قابلیت نقطه‌زنی موشک‌های ضد زره و هوشمندشدن گلوله‌های توپخانه هوانیروز

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه گلوله‌های توپخانه ما به مهمات هوشمند تبدیل شده‌اند؛ گفت: همه موشک‌های ضد زره هوانیروز و یگان‌های محترک هجومی و واکنش سریع ما قابلیت نقطه‌زنی دارند.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش  با اشاره به دستاوردهای نیروی زمینی ارتش در حوزه توپخانه اظهار داشت: فرمانده نیروی زمینی ارتش سه طرح لبیک را خدمت مقام معظم رهبری ارائه کرد. نخستین طرح، «لبیک ۱» نام داشت که بازطراحی ساختار و سازمان با توجه به نیاز عملیاتی روز بود.

وی با اشاره به طرح دوم با عنوان «لبیک ۲»، ادامه داد: طرح «لبیک ۲» نیز تجهیز ساختار جدید بود که بر پایه چهار مولفه هوشمندبودن، دورزن بودن، نقطه‌زن بودن و قابلیت شبکه‌شدن تعریف شده است. این طرح به محضر مقام معظم رهبری ارائه و جلسات مختلف کارشناسی آن در ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.

امیر سرتیپ نعمتی گفت: نیروی زمینی ارتش در حال حاضر در حال اجرای طرح لبیک ۲ است که عبارت است از تجهیز نیروی زمینی ارتش به تسلیحاتی با ویژگی‌هایی که گفته شد و طبیعی است در حوزه های مختلف تجهیزاتی به ویژه توپخانه که وظیفه پشتیبانی آتش را در ماموریت رزم زمینی را برعهده دارد، باید این کار را به عنوان شروع روند انجام بدهیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: در توپخانه در سه حوزه دیده‌بانی، کنترل آتش و آتش کار را دنبال می‌کنیم که در هر سه حوزه شاهد پیشرفت‌های بسیار خوبی بوده‌ایم.

وی با اشاره به سامانه دیجیتال توپخانه نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: اکنون سامانه هدایت آتش که به طور ویژه برای نیروی زمینی ارتش طراحی شده، در یگان ها وجود دارد. این سامانه در کمترین زمان ممکن با دیده‌بانی پهپادها و دیده‌بانی زمینی نقطه مدنظر را تعیین کرده و به توپخانه برای تعیین سمت و برد مختصات مورد نیاز را ارائه می‌کند. این دو کار باید برای نقطه‌زن شدن توپخانه‌ها انجام می‌شد.

امیر سرتیپ نعمتی بیان داشت: این کار در همه یگان‌های توپخانه ما پیشرفت صددرصدی داشته و نرم‌افزار و سخت‌افزار مورد نیاز برای نقطه‌زن شدن توپخانه‌ها در همه یگان‌های توپخانه آماده شده است. البته در چند رزمایش مورد آزمایش قرار گرفته و ان‌شاءالله در رزمایش‌های آینده به صورت عملیاتی رونمایی می‌شود.

وی درباره نقطه‌زن شدن تجهیزات مورد استفاده هوانیروز و موشک‌های ضد زره بیان داشت: ما در همه یگان‌های خود از موشک های قدیمی عبور کرده‌ایم و همه موشک‌های ضد زره هوانیروز، یگان‌های محترک هجومی و واکنش سریع مورد استفاده قرار می گیرد، هم برد آن‌ها از ۳ به ۸ تا ۱۶ کیلومترافزایش داشته و هم اینکه به قابلیت نقطه‌زنی مجهز شده‌اند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره ارتقای گروه‌های راکت‌انداز نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: گروه‌های راکت‌انداز به گروه موشکی تبدیل شده و موشک های نقطه‌زن در بُرد مورد نیاز عملیاتی ما در اختیار قرار دارد. همه مراحل ارزیابی آن به پایان رسیده و به طور عملیاتی در اختیار نیروی زمینی قرار دارد.  

وی با اشاره به توان نیروی زمینی ارتش در حوزه توپخانه بیان داشت: باید تغییراتی در این حوزه انجام می دادیم که با توجه به این توان توپخانه ای که داریم، اثرگذاری گلوله های توپخانه را داشته باشیم. ما در گذشته از چندین گلوله توپ برای انهدام یک هدف استفاده می کردیم، اما، امروز با پیشرفت های اخیر در نیروی زمینی ارتش، گلوله های نقطه‌زن توپ را در اختیار داریم و نیازی نیست که مجموعه آتش‌باری گذشته را برای انهدام یک هدف استفاده کنیم.  

امیر سرتیپ نعمتی همچنین از عملیاتی‌بودن گلوله‌های توپخانه صحرایی نیروی زمینی ارتش به صورت نقطه‌زن در یگان‌های مختلف این نیرو خبر داد و افزود: این توان در رزمایش سال گذشته رونمایی شد و در رزمایش امسال به صورت گسترده‌تر این کار را انجام خواهیم داد.  

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره مهمات هوشمند مورد استفاده در نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: هنگامی که درباره نقطه‌زنی صحبت می شود یعنی مهمات تغییر یافته که می توانیم در توپخانه به صورت هوشمند و نقطه‌زن عمل کنیم. گلوله های توپخانه ما به مهمات هوشمند تبدیل شده‌اند و در سایر حوزه ها هم باید در گلوله و مهمات باید تغییرات صورت بگیرد هم در جنگ‌افزاری که آن را شلیک می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    3 6
    کل نیروهای ارتش،از نظر کیفیت تجهیزات و آموزش در سطح عالی هستند!!
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    1 5
    خبرش قدیمیه برای پارسال
  • کامران IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    8 2
    بسیار عالی بود اما یه نقطه ضعف سخت افزاری داریم که باید هرچه زودتر برطرف بشه. هویتزر های خودکششی زرهی بسیار کمی داریم و همونها هم بردشون بزور ب 22 کیلومتری می رسه اما الان در دنیا هم در تعداد هم در برد خیلی عقب افتادیم الان برد معمول ناتو و روسیه و شرق آسیا در 155 میلیمتری به بالای 45 کیلومتری رسیده!! و حتی آمریکا و کانادا دارن روی برد بالای 70 کار میکنن.میتونیم با تکنولوژی الیاف کربن بجای فولاد و کاهش وزن گلوله های توپ براحتی برد توپ 155 رو 2 برابر کنیم. جنگ اوکراین هم اهمیت توپخانه ماهواره ای و دوربرد رو بیشتر ثابت کرد. موفق باشید.
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
      2 3
      بنظرم برای ایران همین بسه چون اون فاصله رومیتونه باپهبادبزنه
    • کامران IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      2 0
      فرمایشتون درسته و تا چند ماه پیش منم همین نظر رو داشتم اما جنگ اوکراین ثابت کرد که هنوز توپخانه و قدرت موشکی نقطه زن در نیرو زمینی حرف اول رو میزنه
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    7 8
    باز داستان سرایی
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
      8 4
      و باز سوزش اسقاطیل و منافقهاااا
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    5 2
    پنجاه بمب هسته ای از نوع B61 در پایگاه اینجرلیک‌ ترکیه قرار گرفته است کافیست چند موشک از یمن به اینجرلیک برخورد کند.____ کار ترکیه از نوکری امریکا گذشته به بردگی رسیده
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
      7 2
      پرفسور جان، بمب اتمی با انفجار کنارش منفجر نمیشه بلکه با فرایند شکاف هسته عمل میکنه.
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    3 3
    من بودم دیدم، توپ130 کره شمالی ازش انتظار نقطه زنی دارید
  • وحید نادر شاگرد اتوبوس IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    2 0
    اقدامات خوبی است (البته شخصا هر وقت در سیستم اداری یا نظامی صحبت از اصلاح ساختار و تغییر سازماندهی میشود تنم به ارزه در میآید) چون هم شخصا 18 سال استاد سازماندهی و بهره وری و مدیر میانی و ستادی ... بودم و هم دیدم که همیشه سازماندهی های ما نتیجه مطلوب را نداشتهکه هیچ بلکه پسرفت هم داشته) برای ایران هوانیروز ومهمات هوانیروز و هوا گردهای هوانیروز بسیار اهمیت دارد و تجربه فتنه داخلی کردستان و دفاع مقدس هم اهمیت هوانیروز برای ایران را بیشتر برملا کرد؛
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    3 1
    کلا برای ارتش از لحاظ آموزش و تجهیزات بخصوص نیروی هوایی که اصلی ترین نیروی نظامی هرکشوری هست و بارها نقش نیروهای هوایی در جنگ های امروزی،بخصوص جنگ تحمیلی به اثبات رسیده یک فکر اساسی باید کرد.
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    0 0
    عزیز تو واقعا نمیدونی کاربرد اواکس چی این همه میگی اواکس اواکس سامانه کنترل و هشدار زودهنگام هوابرد، با نام اختصاری آواکس شناخته میشه اینم توضیح کاملش ونه‌ای هواگرد با قابلیت دیده‌وری راداریِ است که به عنوان یک ایستگاه رادار نیرومند و متحرک برای انجام عملیات فرماندهی و کنترل و مدیریت جنگ (C2BM) طراحی شده‌است. وظیفه سامانه‌های آواکس شناسایی هواگردها، کشتی‌ها، و وسایل نقلیه دیگر از مسافت‌های بسیار دور و همچنین نظارت و فرماندهی جنگ‌های هوایی از طریق راهنمایی و هدایت هواپیماهای جنگنده و حمله به زمین است. قابلیت‌های آواکس‌ها به گونه‌ایست که هم در نقش‌های دفاعی و هم برای ماموریت‌های هجومی از آن‌ها استفاده می‌شود اگه متوجه شدی دیگه نگو اواکس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس