نکونام: اگر بعد از جام جهانی سرمربی تیم ملی شوم، می‌سوزم/ الگوی دفاعی‌ام ایتالیاست

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: اگر بعد از جام جهانی به عنوان سرمربی بر روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران بنشینم، می‌سوزم.

به گزارش مشرق، جواد نکونام جمعه شب در گفت و گویی درباره سرمربیگری خود، اظهار داشت: از فوتبال اسپانیا بسیار تاثیر و از مصطفی دنیزلی و همایون شاهرخی و بسیاری دیگر از سرمربیان در نظم و انضباط یاد گرفتم. من شبیه جواد نکونام هستم و هر چیزی که به نظرم آموزنده و درست باشد از سرمربی گرفته تا یک فرد معمولی می آموزم و به نفع خودم استفاده می کنم. هر کاری که به من کمک کند، انجام می دهد.

وی با اشاره به اینکه اگر مانند کی روش باشم بسیار خوشبختم، گفت: وی یکی از بزرگ ترین سرمربیان دنیا و صاحب سبک و فلسفه است و در فوتبال مدرن دنیا تدریس می کند و کار بزرگی است. نگاه نکنید که در ایران با هر فردی چگونه برخورد می کنند اما وی زمانی که به ایران آمد، چه داده هایی در فوتبال داشت و توانست به ایران کمک کند. نگاهم فوتبالیستی است و اگر فوتبال ما رو به جلو حرکت کند من پیشرفت می کنم.

سرمربی فولاد اضافه کرد: از حضور مربیان خارجی در لیگ برتر خوشحالم زیرا وقتی روبروی آنها بازی می کنیم نکات جدیدی را می آموزم که آنها را شاید نمی دانستم و در فوتبال ایران از نظر علمی عقب هستیم و آموزشی وجود ندارد. چندین سال است که به دنبال گرفتن مدرک حرفه ای هستم اما کلاس آن را برگزار نمی کنند. کلاس حرفه ای نیاز است و هر سرمربی باید داشته باشد. هرچند به مدرک اعتقادی ندارم و یک کاغذ است و باید هوش و مدیریت در فوتبال و در کنار آن یادگیری داشته باشید.

وی یادآور شد: بعد از نساجی با پیکان قرارداد بستیم و در تمرین یک فرد ناشناسی تماس گرفت که من نباید سرمربی باشم و مدیرعامل فرد ترسویی بود. پیکان سال های سال از این موضوع ضرر کرده است و جایگاه فوتبالی ها مشخص است و همواره در داخل یا بیرون فوتبال هستند و حرف آنها برنده است. اتفاق خوبی نبود و باورم نمی شد در فوتبال چنین اتفاقاتی بیفتد.

نکونام افزود: امسال هم فرشید اسماعیلی را در یک بازی دوستانه از دست دادیم و در یک حرکت ساده سبب مصدومیت فرشید شد و واقعا ناراحت شدم و وی کیفیت بالایی دارد و او قطعا در فولاد می ماند و از لیست تا نیم فصل نمی تواند بازی کند، و از لیست خارج می شود اما کنار تیم است و باید عمل کند و قطعا برمی گردد. وی نیم فصل دوم عالی بازی می کند. تست ایفمارک را کنار بگذاریم، وقتی بازیکن می دود و تمرین می کند، سالم است.

وی تاکید کرد: به آرش رضاوند و مهدی شیری سیستمی که خواستم را یاد دادم و آنها جزو بهترین های ایران هستند و ثابت کردند. شیری به تیم ملی رفت و رضاوند هم می توانست برود و تیم ما نیم فصل فوق العاده ای داشت. اگر بتوانیم رضاوند را در فولاد داشته باشیم خوشحال می شویم. الان هر چیزی بگویم به ضرر خودم است. رضاوند در فولاد بهترین عملکرد را داشت و در استقلال نتوانست آن کار را انجام دهد.

سرمربی فولاد اضافه کرد: لوکاکو در یک باشگاه نتوانست و در یک باشگاه توانست نمایش خوبی داشته باشد. رضاوند هم شرایط خوبی در فولاد داشت و اگر هم نیاید برای او آرزوی موفقیت می کنم و گزینه ای داریم که جایگزین وی شود. گفته بودم رضاوند را می دهم و سه بازیکن می گیرم. ارزش گذاری ها مشخص است و اینکه نخواهند بازیکن را معاوضه کنند یا حتی نکنند حق یک باشگاه است. پارسال استقلال از ما صالح حردانی را خواست و موافقت کردیم و در آن پست بازیکن گرفتیم و هر باشگاه با ایده های خود جلو می رود.

وی خاطرنشان کرد: دوست دارم تا تیم ملی موفق شود و از این شرایط ناراحتم اما اینکه سرمربی تیم ملی شوم، اگر لیاقت آن را داشته باشم این اتفاق می افتد. نمی گویم تا چه حد با من مذاکره شد. وقتی تیم ملی ایران سرمربی دارد نیازی به صحبت نیست.

نکونام گفت: در این تعطیلات دوستانی در اسپانیا دارم که در کلاس های آنلاین شرکت می کنیم. این کلاس ها مداوم نیست و علم یادگیری باید مداوم باشد. باید علم به ایران وارد شود. در وبیناری از آرسن ونگر سوالی شد و تمام سوالات و پاسخ ها را ضبط کردم و در تمام صحبت های او نکته های فوتبالی است. چرا نباید یکی از این بزرگان را به ایران بیاوریم تا به مربیان آموزش دهند یا مربیان را بفرستیم تا آموزش ببینند و متاسفانه علم در فوتبال ایران خیلی کم است. ما می گوییم چرا فوتبال ایران پیشرفت نمی کند. چه چیزی به فوتبال دادیم که به دنبال پیشرفت هستیم. منتظریم بازیکنان ملی و باشگاهی توی زمین نتیجه بگیرند و تمام کارهایی که در بیرون از زمین نمی کنیم، جبران کنند.

بیشتر بخوانید:

وریا غفوری رسماً شاگرد نکونام شد

وی یادآور شد: تاریخ تیم ملی را وقتی نگاه می کنید، اختلاف همواره هست و سخت است ۲۵ ستاره را کنار هم نگاه دارید. اتفاقاتی که می افتد باید اتحاد تیم را بیشتر کند. دودستگی در تیم ملی نیست اما اختلافات حالا به بیرون درز پیدا کرد. قطعا اگر کاپیتان تیم ملی بودم این حاشیه ها رخ نمی داد. زمانی که در تیم ملی بودم کدورت همیشه بود. ۱۳۷۹ به اردوی آمریکا رفتیم و مرحوم پورحیدری و طالبی  بودند و هشت استقلالی، هشت پرسپولیسی، هشت لژیونر و یک نکونام در بین آنها بود.

نکونام افزود: وقتی وارد تیم ملی می شدم منتظر یک صندلی خالی بودم و تنش ها در آن زمان بیشتر بود اما کسی در بیرون متوجه نمی شد و بزرگان تیم سریع مسائل را حل می کردند. الان این تیم توانایی و بازیکنان بزرگی دارد. باید این اختلافات حل شود زیرا تیم برای جام جهانی نیاز به اتحاد دارد. اگر بعد از جام جهانی من را روی نیمکت تیم ملی بگذارند، می سوزم.

سرمربی فولاد اظهار داشت: صحبتی را با سردار آجورلو داشتم و زمانی که در پاس بازی می کرد مدیریت آن باشگاه را برعهده داشت، دوران خوبی داشتم اما شرایط استقلال خاص است و همواره باید بتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید. من استقلالی ام تنها یکسال و نیم بازی کردم و جلوی استقلال بهترین  بازی را می کنم. دلیل نمی شود احساسی تصمیم بگیرم. فولاد برای من هزینه کرد و پای من ایستاد تا این موفقیت ها را بدست بیاورم و من هم وظیفه دارم پای این تیم بایستم. باشگاهی حرفه ای با هواداران خونگرم و از آنها ممنونم که به من کمک کردند و الان وقت جدا شدن از فولاد نبود.

وی گفت: شرایط خوبی در فولاد و اهداف بزرگ تری دارم. استقلال هم خیلی بزرگ است و دنبال این نبودم به زور به استقلال بروم و همواره این تیم برایم قابل احترام است و این اتفاق پارسال هم افتاد. تصمیم خوبی و اهدافم مشخص است و امیدوارم در این مسیر اشتباهی نکنم.

وی ادامه داد: لوسیانو پریرا عجله کرد و نمی دانم چرا از فولاد رفت. چهار بازیکن خارجی می توانم بگیریم و سه خارجی ما پر است و نمی توانیم خارجی بگیریم و برای جام باشگاه های آسیا برنامه و ۲ فوروارد خوب علی قربانی و مجید علیاری داریم و اگر نیاز باشد از ساسان انصاری هم استفاده می کنیم. برای جام باشگاه ها برنامه ریزی ما فرق می کند.

نکونام تاکید کرد: فوتبال ایتالیا الگوی کار من در شکل و فلسفه دفاعی است. در دیدار با رئال باید می بردیم و و ۲ پنالتی را نگرفتند و داور بازی را سه ماه محروم کردند. اگر پنالتی می شد شاید گل می شد. بعد از بازی سه بر یک باخته بودیم و دوست ایرانی من گفت تبریک می گویم و بعد که بیرون آمدم دیدم واقعا برایم هیجان انگیز و گل جذابی بود اما برای هوادران اوساسونا این گل ارزشی ندارد اما گلی که به بوردو زدم ارزش دارد.

وی گفت: در بهترین و تاریخی ترین دوران بارسلونا با آنها بازی کردم و خوشحالم با بهترین بازیکنان دنیا از زلاتان، ژاوی، رونالدو بازی کردم. در دیدار الریان با استقلال بازی کردم. بازی در استقلال رویای دوران کودکی ام بود و توپ طلای آسیا را باید من می گرفتم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    17 11
    این خیلی توپش پره...پس بگو چرا داشت زمین و آسمونو بهم میدوخت که جای اسکوچیچ رو بگیره
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      10 5
      بقول یه بنده خدایی کی تو رو میشناسه برو جمع کن بابا فاز فرگوسن برداشته
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      6 2
      اقا جواد چقدر اعتماد به سقفی
    • مربی کاراته IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      4 0
      اگه میگفت از چند ساعت سخنرانی فلان مربی بزرگ چندین نکته یاد گرفتم خوب بود و عالی. ولی وقتی میگه تمام جملات اون برایش ارزش داشته یعنی خودش نسبت اون صفر بوده. چنین کسی با این فاصله دانش بر فرض هم بشه سرمربی تیم در جام جهانی میخواد باز بره اونجا از مربیهای دیگه درس بگیره نه پسر‌جان درس‌هات را باید تموم کرده باشی قبول شده باشی تازه شاگرد اول هم باشی تا بشه تو تیم ملی مربی‌بشی. با کدوم نتیجه و سابقه درخشان چنین شتابان ؟
    • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      0 0
      نیمکت تیم ملی جای خودبزرگ بینها نیست
  • هوشنگ IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    7 1
    خخخخخخخ دنبال پیشرفت فوتبال ایران هستی ؟ زحمت نکشن هیچ وقت پیشرفت نمی کنین مگر اینکه اعتراض به داور فحاشی به بازیکن مربی بهانه عجیب غریب برای پوشاندن ضعف در صورت شکست توهین فحاشی قرارداد های نجومی بی غیرتی بازیکنان را متوقف کنین وگرنه همین آش همین کاسه است
  • هوشنگ IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    7 0
    کدوم پیشرفته ؟ هرگز پیشرفت نمی کنین هر روز عقب تر از دیروز ... مگر اینکه علم اخلاق علم ادب بیاموزی همین برای پیشرفت کافیه جلو توهین فحاشی به بازیکن مربی هوادار - قرارداد های نجومی - دروغگویی - بهانه های عجیب غریب در صورت شکسنگت و...... را می گیره آنوقت بیا در مورد پیشرفت حرف بزنیم باشه ؟
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    6 1
    آب بریزش پاش رشد میکنه
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    9 1
    برو دنبال خاک بازیت بچه پررو
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    8 1
    واقعیت این است که در ایران مربی شش دونگ وجود ندارد . از امثال نکونام و مجیدی و گل محمدی و استیلی و درخشان و .... مربی در نمی آید .
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    3 1
    عمرا بشی
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    5 0
    تو توی دوره مربیگریت دستاوردت رو بگو بعد بیا بشین رو نیمکت تیم ملی. رسانه رو هم خوب پول میدی که بیان ازت گزارش بگیرن اونم درباره نیمکت تیم ملی
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      0 1
      حالا من زیاد طرفدارش نیستم ولی فقط پارسال جام حذفی و سوپرجام رو گرفت تیمش رو مرحله بعتد لیگ قهرمانان هم برد دیگه چکار می کرد با فولاد. البته تیم ملی براش زیاده
  • نام آشنا IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    2 0
    فدراسیون فوتبال اگر قصد داشت سرمربی تیم ملی را یک فرد ایرانی قرار دهد بایستی یک شرط برای ان فرد بگذارد که یک فصل یا حداقل یک نیم فصل کنار دست یک سرمربی صاحب سبک در دنیا بایستد و کار یاد بگیرد درصورتی که اخر فصل یا نیم فصل ان سرمربی کارهای این فرد را تائید کرد و از او اظهار رضایت نمود در ان صورت میتواند تازه برای هدایت تیم ملی ایران داوطلب شود.در ضمن هیچیک از سرمربی های فعلی ایرانی در طراز هدایت تیم ملی ایران نیستند. به فدراسیون فوتبال پیشنهاد میشود تعدادی از سرمربیان جوان و با سواد خوب فوتبالی را به کشور های صاحب سبک فوتبال نظیر اسپانیا و فرانسه و ایتالیا و برزیل بفرستد تا در کنار فقط سرمربی های صاحب سبک و نام دار دوره ببینند و سپس نامزد هدایت تیم ملی ایران شوند.
  • وحیدی IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    1 0
    تیم ملی برات زوده آقای نکونام ضمنا سبک کیروش دفاع اتوبوسی بود که منم بلدم
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    1 0
    کیروش هم مثل تو بود . مصر و کلمبیا نابود کرد رفت. از تساوی مقابل فلسطین هم خوشحال بودیم یادش به شر
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    0 0
    آقای نکونام یعنی وقتی تیم ملی را یکی برد جام جهانی بیایی نمی سوزی ؟ فوتبال یک بازی ساده است که بسته به ابزار ( بازیکن ) مربیان نتیجه میگیرند بشرطی که مربی بتواند به بازیکنان آرامش و خودبرتربینی واقعی بدهد ... شما در اسپانیا بازی کردی اما دفاع ایتالیایی را میپسندی ؟ اگر در بارسلونا بودی هم تیم رادفاعی میبستی ودل به ضدحملات میبستی ؟ واقعیت این است اگر دنبال کی‌روش و خارجیها بروی هرگز نمیتوانی ازخودت ایده داشته باشی . یک مربی بسته به تغییر یک بازیکن هم باید تغییراتی بدهد . متاسفانه درک نکردی باتقلید مربی بزرگی نمی‌شوی درضمن فکرمیکنم شما بتوانید ایران را مربی گری کنید مگر آنکه درمورد فوتبال فلسفه خودت را داشته باشی
  • هوشنگ IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    0 0
    جواد عزیز از تو انتظار نداشتم قبول سرمربی تیم ملی مثل قبول فرماندهی گردان کمیل است که همشون در کانال کمیل قتل عام شدن کتاب راز کانال کمیل را بخوان تو اینترنت هست یا از کتابفروشی بخر رقبا تیم ملی مثل صدام و سربازانش و فرمانده هایش هستند تو توانایی جنگ با انها را نداری بهتره اصلا بهش فکر هم نکنی عواقبت دردناکی داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس