت و از بین رفت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس