کد خبر 1403050
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
تأسیس حزب جدید در آمریکا از بیم بروز جنگ داخلی

گروهی از مقام‌های سابق دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه با اشاره به بن‌بست‌ها و بحران‌های سیاسی بی‌سابقه‌ای که آمریکا با آنها مواجه شده حزب جدیدی به نام «فروارد» تأسیس کردند.

به گزارش مشرق، ده‌ها نفر از مقام‌های سابق حزب دموکرات و جمهوری‌خواه با ابراز نگرانی از احتمال وقوع جنگ داخلی در آمریکا یک حزب سیاسی جدید تشکیل داده‌اند.

این حزب که خودش را یک حزب مرکزگرا معرفی می‌کند نام «Forward» (فروارد به معنی «به پیش») را برگزیده و از روز پنجشنبه تحت ریاست «اندرو یانگ»، نامزد سابق حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری و «کریستین تاد ویتمن»، فرماندار سابق ایالت نیوجرسی (که جمهوری‌خواه است) آغاز به کار کرده است.

در وب‌سایت حزب فروارد درباره ضرورت تشکیل آن اینطور آمده است: «در حالی که سایر حزب‌های سیاسی در آمریکا به دنبال تقسیم کردن مردم به اردوگاه‌های مختلف هستند هدف حزب فروارد یکپارچه کردن آنها است... نه راست، نه چپ، به پیش (فروارد)».

اندرو یانگ در یک پیام ویدئویی گفت که هدف این حزب «پیدا کردن راه حل برای مشکل‌هایی است که دارند به معنای واقعی کلمه ما را دیوانه می‌کنند.»

«فروارد» حاصل ادغام سه حزب دیگری است که در سال‌های گذشته در واکنش به بن‌بست‌های سیاسی مشهود در نظام حکومتی آمریکا به وجود آمده بودند. آن سه حزب عبارتند از:

    «جنبش Renew America» که در سال ۲۰۲۱ به رهبری گروهی از مقام‌های سابق حزب جمهوری‌خواه آغاز به کار کرد؛
    «جنبش Serve America»، که تحت هدایت «دیوید جالی»، سیاستمدار سابق حزب جمهوری‌خواه ایجاد شد و گروهی از دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان و سیاستمداران مستقل را گرد هم آورد؛
    «حزب Forward» که توسط اندرو یانگ آغاز به کار کرده بود.

جالی، ویتمن و یانگ روز چهارشنبه در یادداشتی در روزنامه واشنگتن‌پست ضمن اذعان به اینکه تا کنون تمامی تلاش‌ها برای تشکیل یک حزب سوم در برابر احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات به شکست منجر شده‌اند تلاش کرده‌اند توضیح بدهند که چرا فکر می‌کنند این اتفاق درباره جنبش «فروارد» رخ نخواهد داد.

بخش مهمی از دلایلی که این سه سیاستمدار فکر می‌کنند باعث خواهد شد حزب فروارد به سرنوشت حزب‌های پیشین دچار نشود، بحران‌هایی است که در حال حاضر جامعه آمریکا با آنها روبرو است.

در این یادداشت آمده است: «افراط‌گرایی سیاسی، کشور ما را از هم دریده است و دو حزب اصلی موفقیتی در درمان این بحران به دست نیاورده‌اند. هفته گذشته، کمیته منتخبی که در حال تحقیق در خصوص حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره است موجب شد ما یکی از تاریک‌ترین روزهای تاریخ آمریکا را مجدداً زندگی کنیم. تلاش هولناک برای انجام کودتای انتخاباتی در ایالات متحده، قوی‌ترین ادله‌ای است که نشان می‌دهد که ما با اضمحلال احتمالی دموکراسی‌مان روبرو شده‌ایم.»

در ادامه این یادداشت آمده است: «قطبی‌شدگی، آتش به خرمن ارعاب سیاسی می‌ریزد. در دو سال گذشته، شاهد تهدید به قتل و توطئه قتل علیه اعضای کنگره، فرمانداران، قضات دیوان عالی و حتی معاون رئیس‌جمهور بوده‌ایم.»

موسسان حزب جدید ابراز نگرانی کرده‌اند «چنانچه کاری انجام نشود، ایالات متحده به شکلی که قابل تشخیص باشد به سیصدمین تولد خودش در این قرن نخواهد رسید.»

آنها سپس با اشاره به آمارها و ارقام جدید ضرورت تشکیل حزب جدید را توضیح داده‌اند: «آمریکایی‌ها اعتمادشان به دولت را از دست داده‌اند. طبق نتایج یک نظرسنجی اخیر، تقریباً از هر ۱۰ نفر ۸ نفر گفته‌اند کشور در حال حرکت در مسیر غلطی است و دو سوم رأی‌دهندگان تصور می‌کنند نه جمهوری‌خواهان و نه دموکرات‌ها اولویت‌های صحیحی را دنبال نمی‌کنند.»

آنها در ادامه خاطرنشان کرده‌اند: «مسئله شوک‌آور اینکه تقریباً ۳۰ میلیون از آمریکایی‌ها معتقدند خشونت علیه دولت فعلی موجه است. همین تعداد آدم می‌خواهند به ضرب زور رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ را به کاخ سفید برگردانند. این اتفاقی است که به هنگام شکست دموکراسی‌ها رخ می‌دهد: مردم احساس می‌کنند صدایشان شنیده نمی‌شود و با در پیش گرفتن مسیر افراط سلاح به دست می‌گیرند و موجب می‌شوند جریان اصلی گفت‌وگوها به سمت "جنگ داخلی" حرکت کند.»

این سه سیاستمدار با تأکید بر اینکه «ایالات متحده به شدت به یک حزب سیاسی جدید نیاز دارد» نوشته‌اند: «[آن حزب] باید منعکس‌کننده صداهای متعادل و مبتنی بر عقل سلیم باشد. احزاب نخ‌نمای امروزی با خدمت‌رسانی به گروه‌های حاشیه‌ای در این امر شکست خورده‌اند. در نتیجه اکثر آمریکایی‌ها احساس می‌کنند نماینده‌ای ندارند.»

موسسان حزب فروارد وعده ایجاد تغییرات بنیادین، مانند تغییر در سیستم انتخابات را داده‌اند. آنها می‌نویسند: «بدون چنین تغییرات سیستمی، آمریکایی‌ها با یک سیستم بسته و گزینه‌های کمی برای رأی دادن مواجه خواهند بود. این اصلاحات، با یک حزب جدید در هم‌تنیدگی دارند.»

در ادامه آمده است: «بیش از ۵۰۰ هزار منصب انتخابی در ایالات متحده وجود دارد اما یک تحقیق جدید نشان می‌دهد بیش از ۷۰ درصد رقابت‌ها در برگه‌های رأی در سال ۲۰۲۰ بدون رقیب بوده‌اند. در انتخابات ماه نوامبر تنها بر سر تعداد اندکی از کرسی‌های کنگره آمریکا رقابت نزدیکی برقرار خواهد بود. دو حزب اصلی رقابت را از بین برده‌اند و این آمریکا است که در نتیجه این امر در حال آسیب دیدن است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    4 0
    در آمریکا قدرت و ثروت هیچ گاه از چنگ سرمایه داران صهیونیزم خارج نخواهد شد. خواه دو حزب باشد یا ده حزب. مسکن های زودگذر تاثیری در سیاست و خط مشی فعلی آمریکا نخواهد داشت. قدرت هیچ گاه دست مردم نخواهد افتاد. آمریکا مسیر شوروی را خواهد رفت. ((بزرگی و عظمت تایتانیک مانع از غرق شدن آن نشد.))
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    0 0
    امریکا باید حمل اسلحه برای افراد بالاتر از 8 سال رو اجباری کنه تا زودتر اینا بزنن دخل همدیگه رو بیارن و دنیا از دستشون خلاص بشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس