رئال به اندازه یک خط فاصله بزرگتر از بایرن‌ است

مدافع صاحب نام اتریش می‌گوید هرچند رئال مادرید و بایرن‌مونیخ تیم‌های بزرگ دنیای فوتبال به حساب می‌آیند اما جایگاه کهکشانی‌ها فراتر است.

به گزارش مشرق، برای بازیکن فوتبال هیچ چیز لذت‌بخش‌تر از این نیست که پس از انتقال به تیمی جدید، به‌سرعت به ترکیب اصلی راه پیدا کنند. حتی در نخستین سال حضور، همراه با هم تیمی‌ها به افتخار هم برسند.

این دو نکته ربطی به «حرفه‌ای» و «آماتوربودن» ندارد. زیرا در هر دو صورت، ورود سریع به ترکیب اصلی و کسب افتخار بعد از چند ماه، بسیار خوش طعم و لذت بخش است. حال اگر از «داوید آلابا» درباره این دو مورد سوال شود، به طور قطع خواهد گفت که خود را در رئال مادرید، تیم بزرگ اروپا و اسپانیا، بازیکنی خوشبخت می‌بیند.

رئال به اندازه یک خط فاصله بزرگتر از بایرن‌ است

ستاره پرسابقه فوتبال اتریش، وقتی تابستان گذشته پس از سال‌ها بایرن مونیخ را ترک و راه مادرید را در پیش گرفت، آرزویش این بود که مورد توجه زیاد «کارلو آنچلوتی» سرمربی تیم قرار بگیرد. مدافع ۳۰ ساله دلش می‌خواست یکی از بازیکنان ثابت در ترکیب کهکشانی‌ها باشد و البته نظیر دوران پرافتخار در بایرن، در اسپانیا نیز به سرعت به قهرمانی برسد. این بازیکن به آنچه در دل و ذهن داشت، رسید. ابتدا نظر مربی ایتالیایی را جلب کرد و در قلب دفاع به کار گرفته شد. بعد از چند ماه همراه با تیم فاتح سوپر جام اسپانیا و لالیگا شد و فتح لیگ قهرمانان اروپا را یک بار دیگر تجربه کرد.

رئال به اندازه یک خط فاصله بزرگتر از بایرن‌ است

*حرف های شنیدنی مرد اتریشی

آلابا که حالا کوله باری تجربه از سال‌ها بازی در بالاترین سطح فوتبال حرفه‌ای دارد، در مصاحبه‌ای مفصل با کیکر، نشریه ورزشی معتبر آلمان، به ارزیابی یک سال حضورش در جمع سفیدپوشان پرداخته است.

او در این گپ به نکات قابل توجهی از آنچه در اسپانیا تجربه کرده، اشاره می‌کند.حتی تیم کنونی را با تیم سابقش مقایسه کرده است. مدافعی که قابلیت بازی در همه نقاط خط دفاع را دارد، ابتدا اظهارداشت: آنچه در مورد رئال‌مادرید و بایرن‌مونیخ می‌توان گفت این است که هر دو، تیم‌های بزرگ و پرافتخاری در اروپا و حتی جهان هستند. هر دو برند به حساب می‌آیند و میلیون‌ها هوادار در نقاط مختلف جهان دارند.

وی افزود: من این نکته را از سفرهای که با دو تیم به جاهای مختلف داشتم، متوجه شدم. برایم بسیار خوشحال کننده است که شانس بزرگ حضور در بایرن و رئال را کسب کردم. اما در یک مقایسه کلی، می توانم بگویم که رئال کمی جلوتر از بایرن است. یا در همه زمینه‌ها به اندازه یک خط فاصله، بزرگتر از بایرن است.

لژیونر شاغل در لالیگا ادامه داد: دوست دارم تکرار کنم که هر دو باشگاه با کسب افتخارات متعدد عجین شده‌اند. هر دو هم هواداران پرشور و توصیف نشدنی دارند.

رئال به اندازه یک خط فاصله بزرگتر از بایرن‌ است

*یادی از بایرن و مونیخی‌ها

بازیکن خط دفاع سفیدپوشان مادریدی در ادامه اظهاراتش از دوران پرافتخار حضور در بایرن نیز گفت: «سال ها در بایرن بودم. اجازه پیداکردم در افتخارات زیادی سهیم شوم. هر یک از آن عناوین، زیبا بود و لذت خاصی داشت. برتر از هر چیزی، اما جشنی بود که همراه با هزاران هوادار در میدان مارین مونیخ می گرفتیم. واقعا شور و هیجان در آن حال زیاد بود. از حسی که به بازیکنان می‌بخشید، هیچکدام خسته نمی‌شدیم.

او افزود: در رئال نیز همین حالت از همراهی هواداران پرشور با تیم وجود دارد. در همین مدت یک سال  در اینجا، متوجه این موضوع شدم که برایم جالب و مهم بود. البته جشن قهرمانی‌ها  از نظر جزییات شاید در مونیخ و مادرید، کمی با هم متفاوت باشند. اما این نکته را می‌دانم که هواداران فوتبال در همه جای دنیا، زبان و فرهنگی مشترک دارند. آنها به صورت گسترده در مونیخ، مادرید و جاهای دیگر به خیابان‌ها می‌آیند. آنها با بازیکنان تیم محبوب خود برای برپایی جشن همراه می‌شوند.

رئال به اندازه یک خط فاصله بزرگتر از بایرن‌ است

*قصه قهرمانی اروپا

کاپیتان تیم ملی اتریش که حالا در رئال لژیونری حائز اهمیت است در صحبت با نشریه آلمانی از فتح لیگ قهرمانان اروپا نیز صحبت به میان آورد. او که قبلا به همین افتخار با بایرن رسید و اکنون به بازیکنی کلیدی در برنابئو تبدیل شده، گفت: کسب مقام نخست لیگ قهرمانان همواره اتفاقی رویایی و دل انگیز برای بازیکن است. همه بازیکنان دوست دارند به قهرمانی در این جام برسند. واقعا بازیکن خوشبختی هستم که توانستم این شادی بزرگ را در کنار دیگر اعضای تیم تجربه کنم.

مدافع یک متر و ۸۰ سانتیمتری افزود: البته قبلا در بایرن به این شادی رسیده بودم. می‌دانستم برای رسیدن به آن، چقدر باید تلاش کرد. از این که در رئال نیز این مقام را کسب کردم به خود می بالم و بسیار خوشحالم. آنقدر که در قالب کلمه، نمی‌توانم همه احساسم را بیان کنم.

رئال به اندازه یک خط فاصله بزرگتر از بایرن‌ است

*علت انتخاب رئال

یکی از نکاتی که در این مصاحبه ستاره ارزشمند و خارجی «سفیدها» به آن اشاره کرد.  موضوع انتخاب تیم اسپانیایی در تابستان سال قبل بود. تا آن هنگام آلابا «فرمانده خط دفاع بایرن» بوده و باعث اطمینان و استحکام جلوی دروازه تیم آلمانی شده بود. اما باشگاه به خواسته «لیدرش» برای تمدید قرارداد با شرایطی بهتر، پاسخ مثبت نداد و  به مادرید آمد. او گفت: دوست ندارم به گذشته بازگردم. نمی خواهم مسائل پیش آمده را دومرتبه مطرح کنم. هیچ اختلافی با بایرن نداشتم. درک می کنم باشگاه، سیاست‌های را برای پیشبرد تیم در نظر می‌گیرد.این موضوع را کاملا متوجه می‌شوم.

ستاره سرد و گرم چشیده افزود: فکر می‌کنم تابستان گذشته تصمیم کاملا مهم و به‌جایی گرفتم. صددرصد مصمم بودم و آنرا قدمی مهم در پیشرفتم می‌دیدم. هر چند با آمدن به مادرید، امکان همکاری با یولیان ناگلسمان، سرمربی جوان بایرن را از دست دادم. فکر کنم او قابلیت‌های زیادی دارد که می‌تواند در اختیار بایرن بگذارد.

رئال به اندازه یک خط فاصله بزرگتر از بایرن‌ است

*راهیابی به ترکیب رئال

چالش مهم آلابا در بدو ورود به جمع سفیدپوشان، راهیابی به ترکیب اصلی تیم بود.این موضوع از دید کیکر دورنماند و بازیکن اتریشی نیز برایش پاسخی چنین داشت: «همان زمان که با رئال قرارداد بستم، چند مورد در ذهنم بود. یکی از آن، تلاشم برای رسیدن به ترکیب اصلی بود. همان موقع به خودم گفتم چنین چیزی را با تمام وجود می‌خواهم. پس باید تلاش کنم به هدفم برسم. می‌دانستم باید در تمرینات کاملا آماده نشان دهم. دوست داشتم خیلی سریع، به ترکیب بیایم و مهره‌ای تاثیرگذار باشم. مایل بودم به تیم جدیدم، کمک کنم.»

وی افزود: همیشه هر جا که بوده‌ام، همین حس و هدف را داشته‌ام. همواره خودم را در خدمت تیمم می‌بینم. در رئال، مثل  بایرن و قبل تر، حتی تیم ملی حاضر به پذیرش بالاترین مسئولیت‌ها هستم.

بازیکن برجسته برای آنکه به خواسته اش برسد راه های منطقی و صحیحی را نیز در پیش گرفت. خودش در این باره  بیشتر توضیح داد: «به موازات این که کوشیدم با بازیکنان صمیمی شوم و با هم پستی‌ها به‌شدت رقابت کردم. البته برای ایجاد ارتباطی خوب و صمیمانه لازم بود که سریع‌تر، اسپانیولی یاد بگیرم. فکر کنم در این زمینه هم تقریبا موفق بودم. چون در رختکن همه ما با هم به این زبان با هم حرف می‌زنیم. در کنار یکدیگر، هم تیمی، رقیب و البته دوست صمیمی هستیم.»

رئال به اندازه یک خط فاصله بزرگتر از بایرن‌ است

*پست بازی

داوید آلابا که امروز به عناوین پرشمارش همراه با رئال و بایرن افتخار می‌کند، هنوز ۸ سال بیشتر نداشت که با تیم محلی آسپرن که در حومه وین (زادگاهش) شروع به کار کرد.او در سال ۲۰۰۲ به باشگاه اف کا استرویاوین آمد؛ تا سال ۲۰۰۸ در آنجا ماند و مهارت‌های اولیه فوتبال را فراگرفت.

بعد در ۱۶ سالگی به آلمان مهاجرت کرد و عضو بایرن مونیخ شد. ابتدا در تیم جوانان، بعد تیم دوم و سپس برای حرفه‌ای‌های باشگاه بازی کرد. در تمام دوران حضور در اتریش و سال‌های ابتدایی در آلمان، به عنوان مدافع چپ به بازی گرفته شد.

در این پست «چهره» شد اما از وقتی که پپ گواردیولا (مربی اسپانیایی کنونی منچسترسیتی) در سال ۲۰۱۳ روی نیمکت مربیگری بایرن نشست، امکان بازی در نقاط دیگر خط دفاع را نیز پیدا کرد. در سال‌های واپسین حضورش در تیم ژرمنی، با افول مدافعان میانی بایرن در نقش مدافع آخر و فرمانده خط دفاع، با اقتدار بازی کرد.

در این مصاحبه، آلابا به گزارشگر نشریه آلمانی پاسخ داد که دوست دارد نظیر سال‌های ابتدایی مدافع چپ باشد یا اینکه در قلب دفاع حضور یابد.

او گفت: بازی در قلب دفاع را ترجیح می‌دهم. سال‌هاست که در این نقش ظاهر می‌شوم و حالا همه مرا به عنوان مدافع میانی می شناسند. در این نقش هم واقعا احساس راحتی می‌کنم. می‌بینم اینطوری بهتر به تیمم کمک می‌کنم.

لژیونر شوتزن و تکنیکی افزود: البته من بازیکن تیم هستم و هر دستوری که مربی بدهد، موظفم اجرا کنم.

رئال به اندازه یک خط فاصله بزرگتر از بایرن‌ است

*آلابا در یک نگاه

داوید آلابا در ۲۴ ژوئن سال ۱۹۹۲ در اتریش به دنیا آمد. مادرش متولد فیلیپین و «جرج»، پدرش زاده نیجریه است.او می‌توانست به خاطر خانواده‌اش در تیم‌های ملی فیلیپین یا نیجریه بازی کند. اما خود تیم زادگاهش، اتریش را پذیرفت.

در رده باشگاهی او تقریبا به همه افتخارات ممکن رسیده است. زیرا با بایرن، در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۲۰ به سه گانه قهرمانی بوندس لیگا، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا رسید.

حتی قهرمانی سوپرجام یوفا و جام باشگاه‌های جهان را نیز تجربه کرد. در رئال نیز قهرمانی لالیگا و اروپا را به دست آورده است.

برای بایرن در مدت ۱۱ سال ۲۸۱ بازی کرد و ۲۲ گل به ثمررساند. در مادرید و با پیراهن رئال، تاکنون ۳۰ بازی کرده و ۲ گل زده است.

او همچنین از سال ۲۰۰۹ عضو تیم ملی اتریش است و بعد از انجام ۹۴ بازی ملی و ۱۴ گل زده، بازوبند کاپیتانی این تیم را در اختیار دارد.

تابستان قبل به عنوان بازیکن آزاد به جمع بازیکنان آنچلوتی با امضای قراردادی ۵ ساله وارد شد که تا سال ۲۰۲۶ معتبر است.دستمزد سالیانه او در این تیم ۱۱ میلیون یورو اعلام شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس