کد خبر 1403357
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
روسیه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: امضای قرارداد همکاری بین دو کشور بزرگ تولید کننده انرژی، باعث می شود که تهران- مسکو ابتکار عمل در این حوزه را به دست گیرند.

به گزارش مشرق، محمود عباس زاده مشکینی در مورد امضای تفاهم نامه نفت و گاز ایران و روسیه گفت:ایران و روسیه دو قطب مهم در تولید انرژی نفت و گاز هستند که همه کشورها نیازمند و وابسته به  این بخش هستند مسلما امضای قرارداد در این بخش می‌تواند در تحولات منطقه تاثیر گذار باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت:اگر پیمان استراتژیک در حوزه نفت و گاز ایران با روسیه  عملیاتی شود دو کشور می‌توانند در تعیین قیمت و اعمال مدیریت بر بازار نفت جهان بالاترین نقش را داشته باشند و این موضوع به نفع دو کشور است در همین راستا هم قراردادهای خوبی با روسیه منعقد شده است.

نماینده مردم مشکین شهر اضافه کرد: کشورهای غربی نیازمند انرژی ایران و روسیه هستند امضای همکاری بین دو کشور بزرگ تولید کننده انرژی، باعث می شود که تهران- مسکو ابتکار عمل این حوزه را  به دست گیرند.

عباس زاده مشکینی تصریح کرد:بخش قابل توجه ای از انرژی جهان از طریق روسیه و ایران تولید می شود و غرب هم  به شدت وابسته این حوزه است طبیعتا تحریم بخش انرژی به نفع کشورهای اروپایی نیست و منافع آنها را تهدید می کند.

وی افزود: البته تحریمهای آمریکا علیه ایران خللی در امضای تفاهم‌نامه و انعقاد قراردادهای ایران و روسیه ایجاد نمی‌کند، زیرا مناسبات دو کشور در حوزه  راهبردی تعریف شده و هر دو کشور خواهان همکاری در این حوزه هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: به دلیل تحولات نظام بین‌المللی تهران و مسکو وارد عمیق‌ترین مناسبات راهبردی شده‌اند که این مناسبات علاوه بر همکاری های سیاسی و امنیتی ابعاد اقتصادی دو کشور را در برمی‌گیرد و چشم انداز مثبتی برای منافع دو کشور دارد.

نماینده مردم مشکین شهر اضافه کرد: امضای تفاهم نامه حوزه نفت و گاز با  سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد دلاری تحول بزرگی در صنعت نفت ایران محسوب می‌شود و می‌تواند دستاوردهای مثبتی در حوزه صنعت و شکوفایی اقتصاد کشور به دنبال داشته باشد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    1 0
    خیلی هم عالی ، با هماهنگی مسکو اونقدر کشش بدین تا زمستون بعد بشکه ای 200 دلار بصورت پیش‌پرداخت به غربی‌ها بفروشین تا آب بندی بشن!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس