جنگنده اف ۳۵

پس از زمین گیر شدن جنگنده‌های پیشرفته اف ۳۵ در ارتش آمریکا، یک مقام بلندپایه نیروی  هوایی رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه از توقف استفاده از این جنگنده در ارتش اسرائیل خبر داد.

به گزارش مشرق، پایگاه عبری زبان واللا به نقل از ژنرال تومر بار فرمانده نیروی هوایی اسرائیل اعلام کرده این توقف به‌دلیل نقض فنی در سیستم «ایجکت» صندلی خلبان درهنگامی که هواپیمای وی دچار سقوط می شود، گرفته شده است.
این تصمیم یک روز پس از آن گرفته می شود که نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد در پی شناسایی یک قطعه معیوب در صندلی‌پران‌ها، بخش زیادی از ناوگان جنگنده‌های خود از جمله اف-۳۵ را برای بررسی زمین‌گیر کرد.

سخنگوی فرماندهی نبرد هوایی نیروی هوایی ایالات متحده در این خصوص به خبرنگاران گفت روند تسریع بازرسی صندلی پران ها آغاز شده است. نیروی هوایی این کشور در سپتامبر سال گذشته (شهریور ۱۴۰۰) اعلام کرد که پس از جنگنده های اف- ۱۶ فالکن، بیشترین تعداد جنگنده ها مربوط به اف-۳۵ با رقم ۳۰۲ فروند است.    

بر اساس گزارش ها، نیروی هوایی آمریکا شمار اف-۳۵ های زمینگیر شده را فاش نکرده اما گفته می شود علاوه بر این جنگنده های پیشرفته، ۲۰۳ هواپیمای آموزشی نیز به دلیل ایراد احتمالی در صندلی پران ها زمین گیر شده اند. این تعداد هواپیما ۴۰ درصد ناوگان فرماندهی آموزش هوایی را شامل می شود.

شرکت انگلیسی "مارتین بیکر" به عنوان سازنده صندلی پران ها برای اولین بار این نقص بالقوه را در کارتریج صندلی پران شناسایی کرد، که در استقرار چتر نجات در هنگام کشیدن دسته پرتاب خلبانان نقش دارد.

این مشکل در  برخی از پیشرفته‌ترین جت‌های جنگنده ارتش از جمله اف-۳۵، مک‌دانل داگلاس اف/ای-۱۸ هورنت و بوئینگ ئی‌ای-۱۸جی گرولر مشاهده شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حامد پلاس IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    6 3
    عجیب تر از زمین گیر شدن اف سی و پنج های امریکایی، پرواز کردن اف چهارده های وطنی است!!! شاخ در آوردن رو برای این روزها گذاشتن واقعاً...
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    2 1
    آقا اینا رو ازشون بگیرین جای هر دو فروندش یه فرقون بهشون بدین بیشتر به کارشون میاد!!!! از آلومینیوم و ایناش میشه تو درو پنجره استفاده کرد!!! خخخخخخخ
  • GB ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    0 2
    با مسخره کردن توانایی های اف۳۵؛نه این جنگنده ضعیف میشود و نه قاهر ایران عملیاتی خواهد شد.این جنگنده اگر کارآمد نبود این همه کشور با طیف های گوناگون سازمان های نظارتی و حکومتی در صف خرید آن نبودند.محض اطلاع دوستان این جنگنده را با سوخو۵۷ مقایسه کنید تا درک کنید تفاوت تا کجاست.تنها شریک خارجی سوخو۵۷ که هند بود ،خیلی سال پیش از این پروژه خارج شد.
    • IR ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      0 0
      غرب ان شاءالله به زودی نابود میشه و شما غرب گراها چاره ای جز دیدن اون روز نخواهید داشت، البته این رو هم قبول دارم که این طور گزارش ها جانب دارانه هستند. اما گریزی از واقعیت ندارید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس