اسلحه تروریستی

تصاویر بدست آمده از تجهیزات تیم ترور و خرابکاری موساد که توسط وزارت اطلاعات دستگیر شدند، نشان می‌دهد که اسلحه کمری محبوب تروریست‌های موساد، دوباره مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، اگرچه ترور شخصیت های علمی و دانشمندان، انفجار در تاسیسات صنعتی و اقدامات تروریستی از جمله روش های مورد علاقه سرویس اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی یا همان موساد، علیه کشورمان در سالهای اخیر بوده اما در بسیاری مواقع، این طراحی های چند لایه، با شناسایی کامل تیم های نفوذی، با شکست مواجه شده است و جدیدترین دور از این شکست اطلاعاتی، سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات موفق شدند یک تیم ترور که توسط صهیونیست ها برای انجام عملیات خرابکاری به ایران فرستاده بود را بازداشت کنند.

علاوه بر پیچیدگی های فنی نحوه رصد، شناسایی و دستگیری اعضای این شبکه، اطلاعات و تجهیزات بدست آمده از این تیم نیز نشانگر مسائل و نکات قابل توجهی است.

بیشتر بخوانید:

«گلاک»؛ قاتل دیروز دانشمند ایرانی که تبدیل به دستاورد جدید دفاعی شد +عکس

اسلحه تروریست‌های داعش در حمله به مجلس و حرم امام (ره) چه بود؟/ فرمانده شجاعی که با AKS-۷۴ به صحنه آمد +عکس

توطئه جدید عربی - غربی برای تسلیح کردهای تجزیه‌طلب منطقه/ تک تیرانداز کانادایی و موشک آمریکایی از راه رسیدند +عکس

اگر از علاقمندان به مسائل تاریخی خصوصا دوره ابتدای پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی باشید، حتما نام گروهک تجزیه طلب و بد نام "کومله" به گوش شما خورده است. گروهکی تروریستی و تجزیه طلب که در آن دوره روایت های بسیار وحشتناک از ترور ، آدم ربایی ، شکنجه از آنها  علیه نیروهای ارتش و سپاه و حتی مردم محلی وجود دارد. این گروهک همچنین ید طولانی در بحث همکاری با دولت متجاوز بعثی در بعد از انقلاب داشته و در سالهای پس از دفاع مقدس نیز هر از چند گاهی در مرزهای غرب و شمالغرب کشور به عملیات های تروریستی دست می زند.

حالا و بر اساس اعلام وزارت اطلاعات، افراد دستگیر شده از تیم ترور جدید، متعلق به باقیمانده های این گروهک بد نام تروریستی بوده و توسط رییس این گروه که شخصی به نام عبدالله مهتدی، به افسران سازمان موساد معرفی شده اند. اما چرا موساد به دنبال همچنین تکنیکی رفته است؟

چرا موساد تیم خرابکاری علیه ایران را از درون «کومله» انتخاب کرد؟/ اسلحه مورد علاقه تروریست‌های اسراییلی دوباره در ایران رویت شد +عکس

عبدالله مهتدی

مسئله برون سپاری و استفاده از نیروهای محلی یکی از شیوه های قدیمی و البته اکثرا پربازده برای سرویس های جاسوسی در دنیا است. وقتی شخص یا اشخاصی از درون یک کشور برای این گونه عملیات ها انتخاب می شوند، کار برای سرویس اطلاعاتی مقابل برای شناسایی آنها بسیار سخت تر می شود؛ هرچند در خصوص سیستم اطلاعاتی کشورمان، این ترفند نتیجه بخش نبوده است. این افراد تفاوتی از نظر زبانی نداشته و در بسیاری از موارد متولد همان کشور بوده و حتی در بسیاری از موارد دارای سوء پیشینه یا سابقه و رد مشخصی نیستند. به زبان رسمی و محل در کنار آداب و رسوم فرهنگی آشنایی داشته و به راحتی قابلیت ترکیب شدن و به نوعی رد گم کنی در داخل خیل جمعیت کشوری مثل ایران هستند.

مسئله حضور عوامل موساد در منطقه اقلیم کردستان عراق نیز متاسفانه از جمله چالش های امنیتی بین جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق بوده که در سالهای اخیر همواره مورد اعتراض کشور ما بوده و در اواخر سال قبل نیز کار را به یک تنبیه موشکی توسط نیروی هوافضای سپاه به این منطقه رساند. موضوعی که به نظر هنوز ادامه داشته و می تواند در آینده نیز عواقب وخیمی را برای مسئولین این منطقه در پی داشته باشد.

سلاح مورد علاقه آدمکش های موساد باز هم رویت شد

در لوازم بدست آمده از این گروهک تروریستی که به شکل کولبری از اقلیم کردستان عراق وارد ایران شده حجم قابل توجهی از مواد منفجره باری خرابکاری و انفجار در تاسیسات صنعتی و نظامی کشور ، لوازم گریم برای تغییر چهره ، ابزار فعال کردن بمب از راه دور ، تغییر اثر انگشت و البته ۴ قبضه اسلحه کمری کشف شده است. همچنین در میان سلاح های کشف شده از این گروه تروریستی، یک مدل معروف با مشخصاتی خاص بوده که سابقه کشف شدن آن از جوخه های ترور و خرابکاری موساد در کشور ما نیز وجود دارد.

در سال ۱۳۸۹ و در جریان یک مراسم رسمی، وزارت اطلاعات تصاویری از تجهیزات به دست آمده از یک تیم ترور موساد در کشور ما را منتشر کرد که در آنجا یک قبضه اسلحه کمری گلاک خودنمایی می کرد. این سلاح به همراه چندین خشاب در اختیار این تیم تروریستی قرار گرفته بود. در سری جدید نیز شاهد هستیم که مدل دیگری از خانواده گلاک همراه با صدا خفه کن در اختیار تیم تروریستی قرار گرفته است. اما چرا گلاک ؟ برای پاسخ به این سوال باید یک توضیح کلی در خصوص این سری از سلاح های کمری بدهیم.

چرا موساد تیم خرابکاری علیه ایران را از درون «کومله» انتخاب کرد؟/ اسلحه مورد علاقه تروریست‌های اسراییلی دوباره در ایران رویت شد +عکس

اسلحه گلاک ۱۷ که در سال ۱۳۸۹ توسط وزارت اطلاعات به نمایش در آمد

سلاح های کمری سری گلاک ساخت شرکت اتریشی Glock Ges.m.b.H  هستند و تولید آنها از سال ۱۹۸۲ میلادی آغاز شده است. این سلاح را می توان اولین اسلحه کمری تولید انبوه شده در جهان به حساب آورد که در حجم بسیار بالایی در ساخت آن از مواد پلیمری استفاده شده است. استفاده از این مواد باعث کاهش وزن این سلاح شده و در عین حال باعث می شود کشف آن برای بسیاری از دستگاههای فلزیاب به نسبت خصوصا نسل قدیمی‌تر سلاح‌های کمری سخت‌تر باشد. عقب‌نشینی بسیار کم این سلاح ، خصوصا در مدل ۹ میلی متری که دقت بسیار بالایی را به آن می‌دهد در کنار سبکی و اندازه کوچک به نسبت بسیاری از سلاح‌های همدوره باعث شد که حجم کاربران این سلاح هر روز در دنیا بیشتر و بیشتر شود.

گلاک با توجه به داشتن بازار بسیار بزرگ جهانی از زمان معرفی در اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی تا به همین امروز در مدل های مختلف ، در اندازه‌های مختلف و کالیبرهای مختلف عرضه شده است. تقریبا در تمام مناطق جغرافیایی جهان و در اکثر کشورها، ردی از این اسلحه معروف اتریشی دیده می‌شود. وقتی نگاهی به کاربران گلاک در دنیا داشته باشیم نام‌های بسیار جالب و قابل توجهی دیده می‌شود. در کنار نیروهای پلیس بسیاری از کشورهای جهان از آمریکا گرفته تا تایلند ، آلمان ، انگلیس ، سوییس ، بنگلادش ، استرالیا و .... در بسیاری از نیروهای نظامی و خصوصا عملیات ویژه جهان نیز سلاح‌های این سری دیده می شود.

از جمله معروف‌ترین کاربران گلاک در رده نیروهای نظامی و عملیات ویژه می‌توان به فرماندهی عملیات ویژه نیروهای مسلح آمریکا ، نیروی ویژه ارتش ترکیه ، نیروی ویژه ارتش پاکستان ، واحدهای مختلف سرویس های امنیتی و ارتش رژیم صهیونیستی ، یگان عملیات ویژه ارتش فرانسه و واحدهای کماندویی ارتش هندوستان اشاره کرد.

چرا موساد تیم خرابکاری علیه ایران را از درون «کومله» انتخاب کرد؟/ اسلحه مورد علاقه تروریست‌های اسراییلی دوباره در ایران رویت شد +عکس

اسلحه گلاک متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی (احتمالا مدل گلاک ۱۹) در اختیار یحیی سنوار از رهبران بلندپایه حماس بعد از یک عملیات شکست خورده صهیونیست ها در خان یونس در سال ۲۰۱۸ میلادی

این سلاح در مدل های بسیار زیاد و در کالیبرهای مختلف، نه فقط در اتریش و در بلکه در کشورهای مختلف دنیا ساخته شده و حجم بالای استفاده از آن باعث شده که متاسفانه در حجم زیادی نیز در اختیار گروه‌های تبهکار ، قاچاقچیان مواد مخدر و البته گروه‌های تروریستی قرار بگیرد. گلاک به دلیل حجم بالای تولید و توزیع، عملا در بسیاری از موارد توان رهگیری و مشخص کردن کاربر و سفارش دهنده اولیه و اصلی را ندارد.

برای نمونه در منطقه غرب آسیا حجم بالایی از این سلاح در اختیار نیروهای پلیس و ارتش عراق قرار گرفت که در جریان فازهای اولیه حمله ناگهانی گروه تروریستی داعش به داخل خاک عراق متاسفانه حجم زیادی از این سلاح‌ها بدست این گروه تروریستی افتاده و از طریق آنها در بازار سیاه سلاح منطقه پخش شد. مشخصا موساد نیز این گزینه مناسب را بدون نیاز به نشان دادن اثری خاص از خود به راحتی از بازار سیاه تهیه و در اختیار عوامل میدانی خود در اقلیم کردستان عراق داده است.

چرا موساد تیم خرابکاری علیه ایران را از درون «کومله» انتخاب کرد؟/ اسلحه مورد علاقه تروریست‌های اسراییلی دوباره در ایران رویت شد +عکس

دو قبضه سلاح گلاک ۱۹ کشف شده اخیر از تیم تروریستی اجیر شده توسط موساد به مراه خشاب ، مهمات و صدا خفه کن

اما به سراغ مدل دقیق سلاح‌های مکشوفه از تیم ترور موساد برویم. سلاحی که در سال ۱۳۸۹ از تیم ترور موساد کشف و به نمایش درآمد مدل گلاک ۱۷ بود. این سلاح تقریبا اصلی‌ترین و پرتیراژترین مدل از سری گلاک به حساب می‌آید که با مهمات ۹ میلی متری مسلح شده و خشاب آن نیز معمولا از گونه حاوی ۱۷ گلوله بهره می‌برد.

طول این سلاح ۱۱۴ میلی متر و وزن آن با خشاب پر ۹۱۵ گرم است. اما مدل جدیدی که توسط وزارت اطلاعات کشف شده از سری گلاک ۱۹ نسل ۴ موسوم به Gen ۴ است. این اسلحه نسبت به مدل ۱۷ کوچک تر بوده و البته همچنان از مهمات ۹ میلی متری بهره می برد. طول کلی آن ۱۰۲ میلی متر ، وزن آن با خشاب ۱۵ تیری نیز ۸۵۵ گرم است.

همان طور که در تصویر مشاهده می شود صدا خفه کن هایی نیز در اختیار این تیم تروریستی قرار گرفته تا در کنار شلیک کم لگد و دقیق، تیراندازی کم صدا را داشته باشند که یک فاکتور مهم در انجام عملیات های تروریستی و مخفی به حساب می آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 62
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    13 0
    گلاک قابلیت نصب کیت اتوماتیک شونده هم داره که میشه به عنوان مسلسل ازش استفاده کرد
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      10 6
      در صورت احیای مذاکرات برجام وتوافق احتمالی میشه درخواست خرید انبوه آواکس رو مطرح کرد وبا ورود آواکسها به ناوگان نیروی هوایی ودریایی سپاه قدرت بزرگی اضافه میشه وبه راحتی میشه با نصب موشکهای کروز دریایی وبالستیک روی آواکسها به راحتی میشه رژیم فرضی صهیون رو محو کرد آواکس اوجب کفایی
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      3 5
      آواکس موشک انداز نیست رادار هوا پایه است
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      5 0
      خب موساد بدجور از سپاه ایران کتک خورده... این جانوران موذی موساد باید توسط سپاه بکلی حذف بشوند این بزرگترین و اولی قدم برای حمله به رژیم صهیون است
  • SE ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    9 42
    همگی بهمراه مرغان پخته به این سناریوی جدید بخندیم!
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      28 4
      منظورت از مرغ پخته خودتی دیگه؟؟!! خخخخخخ
    • ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      14 2
      منظورتون را از سناریوی جدید متوجه نشدم به ریش این صهیونیست ها که در حال نابودی به هر جنایتی دست می زنند بخندید که واقعا خنده دار هستند
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      4 11
      یعنی ما از صبح بلند میشیم به فکر اسرائیل هستیم و اونم به فکر ما و همه زندگیمون در ارتباط با این فکره ! خب بابا بجای این بازی ها و جنگ زرگری حمله کنیم یا حمله کنه و تمام دیگه
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      3 4
      دمت گرم! حق!
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      4 13
      حمله جرآت میخواد که ما نداریم ما فقط دفاع خوبی داریم والبته المقاومه
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      6 0
      حاجی که از آلبانی هستی نه قم! خودت جرات نداری... ما همین الان در جنگ تمام عیار فرهنگی-سیاسی- اقتصادی و سایبری و ...با صهیونیست ها هستیم.
  • محمدصالح چگینی IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    24 6
    حکومت فاشیست وفحشا پایه ی صهیونیستی چون کموله درفسادوضدکردی اشتراکاتی باادمکشان وفاسدین فاشیست بالفطره ی حاکمیت صهیونیست دارند که برای مردم مسلمان وبااصالت کرد جزقرص ضدبارداری والکل وماهواره وفسادچیزی نیاوردن انتخاب شده انداین راهرخودسری درهرگروه بفهمد یابااتش به بقیه ی یادمیدهیم که پایگاه های کاخ سفیدواپارتایدنجس ضدیهودی دراربیل رسماتوسط ایران بمباران شدوگرنه ایران اگربخواهدغیررسمی یاتوسط یاباهمکاری دوستانش اقدامی کند یاتمرکزکند مثل داعش زدایی یامثل شادمهرتندریامثل داعش درو میکندکاری نکنند به تعدادهرفشنگ غنیمتی تیرتومغزنظامی امریکایی واسراییلی وکموله ای خالی کنیم وتی ان تی های غنیمتی رادرخانه ی خودشان منفجرکنیم گردن هرکسی برای ایران دراز شود ازکمرقطع میشود
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      9 1
      برادرم محمد صالح حرفهای شمایادحاج احمدمتوسلیان رادرمن زنده کردامیدوارم درپناه امام زمان همیشه موفق باشی
  • BE ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    16 21
    گذاشتن گردن کومله و اقلیم کردستان، کم ترین هزینه ها را دارد. چون گردن هر کشور دیگری بذاریم و هر اقدام متقابلی هزینه های سنگینی خواهد داشت. اما در بازار بلبشو عراق و کردستان عراق میشه به راحتی چند موشکم زد و صدای کسی هم در نخواهد آمد. به قول معروف این دم دسته فعلا.
    • ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      6 5
      گردن کومله گذاشته نشده چون کومله مدتهاست متلاشی شده و سران آن به درک واصل شده اند گردن رژیم کودک کش صهیونیستی گذاشته شده شما هم بجای طرفداری کور از دشمنان ایران بهتر است از خواب غفلت بلند شوید
    • IR ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      2 0
      این اقدام مسئولیتش بر عهده رژیم صهیونیستی اسرائیل و سران خودفروخته اقلیمک کردی عراق هست ، ایران تروریست های وابسته به رژیم اسرائیل رو در هر نقطه ای هدف قرار خواهد داد چنانچه تا کنون هم اینطور بوده .. تروریست های اسرائیلی در هیچ نقطه ای از منطقه در امن و امان و آرامش نخواهند بود
  • ابوشاهد کرج IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    20 2
    عبدالله مهتدی در بین کردها به عبه عوده معروفه یعنی عبدالله روباه ِ شیاد حقه بازی که خانواده اش در اروپا و امریکا به عیاشی و رفاه و اسایش مشغولند اما جوانان فریب خورده و بی گناه روستایی ما طی تبلیغات کذب گروهکها در دام اینها می افتند مسلح میشوند و نهایتا در درگیری با پ ک ک یا ترکیه یا هر ماموریتی دیگر برای پاراستن یا موساد کشته میشوند و چه خانواده هایی عزادار میشود که اطلاعی از فرجام فرزند خود ندارند و رهبران این اتحادیه های جنایتکار در گردهمایی های جنایتکارانه به همدیگر لبخند میزنند . سازمان جنایت پیشه موساد برای تست سلامت شبکه های خود در منطقه خاورمیانه از نفوذ و ضربات مرگبار و توفنده صدها سازمان اطلاعاتی محورهای مقاومت با بی رحمی این مزدوران اجیر شده را قربانی اهداف خود میکند تا در بازیهای پیچیده اطلاعاتی بین سرویسها نابود شوند اما ماموران یهود اسیب نبینند !!...کردها بهتر میدانند خاندان مهتدی ها در زمان شاه جاش ساواک بودند و امروزه مزدور اسراییل هستند و همواره ایران عزیز ما پیروز تمامی رخدادهاست بژی ایران
    • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      2 0
      خاورمیانه نه ، غرب آسیا !
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    16 1
    امیدواریم وزارت اطلاعات با هر صدای خائنی که در این فضای مجازی رهاشده و ولنگار این آدمکشها را کوله بر بنامد و برایشان به دروغ مظلوم نمایی کند هم برخورد سخت و عبرت آموز داشته باشد
  • DE ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    5 13
    با احترام . الان استدلال شما اینه که چون اسلحه کمری محبوب تروریست‌های موساد یعنی ( گلاک ) از این گروه کشف شده ، پس این ها وابسته به موساد بودند؟!!! بعدم از کجا مشخص شده که این کولبران عضو گروه کومله بودند؟!!!!! چون اولا: همانطور که در مقاله هم گفتید الان دیگه اسلحه گلاک در بیشتر کشورهای دنیا استفاده میشه و منحصر به اسرائیل نیست. ثانیا : کولبران همیشه همه جور باری رو قاچاق میکنن. از اسلحه و مواد آرایشی گرفته تا یخچال و تلویزیون. در این خبر تنها فکت و واقعیت قابل استناد ۴ قبضه اسلحه کمری گلاک - مقداری مواد منفجره - وسایل آرایش و گریم و ابزار تغییر اثر انگشت در بار کولبران بوده ،بنابراین نمیشه نتیجه بگیریم این کولبران با اطلاع عوامل اصلی گروه کومله و به سفارش موساد وارد ایران شده اند. البته قطعا قاچاق کالا توسط کولبران امری مذموم و نکوهیده است که باید جلوش گرفته بشه.
  • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    12 3
    مهتدی ستاره همیشگی شبکه نوری زاده و شهرام شارلاتان است. در ترورهای خیابانی ابان 98 فرقه قجر با استفاده از همین اسلحه ها بسیاری را کشته به گردن ماموران انتظامی انداختند. ائتلاف بین کومله و قجر کاملا علنیست. قجر از ملت کرد و خودمختاری ملیت ها میگوید که همان تجزیه طلبیست. پشت پرده همه این بلوا ها اسرائیل قجر و گروهک های تجزیه طلب است. تشنجاتی که به بهانه بد حجابی رخ میدهد و برخی از قبل دوربین بدست دنبال شکار سوژه و ارسال به شبکه ها هستند هم کار شورشیان قجر است . دولت نباید فریب چنین مکرهایی را بخورد. کمی صبر کند . تابستان تمام شود هوا سرد شده خود بخود زنان با حجاب میشوند.
  • ش. AE ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    11 0
    این رژیم کودک کش اسرائیل رو باید از درون ازبین برد باید مثل خود این وحشی ها با هاشون رفتار کرد در تاسیسات ما بمب گذاشتن باید تاسیسات اتمی آنها را بمب گذاری کرد دانشمند ما را ترور کردن باید دانشمند آنها را ترور کنیم یعنی مو به مو جواب این زباله ها رو باید داد
  • GB ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    15 2
    کردستان عراق باید چک پیچ بشه که دیگه از این شکر خواری‌ها نکنه، هر چند با سیا ستهای ترکیه مخلف هستم شخصا ولی راجع اینکه به این تروریست‌های اربیل رحم نمیکنه خیلی هستم.
    • NL ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      0 0
      تو نمیخواد از آب گلالود ماهی بگیر پشت افکار شومت ذات پانتورکی داری جوجه .. ترکیه دنبال منافع خودش همونطور که داعش و جبهه النصره رو جون مدافع حرم مسلح میکرد ما خودمون تصمیم میگیریم و ترکیه هچوقت از پ ک ک خیالش راحت نمیشه لابد بعدش نوبت ارمنستان و ایرانه نمیدونم چرا شعر ارس از ذهنم پاک نمیشه
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    18 1
    چرا این مهتدی تروریست بمب گذارو به جهنم واصل نمیکنید
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      0 4
      چون تروریست نیستیم
  • سیروان مهابادی IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    18 0
    مرگ بر گروهکهای لامذهب و کثیف ضد انقلاب مخصوصا کومله که از همه شون کثیف تره
  • علی IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    8 7
    مسئله حضور عوامل موساد در منطقه اقلیم کردستان عراق نیز متاسفانه از جمله چالش های امنیتی بین جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق بوده که در سالهای اخیر همواره مورد اعتراض کشور ما بوده /// بله و متاسفانه این بادی بوده که خود جمهوری اسلامی کاشته و حالا نا امنی درو می کند - در یک کشور دیگر بخشی درخواست استقلال خواهی داشتند شما چرا کاسه داغ تر از اش شدید که این همه دشمنی را به جان بخرید تا الان بشود محل جاسوس خانه و نا امنی !؟؟؟؟ لطفا انهایی که احساسی تصمیم می گیرند به فکر بازده کارشان هم باشند.
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      2 0
      قطعا" حافظه ضعیفی داری یا شاید هم خودت رو به خواب زدی ، شاید هم منافعی در استقلال اقلیمک کردی عراق داری ؟ گروه های تروریستی احزاب تروریستی کردی برای دیروز و امروز و این چند سال اخیر نیستند عزیزم ! همکاری های سرویس های اطلاعاتی بیگانه و موساد اسرائیل با احزاب و گروه های تروریستی کردی هم اتفاق جدیدی نیست ! خسته نباشید با این اظهار نظر کودکانه ات !
  • نیما IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    18 0
    مرگ بر تروریست
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    10 2
    چون گفتند کاری با کومله ها و قاچاقچیان جزء نداشته باشید و قاچاقچیان بزرگ را دریابید ، آنها هم از این غفلت استفاده کردند.
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    8 1
    بابا تورو خدا زودتر بسازین این اتم رو دنیا شرش از سر ما باز بشه
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      3 4
      مگه از سر کره شمالی باز شده؟!! شما چقدر ساده ای
  • پیروز IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    10 0
    وقتی یک نهال فاسد در همان ابتدا قطع نشود، کم کم آن نهال به درختی مبدل خواهد شد که قطع کردن آن سخت و صعب می شود و متاسفانه شاید بیست و اندی سال پیش در دولت اصلاحات و دولت کارگزارانی قبلترش شاخه های فاسد کومله تحت تاثیر موساد بودند و افسرانی از کردهای اربیل که یهودی هم بودند به ارتش صهیون پیوسته و کارآمدی خود را ثابت کرده بودند ،که منطقه کردستان عراق علاوه بر منابع انسانی آماده برای ترور ، منابع مناسب زیرزمینی مورد نیاز اسرائیلی ها را نیز در خود جای داده و به همین جهت مورد توجه سران صهیون و دانشگاه های اسرائیلی قرار گرفته بود و جرقه تشکیل کردستان بزرگ در اندیشکده های یهودی اسرائیل طراحی و کلید خورد ولی متاسفانه در بخش امنیتی ما به لحاظ نفوذ های بسیار زیادی که در دوره فلاحیان ، یونسی و معاونینی همچون حجاریان، امامی ، موسوی ، تاجیک و .... و توطئه قتل های زنجیره ای انجام شده بود، توجه چندانی به این مسائل در کردستان عراق انجام نشد و حالا کانون بزرگ توطئه در غرب کشور و لانه های متعدد جوخه های ترور موساد و جدیدا میت ترکیه نیز به آنان اضافه شده است که نظام را به برخورد سخت با این اقلیم سوق داده و میدهد ، منتها ضربات باید پی در پی بوده و طوری این کانون ها زده شوند که سرویس های اطلاعاتی موساد و میت دندان طمعشان را از این منطقه بکنند و دور شوند و تنها راهی که میشود این کانون توطئه را زد ، همین کاریست که بخش های اطلاعاتی سپاه و نظام انجام میدهند و این کانون به این راحتی خشک نخواهد شد
    • حسین IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      1 6
      واسه رد گم کنی که مثلا ما نفهمیدم پانترک هستی میت ترکیه هم تروریستی معرفی کردی راستی چه کشوری با ترکیه همکاری کرد برای دستگیری اوجالان چه کشوری کشور شمالغرب ایران رو پایگاه رسمی اسراییل کرده ترکیه اسراییل در ترکیه سفارتخانه داره در اربیل چی ؟ اونجا هم سفارتخانه داره بببنید لشکریان خود فروخته پانترک میدونم شما فردا پس فردا سیل و سیلاب هم به کردها و اقلیم ربط میدین ولی اونای که حتی یک روز هم جبهه و جنگ رو دیدین می دونن عین 8 سال دفاع مقدس کردهای عراق که الان بهشون میگن اقلیم با ما همراه بودند و صدام بخاطر همین همراهی فقط از طایفه بارزانی 182 هزار نفر رو زنده به گور کرد با بمباران شیمیایی 5 هزار نفر زن و کودک رو به قتل رسوند و تمام این کارها رو عراقی ها کردند الان ما شدیم دشمن کردها و دوست عراقی ها در صورتی که یک نقطه از کل ایران رو پیدا نمی کنی که حداقل یه شهید نداده باشه و سادگیه که فکر کنیم که صدام همه اینکارهارو خودش شخصا انجام می داده کومله و امثالهم که مثلا مدعی دفاع از مردم کرد هستن ساخته و پرداخته دستگاههای امنیتی ترکیه هستن و سیل و زلزله هم به کولبر ربط میدن که با جمع شدن بساط کولبری ، اشخاص بیکار رو جذب همین گروهک های تامین کننده منافع دشمنان کنن اندکی تفکر لازم است
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    11 0
    باید منطقه اقليم برای سران و اعضاي خرد و کلانش نا امن کنید طوری که جرات چنین همکاري گسترده ای بخود با رژیم منحوس صهیونیستی ندهند تیم‌های ترور باید ۱۲ ماه سال در اقليم فعال باشند نیروی جز آنها نیز نباید از لحاظ جانی در امان باشند اقليم را به محیطی بغایت ناامن براي تبهکاران تبديل کنید
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    8 0
    برای این که بهونه بدن دست ما و زودتر نابودشون کنیم
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    10 0
    ما در سال شصت با کومله که افکار کمونیستی داشتند و رزمندگان را سر می بریدند و یا اعضای بدنشان را می بریدند در شهری کندی بوکان می جنگیدیم .و آنها را با لطف خدا هم شکستیم .
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    8 0
    لعنت خدا و ملایک بر هر چی کمونیست و هر چی تروریست و هر چی افراطی و هر چی ضد انقلاب است و درود خدا بر حافظان امنیت و آزادی ایران اسلامی.بخصوص عزیزان اطلاعات سپاه.
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    2 1
    کومله سازمان کردستان حزب کمونیست ایران (به کردی: کۆمهڵه ڕێکخراوی کوردستانی حیزبی کۆمۆنیستی ئێران، به انگلیسی: Komala Kurdistan's Organization of the Communist Party of Iran) یک سازمان سیاسی در کردستان ایران است که با مشی سیاسی کمونیستی و چپ رادیکال فعالیت می‌کند. این گروه در گذشته سازمان انقلابی زحمتکشان کردستان ایران نام داشت، اما با تأسیس حزب کمونیست ایران در سال ۱۳۶۲ به این حزب پیوست و با پذیرفتن نقش سازمان منطقه‌ای این حزب در کردستان ایران، نام خود را به کومله سازمان کردستان حزب کمونیست ایران تغییر داد و از آن زمان با این نام فعالیت می‌کند.[۱] کومله سازمان کردستان حزب کمونیست ایران همزمان با انقلاب بهمن ۱۳۵۷، به همراه دیگر احزاب و سازمان‌ها در کردستان ایران دست به فعالیت مسلحانه زد
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      8 1
      فعالیت های تجزیه طلبانه وفسادسیستماتیک این گروه معروفه
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      0 0
      همه احزاب و گروه های تروریستی همواره در طول تاریخ موجودیت خودشون مزدور بیگانگان بودن گاهی مزدور انگلستان، گاهی آمریکا و گاه مزدور یهود و اسرائیل ! همیشه هم بازنده و شکست خورده !
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    6 1
    کمونیستها شرف ندارند .با همه کشورهای پلید همکاری دارند .
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      2 0
      مرامتان کمونیست است
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    2 9
    چرا ایران این همه دشمان دارد تنها کشوری هستیم که با دنیا در جنگیم
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      1 4
      جون تک بعدی و در توهم فکر میکتد
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    6 0
    آنچه بدیهیست اتصال کومله ب خارج بخصوص اسرائیل است. کول برآن هم البته در کار قاچاق اسلحه دخیل هستند. همکاری ایران با ترکیه در برابر عملیات خرابکارانه کرد ها و غیره، جایگزینی ورود کالا بصورت قانونی و ورچیدن کول بری، مجازات َسنگین برای خرابکاران نیاز آموز است.
  • US ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    4 2
    بله بعلت موازی کاری در کارهای تخصصی و ایجاد خلع. از این مصیبت موازی کاری موساد بهترین بهره برداری را کرده و خواهد کرد
    • مژدبا IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      1 0
      خلع؟!!!!! خخخخ
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    1 2
    برادران سوپر انقلابی .این امنیتی که ما الان داریم حاصل مجاهدت‌ها ی ملت عزیز ایران در چهل سال گذشته بخصوص ده سال اول انقلاب است . قدر دان فداکاریهای ملت باشیم و به ملت نگویید غرب گدا . تمام اقشار جامعه هر کس به فراخور وسعش فدا کاری کرد . و حالا توقع دارند ما مشکلات را اضافه نکنیم.
  • AU ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    1 0
    یه ویژگی دیگه هم داره گلاک که منحصربه‌فردش می‌کنه و تون توان رگبار زدن هست. با حسابهای مخصوص ۱۲۰ تیری که استفاده میشه مثل یک مسلسل سبک شلیک می‌کنه. فوق العاده ست.
  • اشراقی IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    1 0
    ایران ، عراق ، ترکیه ، سوریه می‌توانند با تشکیل یک اتاق عملیات برعلیه امثال کومله اقدام کنند چون رژیم صهیونیستی از این کشورها با دروغ کردستان بزرگ مبارزه کنند و رژیم صهیونیستی را باچالش بزرگی روبرو کنند درضمن در شهادت دانشمندان ما اروپا پایه سفر تروریستها به اسراییل جعلی بوده اند ولایت پرونده ها را بازداشت و کشورهای اروپایی را وادار به پاسخگویی کرد بنظر من اقلیم کردستان هم مایل نیست با ایران درافتد وباهمکاری دوجانبه میتوان پژاک وکوله وحزب دموکرات را تحت فشار گذاشت . منابع مالی این تروریستها را باید شناسایی قطع کرد . از طرفی در داخل سررژیم صهیونیستی باید گرم باشد و أنها باید همیشه توسط فلسطینی ها و حزب الله وخودایران ضربه بخورند .
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    1 0
    در گذشته سلطنت طلب ها ، کومله و دمکرات و رزگاری و منافقین خلق عرب و خلق ترکمن و خلق مسلمان و فدایی خلق و...با نخ های نامرعی به سیا و موساد و اینتلیجنت سرویس بودند و امروز بعضی از نخ ها مرعی شده است. جای تعجب ندارد
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    0 0
    مشابه گلاک اتریش ، رعد15 و کاوه 17 ایرانی هست که پلیمری بوده ودربرخی شاخص ها سرتر وبهینه تر از گلاک ساخته شده است وبراساس گلاکی که از جمالی فشی تروریست ضارب شهیدهسته ای شهید علی محمدی به دست آمد،مهندسی معکوس شده والبته بهینه سازی نیزشد.
    • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      0 0
      عبدالشیطان مهتدی مناسب تره!
  • رزمنده ای در کردستان IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    1 0
    یکی از دوستان تعریف میکرد در کردستان زمان جنگ تحمیلی در پادگان سپاه پاسبخش بودم موقع تعویض شیفت ، سربازی سر پست خوابش برده بود صداش کردم بیدار نشد خوابش سنگین بود با عصبانیت دست رو شونه اش گذاشتم فلانی بیدار شو همون لحظه سر این سرباز وطن بر زمین افتاد کومله سرشو بریده بودند بعد دوباره گذاشته بودن رو تن پرافتخارش ! فکرشو بکنید این گروهکهای تروریستی کومله و پژاک و پ ک ک چه جنایتهایی در حق ایران اسلامی کردند من خودم شاهد بودم با حمله به یک درمانگاه سپاه در شهر مرزی چه جنایاتی انجام داده بودند لعنت بر هر. چی تروریسته اینها خود داعش بودند وقتی داعش مد نبود
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      1 0
      این جانیان حرامزاده وحشی سر دلاورمردان کمیته وسپاه را جلوی پای عروس ودامادخودمیبریدندوبرخی را زنده درون آب جوش می پختند!
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    1 0
    سه نفر از کشته های کومله را تحویل دادیم و سه شهید گرفتیم وقتی آنها را داخل کیسه پلاستیکی می کردیم که با هلیکوپتر به بوکان بفرستیم .اصلا نمی شد به بدن آنها نگاه کرد چون گوشت بدن آنها را بریده بودند .یکی از شهدا جوان هیکل درشتی بود ماهیچه پایش را تکه تکه کرده بودند .فردای آن روز فرمانده ما با چند نفر رفتند و پنهان شدند وقتی می آمدند که به پایگاه ما تک بزنند چند نفر از اونها را کشتند و بعد هم ماشین اونها را با خمپاره فرستادیم هوا
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    0 0
    داخل یک وانت هم رزمها چندین شهید گذاشته بودند آوردند به پایگاه بنده رفتم یه نگاهی به آنها انداختم دیدم یکی از آنها یک جوان بسیجی بود .دو دستش قطع شده بود و صورتش پر از خاک بود .به صورت او نگاه کردم یک دفعه دیدم لبخند زد .صدا زدم این برادر زنده است .اومدند او را سریعا به بوکان فرستادند.ناخود آگاه یاد حضرت عباس افتادم.ای کاش می تونستم چهره او را نقاشی کنم.
  • ع IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    39 2
    شاید وقتش رسیده باشه کردستان عراق که در زمان عثمانی از ایران جدا شده به وطن برگرده
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    1 0
    مماشات با این جماعت صهیون تا کی؟
  • فدائی رهبر معظم جهان اسلام امام سید علی خامنه ای IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    0 0
    گروهک تروریستی منافقین با ذلت و حقارت نابود شد و اسرائیل غاصب نیز از داخل در حال نابودیست لذا عبدالله مهتدی رئیس گروهک کومله تا وقت هست بهتر از با یک سلاح کلت گلاک به زندگی خفت بارش خاتمه دهد شاید رحمت خدا شامل حال این وطنفروش جنایتکار گردد و بداند بزودی سرنوشتی مانند سلمان رشدی دارد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس