کد خبر 1402913
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
پرداخت ۴۹ هزار میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان

وزیر جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون ۴۹ هزار میلیارد تومان از مطالبات کشاورزی توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

به گزارش مشرق، ساداتی‌نژاد عصر امروز در آئین بهره‌برداری از طرح توسعه شرکت دانه‌های غرب نهاوند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که با هماهنگی بانک‌های عامل از هفته آینده به پرداخت مطالبات سرعت بیشتری داده شود.  

وی افزود: سیاست وزارت جهاد در خصوص خوراک دام حمایت از تولید آن است زیرا با توسعه کارخانه‌های خوراک دام می‌توانیم واردات نهاده‌های دامی را به میزان ۱۵ درصد کاهش دهیم.  

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در سال جاری ۹ میلیون تن ذرت وارد کشور شده که با افزایش تولید خوراک دام این میزان کاهش خواهد داشت عنوان کرد: خرید گندم نیاز بر مازاد کشاورزان ادامه دارد و پیش بینی ما این است که میزان خرید گندم از کشاورزان به هفت میلیون تن خواهد رسید.

ساداتی‌نژاد از سیاست تشویقی دولت برای کشت گندم خبر داد و افزود:  امسال ما قیمت تضمینی گندم را افزایش دادیم تا کشاورزان با خیال راحت اقدام به کشت گندم کنند که در این زمینه قراردادی با کشاورزان امضا خواهیم کرد و به آنها بذر خواهیم داد و محصولات آنها را بیمه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه به منظور رونق تولیدات دامی کار صادرات دام و طیور از هفته آینده به کشور  عراق آغاز شده است گفت: در سفر هیات دولت ۲ هزار میلیارد تومان برای بخش کشاورزی استان در نظر گرفته شده است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: همچنین یک‌هزار و ۸۰ میلیارد تومان در بخش آب و خاک اعتبار اختصاص داده شده که جهت رفع مشکلات کم آبی هزینه خواهد شد که بخشی از آن باید در نهاوند هزینه شود.

قابل ذکر است که طرح توسعه شرکت دانه‌های غرب عصر امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.  

این کارخانه مبتنی بر دانش بنیان  دارای چهار خط مستقل با بهره‌گیری از تجهیزات روز دنیا و با استفاده از توانمندی متخصصین داخلی اجرا شده است.

در این شرکت که از سوی بختیار بهزادی سرمایه‌گذاری شده به طور مستقیم برای ۱۰۰ نفر و به طور غیرمستقیم برای ۳۰۰ نفر اشتغالزایی شده است.

ظرفیت تولید خوراک دام و کنسانتره در این شرکت ۱۵۰ هزار تن در سال است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس