تلافی‌جویی علیه مسکو؛ تل‌آویو کمک به اوکراین را افزایش می‌دهد

در سایه تشدید تنش میان رژیم صهیونیستی و روسیه بر سر انحلال «آژانس یهود»، تل‌آویو از گسترش فعالیت‌های خود در اوکراین در قالب کمک‌های انساندوستانه، خبر داد.

به گزارش مشرق، شبکه صهیونیستی «کان»، عصر دیروز طی گزارشی از تصمیم تل‌آویو مبنی بر گسترش فعالیت‌های خود در اوکراین در قالب امدادرسانی خبر داد. 

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برای نخستین‌ بار بودجه‌ای رسمی را به دست سازمان‌های امدادی غیرنظامی فعال در اوکراین رسانده است. وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی تاکنون، خود به صورت مستقیم در اوکراین در این چارچوب کار کرده است، اما اکنون تصمیم گرفته است به فعالیت های نُه سازمان مدنی در اوکراین بپیوندد و بودجه دولتی را به صورت مستقیم در اختیار آن‌ها قرار دهد.

این تصمیم وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در حالی صورت می‌گیرد که تنش سیاسی جاری میان تل‌آویو و مسکو بر سر توقف فعالیت آژانس یهود، در حال تشدید است.

به اعلام شبکه عبری کان، اگرچه بودجه ارائه شده زیاد نیست و به ۲.۵ میلیون شِکِل [واحد پول رژیم] می‌رسد، اما ضامن ایجاد کانالی برای فعالیت طولانی مدت اسرائیل در اوکراین است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، همچنین مدعی شد که هیچ ارتباطی میان این  کمک‌رسانی اسرائیل به اوکراین با روابط اسرائیل و روسیه وجود ندارد و رژیم صهیونیستی از طریق وزارت امور خارجه و آژانس‌های امدادی خود، از ابتدای جنگ برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به پناهجویان و قربانیان غیرنظامی در این جنگ فعال بوده‌ است تا جایی که تنها بیمارستان صحرایی را در اوکراین راه‌اندازی کرد و به درخواست مردم محلی، تجهیزاتی پزشکی، آبی و... را برای آنها تأمین کرده است.

این در حالی است که تحلیلگران و ناظران سیاسی، این تصمیم تل‌آویو را کاملا به تشدید تنش‌ها میان آن و مسکو ارتباط می‌دهند. روابط بین رژیم صهیونیستی و روسیه در ماه‌های پس از آغاز درگیری‌ها در اوکراین وارد تنشی فزاینده شده و بارها مقامات دو طرف مواضع تندی را علیه یکدیگر اتخاذ کرده‌اند.

پیش‌تر لاپید در سمت وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ادعا کرده بود که روسیه در حال ارتکاب جنایت جنگی در اوکراین است. پس از این اتهام‌زنی بود که وزارت امور خارجه روسیه «الکس بن زِوی» سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو را احضار کرد. اظهارات «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه هم گفته بود هیتلر اصالت یهودی داشته، عصبانیت مقامات صهیونیست را در پی داشت. 

تنش دیپلماتیک میان روس‌ها و صهیونیست‌ها تا جایی پیش رفت که منابع رسانه‌ای صهیونیست اواخر خرداد از ارائه پیش‌نویس قطعنامه روسیه علیه رژیم صهیونیستی به شورای امنیت سازمان ملل به دلیل حمله غیرقانونی تل‌آویو به فرودگاه بین‌المللی دمشق خبر داده بودند.

بحران جدید در روابط مسکو و تل‌آویو پنج‌شنبه (۳۰ تیر) زمانی که وزارت دادگستری روسیه درخواست انحلال این سازمان را به دادگاه منطقه‌ای «باسمانی» مسکو داد، تشدید شد که نشان می‌داد مسکو در قصد خود جدی است و از سخنان و هشدار به اقدامات عملی روی آورده است.

این دادگاه در بیانیه‌ای که خبرگزاری روسی «ریانووستی» منتشر کرد، گفت دادگاه طرح دعوی از سوی بخش اصلی وزارت دادگستری (روسیه) مبنی بر انحلال آژانس یهود را دریافت کرد. سخنگوی دادگاه بدون ارائه جزئیات بیشتر اعلام کرد که این درخواست پس از تخلفات قانونی انجام شده، مطرح گشته و قرار است جلسه مقدماتی این شکایت در ۲۸ ژوئیه (ششم مرداد) برگزار شود.  

روز گذشته بود که رسانه‌های عبری زبان نوشتند که تل‌آویو در واکنش به انحلال آژانس یهود، یک بسته تحریمی علیه مسکو تدارک دیده که شامل ممانعت از انتقال مالکیت زمینی که کلیسای الکساندر در آن واقع شده به روسیه، اتخاذ گامهای جدید برای کمک به اوکراین و فراخواندن سفیر اسرائیل از مسکو است .

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • یا لثارت الحسین IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    6 14
    ایران خیلی سریع.فوری.باید ازروسیه دوری گزیند .عواقب خطرناک دارد.باید فهمیده وعاقل باشیم.روسیه شانسی برای پیروزی ندارد چون متحدی ندارد.جمهوری اسلامی باید مواظب باشد وگرنه در باتلاق روسیه فرو خواهد رفت به طور یقین.
    • ساسان IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      11 1
      چرت نگو صهیونیست کثیف.
    • ایزا IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      5 0
      زمستان در راه است و اروپا عین خر در گل گیر خواهد کرد آینده نشون میده کی تو باتلاقه!
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      3 0
      ایران طرف جنگ اوکراین نیست اسراییل هم چون سگ پاسوخته ی کاخ سفیده مجبورشده علنی بیادوگرنه صدتاازاین کمک بیشترروغیررسانه ای انجام میده
    • علی IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      2 0
      مملکت رهبر داره بسیار هم تیزهوش و حکیم و با تقوا خودش میدونه چکار کنه نیاز به افاضات امثال شما نیست.
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    4 0
    به جای چسبیدن به غرب و شرق لطف کنید مملکت رو درست اداره کنید،اینقد فساد نفاق میون شما مسئولین نظام زیاد شده که دیگه هیچ اعتمادی به شما نیست در هیچ موردی،یادتون رفته به خاطر اون صندلیهای که بهشون محکم چسبیدین چه آدمای بزرگی جونشونو فدا کردن
    • ساسان IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      4 1
      ما منافع ملی رو در نظر می‌گیریم و ربطی به غرب و شرق ندارد. کشور تحت نظر ولی فقیه هیچگاه به خطا نخواهد رفت.
  • سعید IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    4 0
    اسرائیل جوجه می خوای با روسیه در بیافتی اینو بدون هر که با روسیه دربیافته گور خودش رو کنده روسیه یه کشور ابر قدرتی است برگ چغندر که نیست .
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      1 2
      فقط جو گیر نباید شد
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 5
      اینو به مسولین هم بگو که در افتادن با آمریکای فوق ابر قدرت به مراتب خطرناکتره
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    3 0
    روس ها یا هر کشوری با صهیونیست ها همکاری کنند از این جماعت جنایتکار و اشغالگر و خود برتر بین و کثیف ضربه خواهند خورد .اولین کاری که می کنند شبکه جاسوسی خود ر در ان کشور ایجاد میکنند و اطلاعات جمع اوری شده را به نفع خود میفروشند یا در قبال ان از دشمنان ان کشور مطالبه میکنند.
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    4 0
    کسی دراوکراین نمانده تااین کمکهابرسه فقط داعشی ها واسراییلی های فاشیست وازوف های نئونازی هستن که میجنگن اژانس یهودمورد تاییدهیچ خاخام غیرحکومت فاشیستی صهیونیست نیست مثل داعش
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    1 0
    آژانس یهود در روسیه چقدر مهم و راهبردی برای اسرائیل بوده . که حالا این سوراخ دعا درش بسته شده . حالا شمشیر از رو بسته شده . تمام یا اکثر ضعف و بقولی پشتیبان غرب گدایان مشخصه همین مکان بوده ، در مورد سوریه هم حتما در مسکو فعال بودند که فراغ بال اشغالگران عمل میکردند . ضمنا همان خواست صهیونیست جهانی برای استیلا بر منابع کشورها با وجود امثال پوتین و همراهان در مورد روسیه شدنی نیست . کار بدانجا رسید که تسلیم کامل میخواستند . مثل خیلی از کشورها که عنوان دمکراسی هم یدک میکشند در کنار دیگرانی که جز نظر پادشاه یا امیر و امثالهم . بقیه معنی ندارد ...
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    0 1
    امیدواریم جناب سفیر برگزیده آژانس یهود برای ایران نباشند
  • شاهو IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    0 1
    اسرائیل روسیه را هم کمک میکند . میخواهد اسلاو ها پدر همدیگر را در بیاورند . همانجور که میخواهد مسلمانها همدیگر را بکشند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس