دیگر ستاره‌ای در فوتبال ایران ظهور نخواهد کرد

سرمربی اسبق تیم فوتبال جوانان گفت: تیم‌های باشگاهی تبدیل به بهره‌بردار شده‌اند و فدراسیون برای تیم‌های ملی در حال تولید بازیکن است؛ با این روند تیم‌های پایه هیچ بازیکنی نمی‌سازند و دیگر ستاره‌ای در فو

به گزارش مشرق، امیرحسین پیروانی روز جمعه در گفت‌گویی درباره وضعیت کلی تیم‌های پایه در کشور اظهار داشت: در دوره کرونا بازی‌ها و تمرینات مخصوصا در رده پایه با مشکل رو به رو شد و از آن‌جایی که سن تیم‌های پایه نیازمند یادگیری بیشتر نسبت به تیم‌های بزرگسال است، کمی کارمان را سخت‌تر شد. اما با بهتر شدن شرایط، دوباره کار آموزش را آغاز کردیم تا نوجوانان و جوانان دائم در حال تمرین و تکرار بیشتر باشند تا مهارت لازم را کسب کنند.

وی اظهار داشت: اقدام خوبی را فدراسیون از یک سال پیش انجام داد که از بین حدود یک هزار نفر استعدادیابی کردند و ۲۰۰ نفر انتخاب شدند و در اختیار تیم‌های پایه قرار گرفتند. اما متاسفانه عملکردها مانند یک قیف برعکس شده است.

وی افزود: در حال حاضر فدراسیون برای تیم‌های ملی بازیکن می‌سازد و تیم‌های باشگاهی آن‌ها را استفاده می‌کنند اما در واقع تیم ملی تولید کننده بازیکن نیست و باید بهره‌بردار باشد و آکادمی‌ها روند درستی را پیش بگیرند. من ثابت کردم می‌توان بازیکنانی را در پایه‌ها آموزش داد که در آینده بهترین‌های لیگ شوند؛ عارف آقایی، عارف غلامی، امید نورافکن و خیلی بازیکنان دیگر را خودم آموزش دادم و به لیگ برتر و تیم‌های ملی راهی کردم.

پیشکسوت مربیگری ایران با اشاره به بی‌توجهی تیم‌ها و باشگاه‌ها نسبت به تیم‌های پایه‌ عنوان کرد: متاسفانه به جز چند تیم، اهمیت کافی به تیم‌های پایه داده نمی‌شود و باشگاه‌های بزرگ همه به فکر تیم بزرگسالان هستند. درصدی از درآمد و سرمایه تیم‌ها باید خرج پایه‌ها شود تا بتوان از آن‌ها نتیجه خوبی گرفت. بدترین شرایط را برای تیم‌های پایه و مسابقاتشان پیش می‌گیرند و فقط انتظار دارند مسابقات انجام شود و کاری با کیفیت‌ ندارند. به علت همین دلیل است که دیگر ستاره‌ای در فوتبال کشور ظهور نمی‌کند.

پیروانی درخصوص عملکرد مهدی مهدوی‌کیا در تیم امید ایران و عدم موفقیت در رقابت‌های قهرمانی آسیا، توضیح داد: تصمیم خوبی از طرف مهدوی‌کیا اتخاذ شد که بازیکنان کم سن‌تر را برای رقابت‌ها ببرد تا تجربه خوبی را کسب کنند و بتوانند در رقابت‌های بعدی پیروز باشند. این کار را فقط او انجام نداد و کشورهای زیادی این روند را پیش گرفتند اما این کار کافی نیست زیرا سطح بازی‌ها در آسیا بسیار بالاست و کار سختی پیش رو داریم.

مربی سابق تیم نوجوانان ایران در خصوص ادامه نیافتن مربیگری‌اش در این تیم خاطرنشان کرد: به عنوان کاندیدای سرمربی تیم نوجوانان در کادر فنی حاضر شدم و سوالاتی مطرح شد اما به جز یک سوال، هیچ کدامشان فنی نبود و همه به مسائل حاشیه‌ای مربوط بود. به هر حال برای عبدالصمد مرفاوی که از مربیان خوش‌نام و چهره‌های خوب کشور است نیز قلبا آرزوی موفقیت می‌کنم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    0 0
    نوجوانان ایران که سوم اسیا شدند چطوری اظهارفضل میفرمایین 6برصفرگرجستان راشکست دادن
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    1 0
    در جواب آقای پیروانی باید گفت ان شاالله با همکاری گروه مصاف ایرانیان و آقا حسین عبدی با مرام کار های خوبی در رابطه با استعداد یابی فوتبال در بین نو جوانان کشور، استان به استان دارد صورت می گیرد که اگر این همت گروه مصاف نبود نوجوانان با استعداد که یدون پارتی و رابطه و دلال و مافیا هستند ،استعدادشان شکوفا نمی شد
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    0 0
    مگه قبلا داشت ؟تعریف شما از ستاره چیه ؟مابه محمد صلاح میگیم ستاره شما چی ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس