این 16 زن از شهریور در عملیات‌ها شرکت می‌کنند/بانوان آتش‌نشان کجا مستقر می‌شوند؟

برای اولین بار قرار است ۱۶ آتش‌نشان زن وارد شهرداری تهران شود. مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی می‌گوید این ۱۶ زن از ماه آینده در عملیات‌ها شرکت می‌کنند و برای آن‌ها ایستگاهی در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش مشرق، در دوره قبلی مدیریت شهری خبر رسید که قرار است ۱۶ آتش نشان زن برای اولین بار جذب شهرداری تهران شوند. ثبت نام آغاز شد. آزمون برگزار و تعدادی از داوطلبان پذیرفته شدند. قرار شد که مراحل آموزشی طی و سپس این افراد جذب شهرداری تهران شوند.

مهدی داوری مدیر عامل وقت سازمان آتش نشانی شهرداری تهران می گفت که ابتدا تعداد کمی آتش نشان زن جذب می کنیم و بعد از احصاءمشکلات، در صورتی که کارها به درستی پیش برود در دوره ها بعد تعداد بیشتری  زن جذب آتش نشانی شهرداری تهران خواهیم کرد.

از ماه آینده زنان آتش نشان  در پایتخت در عملیات ها حضور می یابند/کارها تقریبا به اتمام رسیده است

کار در دوره قبل مدیریت شهری نیمه تمام ماند. در دوره فعلی مدیریت شهری کار دنبال شد و قرار است که از ماه آینده زنان آتش نشان در عملیات ها حضور یابند.

این ۱۶ زن از شهریور در عملیات‌های تهران شرکت می‌کنند

قدرت الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در خصوص آخرین وضعیت جذب آتش نشان زن گفت: این هفته کارهایشان به اتمام می رسد و تقریباً از یک ماه آینده آتش نشانان در عملیات ها حضور می یابند.

ایستگاه مجزایی برای زنان آتش نان در کنار ایستگاه ۷۷ آقایان در ستارخان در نظر گرفته ایم/ر فاز اول ۱۶ آتش نشان زن جذب شدند

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با تاکید بر این موضوع که در حین خدمت هم آموزش های لازم  به این افراد داده می‌شود، گفت: ایستگاه مجزایی برای خانمها در کنار ایستگاه ۷۷ آقایان در ستارخان در نظر گرفته ایم.

این ۱۶ زن از شهریور در عملیات‌های تهران شرکت می‌کنند

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: در فاز اول ۱۶ آتش نشان زن جذب شدند و بعد از این که کارها خوب پیش رفت دوباره جذب خواهیم داشت.

بر اساس این گزارش، تا به امروز در تهران آتش نشانانِ زن بیشتر در مانورها و برنامه های نمایشی و ... حضور داشته اند اما قرار است از این پس آتش نشانان زن در عملیات حضور یابند و به کمک حادثه دیدگان بروند.

قبلا تعدادی آتش نشان زن داوطلب وجود داشت که در عملیات‌های  شرکت نمی‌کردند/در حادثه پلاسکو آتش‌نشانان زن داوطلب، پشتبیان بودند

 تعداد آتش‌نشانان زن در این دوره کم است، چرا که کار به صورت پایلوت است و قرار است مشکلات مشخص شود. آتش نشانان زن بعد از دیدن آموزش های لازم  وارد کارهای عملیاتی می شوند.

قبلا تعدادی آتش نشان زن داوطلب وجود داشت که در عملیات‌های  شرکت نمی‌کردند، اما در حادثه پلاسکو آتش‌نشانان زن، پشتبیان بودند، اما در این دوره بعد از جذب، آتش‌نشانان زن در عملیات‌ها حضور می یابند.

مدتهاست که موضوع جذب آتش‌نشانان زن مطرح شده است. مراحل قانونی آن طی شده و مجوزهای لازم اخذ شده است. ۱۶  زن در مرحله اول جذب آتش‌نشانی می‌شوند، چرا که علاوه بر مطالعه، باید در عرصه اجرا هم پیشرفت‌هایی حاصل شود.

 در حال حاضر سازمان آتش نشانی ۵۲۵۳ نفر نیروی عملیاتی دارد/ باید تعداد نیروهای آتش نشانی بیش از ۶۰۰۰ نفر باشد/روزانه حدود ۳۰۰ عملیات(حریق و حادثه) در پایتخت انجام  می شود

سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با کمبود نیروی انسانی رو به رو است و قرار است جذب هایی صورت گیرد. علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کمبود ۱۰۰۰ نفر نیروی آتش نشان در شهرداری تهران، می گوید که در حال حاضر سازمان آتش نشانی ۵۲۵۳ نفر نیروی عملیاتی دارد این در حالی است که باید تعداد نیروها بیش از ۶۰۰۰ نفر باشد. سازمان آتش نشانی شهرداری تهران روزانه حدود ۳۰۰ عملیات(حریق و حادثه) در پایتخت انجام می دهد. یکی از مشکلات اساسی سازمان آتش نشانی کمبود نیروی انسانی است.

این ۱۶ زن از شهریور در عملیات‌های تهران شرکت می‌کنند

 با وجود توسعه ایستگاه  تعداد کمی نیرو جذب شده و تعدادی از نیروها هم بازنشسته شده اند

به گفته عضو شورای شهر تهران،   با توجه به اینکه ۱۳۳ ایستگاه آتش نشانی در تهران وجود دارد و باید به طور متوسط در هر ایستگاه ۴۵ نفر نیروی عملیاتی حضور داشته باشند این در حالی است که هم اکنون  در هر ایستگاه حدود ۳۱ نفر حضور دارند. در سال ۱۳۹۵ سازمان آتش نشانی با ۱۲۰ ایستگاه ۵۲۳۴ نفر نیرو داشته  و در سال ۱۴۰۰ با ۱۳۳ ایستگاه ۵۲۵۳ نفر نیرو دارد. با وجود توسعه ایستگاه  تعداد کمی نیرو جذب شده و تعدادی از نیروها هم بازنشسته شده اند.

 در ۵ سال آینده تعداد زیادی از نیروهای آتش نشانی بازنشسته می شوند/ضروری است تا نسبت به جایگزینی نیروی جدید اقدام لازم صورت بگیرد

به گفته این عضو شورای شهر تهران، در ۵ سال آینده تعداد زیادی از نیروهای آتش نشانی بازنشسته خواهند شد و لذا به منظور پیشگیری از ایجاد مشکل در روند خدمت رسانی به مردم ضروری است تا نسبت به جایگزینی نیروی جدید اقدام لازم صورت بگیرد تامشکلی در روند خدمت رسانی به مردم ایجاد نشود. البته مدیر عامل وقت سازمان آتش نشانی شهرداری تهران  طی نامه ای به شهردار وقت تهران (حناچی) خواستار جذب نیروی انسانی شد و تاکید بر کمبود نیروی انسانی کرد و در آن مقطع فقط مجوز ۱۱۶ نیرو داده شده که جوابگوی نیاز سازمان نبود.

یکی از حوزه های که حضور زنان در آن ضرورت دارد سازمان آتش نشانی شهرداری تهران است

بر اساس این گزارش، از اهداف مدیریت شهری ایجاد فضا برای حضور پر رنگ فعالیت های زنان در شهر است، یکی از حوزه های که حضور زنان در آن ضرورت دارد سازمان آتش نشانی شهرداری تهران است.

 هر ثانیه در شغل آتش نشان اهمیت مرگ و زندگی دارد/سرعت عمل در عملیات‌ها  مهم است

سرعت عمل در عملیات‌ها و مأموریت‌های سازمان آتش‌نشانی مهم است  و از این‌رو آمادگی جسمانی برای نیروهای آتش‌نشان از اهمیت بالایی برخوردار است. هر ثانیه در شغل آتش نشان اهمیت مرگ و زندگی دارد. زنان آتش نشان در این مدت آموزش دیده اند تا مشکلی در خدمت رسانی ایجاد نشود.

بر اساس این گزارش، قرار است برای اولین بار تعدادی زن در عملیات های آتش نشانی شرکت کنند. تمامی مراحل طی شد و از ماه آینده این افراد در ایستگاه ستارخان مستقر می شوند. در صورتی که خروجی کار مثبت باشد تعداد بیشتری زن جذب آتش نشانی می شوند حال باید دید این ۱۶ آتش نشان زن چه خواهند کرد؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    9 4
    آتش نشانی را هم تحویل خانمها بدید،واقعا چرا مردها دارای کار باشند؟
    • بشار عبدالواحد IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      5 3
      ساکت شو لطفا
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      3 1
      دچار خودباختگی و تعرض فرهنگ شدیم . من نه مختلف زنان هستم و نه با غرض و مرض حرف میزنم . چرا ما فکر می‌کنیم هر کاری که مردها انجام می دهند بایستی زنان هم انجام دهند مگر نه اینکه خداوند مردها را از لحاظ بدنی و روحیه قوی تر و داری تحمل بیشتری آفریده چه دردی هست این کارهای خشن و سخت را به زنان بسپاریم بابا بخدا مسیر را داریم اشتباه میریم . 6 الی 7 سال دیگه این زنان را با امروز مقایسه بفرمایید قطعا متوجه خواهید شد کار کرد آنها مناسب این مشاغل نیست همان طور که مردها هم مناسب خیلی از مشاغل نیستند
  • IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    7 2
    خدا وکیلی آدم چی بگه. اولا این شغل پر استرس هست و بانوان ما چون مرکز و کانون خانواده هستند زود خسته میشوند و تاثیر بسزایی دارد. دوم اینکه این شغل قدرت بدنی و آمادگب جسمانی بالای میطلبه. سوم اینکه اگه صورت هر خانمی دچار سوختگی بشه به اندازه مرد تاثیر نمیذاره و آخریش اینکه بابا مردها بیکار هستند . بذارید این تعداد مرد برن سر کار که ازدواج صورت بگیره. داریم وارد دوران پیری کشور میشیم ها
  • علی IR ۰۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    3 2
    چه خبر مسرت بخشی
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      1 0
      سقوط خانواده با تقلید از کار غلط غربی ها!
  • IR ۰۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    6 3
    افتخار دارد؟
  • IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    4 3
    خانم بلند شو برو آتش خاموش کن
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    3 1
    سریازی هم از حوزه هایی است که زنان باید دـن وارد شوند
  • هوم IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    5 2
    که چی؟
  • تراب IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    8 3
    سلام. یعنی لعنت بربانیان این طرح. زنان فقط در بخش بهداشت، آموزش و سیستم قضایی باید باشند. چه معنی دارد زن در معدن در بانک در ادارات دولتی مشغول شوند.جز اینکه با این نرخ بیکاری بالا درکشوریک فرصت از مردان گرفته میشود.الان خانواده هایی هستند که هر دونفر بیکارند ودرگیر مشکلات ودر مقابل خانواده هایی هستند که هر دونفر شاغل واز بودجه دولتی حقوق می گیرن خیلی هم قشنگ پولشون رو میبرن خارج کشور. خانم هایی که طالب کار هستن برن بخش خصوصی. بنا نیست. جالب نیست دو نفر از بودجه کشور حقوق بگیرن‌.
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      3 0
      دقیقا کدام اسلام گفته زن باید در سیستم قضا باشد؟؟ اگر منظورت مشاوره به زن ها باشد درست است وگرنه قاضی که دستور اسلام هست زن نباشد کارمند و منشی باید مردانه باشد وقتی محیط مردانه هست و کارمندان مرد
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    1 1
    علی برکت الله
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    4 3
    ادم سگ بگیر جو نگیر
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    5 2
    خدا را شکر تعدادی هم برای مرزبانی و راننده ترانزیت و ... استخدام شوند مردان جوان هم به علت بیکاری در منزل بنشینند تا یک خانم شاغل به خواستگاریشان برود و بعد از ازدواج هم بچه داری کنند
  • علیرضا IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    2 0
    اگردر شرایط فعلی امکان جذب نیرو یا متقاضی مرد فراهم نیست ضرورتا وبا در خواست خود بانوان توانمند اشکالی ندارد . در غیر اینصورت انجام اینگونه کارهای خطرناک با توجه به جسم ظریف بانوان به هیچ عنوان کار خوبی نیست و بانیان جذب نیروی زن باید پاسخگوی افکار عمومی باشند.
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    0 0
    وقتی آمار و تعداد زنان در کشوری از آقایون زیادتر باشه نتیجه ش میشه همین
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    0 0
    به امید روزی که کشورمان صد هزاز راننده تریلر زن داشته باشد چه افتخاری!!!!!!
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    1 0
    یا امام زمان خودت به ف یاد این مملکت برس ما که عقل تداریم.
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      1 0
      به اسلام اخرالزمانی خوش آمدید، منتظر فرج باش برای پایان دادن به ابن بدعت ها
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    2 0
    پ اینا محرم ندارن ؟؟ شوهری ، پدری ، برادری ک مانعشون شوند ؟؟!! این چه بی بندوباری
  • حقیقت IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    1 0
    خاک. بر سر این. دولت. با این مدیریتش مسئولین ارشد مملکت ، به. کمای فکری. رفته. اند
  • KR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    2 4
    بعنوان یک مرد این همه کامنت ضد زن رو نمی فهمم. یعنی واقعا نمی فهمید اتش نشانی برای نجات خانم ها نیاز به پرسنل زن داره؟
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      0 0
      وسط آتش شما خبر داری مرد و زن هست؟ سوال می کنی قبلش؟!! چی می‌گویی برای خودت
  • KR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    1 3
    خواهر مادر خود شما رو مرد های غریبه و نامحرم بیان نجات بدن خوشحال میشید؟
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      1 0
      باطعنه زیبات موافقم
    • امیر IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      1 0
      شما اگر صحنه واقعی اطفائ حریق را دیده باشید در آن واحد چند آتش نشان برای طبقات مختلف اعزام می‌شود و در مسیر هر زن یا مرد یا مسن و بچه باشه کمک میکنند تا خارج بشوند حالا مگر این خانم میتواند یک مرد سانحه دیده را به کول بگیرد و خارج کند یا میگوید چون شما مرد هستید کمکت نمیکنم وایستا و نمیر تا آتش نشان مرد بیاد
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    0 0
    آقا پاشو صبحانه را آمده کن بده بچه ها بخورن برو یکم خرید کن بیا ناهار حاضر کن بعدش لباس هارا بشور اوطو بزن بعدش خانه را جارو بزن من میرم آتش خاموش کنم
  • سینا ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    0 0
    تدبیر خوبی بکار بردن چون در هر مکانی حادثه ممکن اتفاق بیوفته مثل زیارتگاه قسمت خانم ها یا خوابگاه و جاهایی ک ک فقط خانم ها میتونن باشن حضور این بانوان آتش نشان هم واجب هم افتخار آفرینه که هم نوع خودشون رو نجات بدن بعدم حالا یه تهران به این بزرگی این همه نیروی آتش نشان آقا ...حالا ۱۶ نفرم خانم باشه چه سهمی از ما آقایون رفته مگر گفته مثلا۱۶۰۰ نفر والله لازمم هست حالا همین خانم اگر یروز اتفاقی افتاد جون ما مردا هم نجات میدن وحتمن تاحالا هم بوده امثالش دادن مثلا برا من اگر از یک حادثه نجات پیدا کنم مهم اینه ک نجات پیدا کردم چه آتش نشان خانم باشه چه آقا بعدم زنهای تیپ شخصیتی موارد خاصی هستن با زن هایی که مدام توی خونه هستن یا کارمند ساده هستن این ها روحیات و شخصیت خیلی مقتدری دارن شیراز یک ایستگاه هاجر داره توی یه عملیات ساکنین کل یک مجتمع بزرگ رو نجات دادن گروهی بنام هاجر و خدا پدرمادرشونم توبهشت هم تصویب کننده طرح هم این شیرزنان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس