وزنه‌هایی که از پای وزنه برداران بازشد/ دوران خوشِ پسا علی مرادی!

وزنه برداران کشورمان در مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا توانستند درخشش خوبی داشته باشند.

به گزارش مشرق، مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان و نوجوانان کشورمان که از اوخر تیرماه در شهر تاشکند ازبکستان آغاز شده بود، امروز به پایان رسید و نمایندگان کشورمان نتایج خوبی را به خصوص در دسته‌های سنگین و فوق سنگین رقم زدند.

ملی پوشان کشورمان در  شرایطی عازم این رقابت‌ها شدند که فدراسیون از سال ۲۰۱۹ به بعد هیچ اعزامی را در رده های سنی پایه نداشت و بیشتر این وزنه برداران نخستین رقابت بین المللی خود را تجربه می‌کردند. حتی گفته می‌شد در زمان علی مرادی اعزام بچه‌ها به این مسابقات هم در هاله‌ای از ابهام قرار داشت که در نهایت با تغییراتی که در راس فدراسیون صورت گرفت، این حضور میسر شد.

وزنه برداری ایران پر از استعداد است و این موضوع بارها ثابت شده است، اما در سال‌های اخیر به دلیل عملکرد ضعیف مدیریتی علی مرادی، این رشته به حال خود رها شده بود و چه استعدادهای زیادی که سَر خورده شده بودند. اینکه ایران در رده‌های سنی در ۳ سال گذشته نوجوانان و جوانان کشورمان در مسابقات بین المللی اعزامی نداشت، نشان از بی توجهی مسئولان سابق فدراسیون داشت.

حالا کم کم این وزنه‌ها از پای وزنه برداران کشورمان باز شده و فرصت خودنمایی و افتخار آفرینی فراهم شده و  با پتانسیلی که ملی پوشان در تاشکند نشان دادند، مسئولیت فدراسیون و سجاد انوشیروانی قطعا سخت‌تر خواهد شد.

وزنه‌هایی که از پای وزنه برداران بازشد/ دوران خوشِ پسا علی مرادی!

چهره‌هایی همچون علیرضا معینی، طاها نعمتی، علیرضا اسفندیاری، محمد مسعود ممیوند و ... که در قهرمانی آسیا توانستند مدال‌های خوش رنگی را کسب کنند،‌ قطعا می‌توانند جا پای بزرگان وزنه برداری کشور بگذارند و رضازاده‌ها، بهداد سلیمی‌ها، سهراب مرادی‌ها و کیانوش رستمی‌های دیگری در وزنه برداری ایران ظهور کند.

* علی مرادی هیچ کاری برای اعزام تیم نکرده بود

صالحی‌نیا، مربی و کارشناس وزنه برداری با اشاره به شرایط ملی پوشان در آسیا اظهار داشت: متاسفانه در دوره علی مرادی هیچ کاری برای این بچه‌ها و اعزام شان به مسابقات قهرمانی آسیا نشده بود و زمانی که انوشیروانی وارد فدراسیون شد، تنها ۲۳ روز فرصت بود که کارهای اعزام تیم انجام شود. یک ریال برای اعزام تیم در خزانه فدراسیون وجود نداشت و شما ببینید اگر این نوجوانان و جوانان اعزام نمی‌شدند، ببینید چه سرخوردگی بزرگی به وجود می‌آمد، چون سه سال هم بود به هیچ رقابتی اعزام نشده بودند.

وزنه‌هایی که از پای وزنه برداران بازشد/ دوران خوشِ پسا علی مرادی!

*آینده خوب در انتظار وزنه برداری

این مربی عنوان کرد: در این رقابت‌ها ۲۰ مدال کسب کردیم و یک رکوردشکنی هم انجام شد و اگر برنامه ریزی خوبی برای آنها در فدراسیون گذشته وجود داشت و تیم کامل اعزام می‌شد، شرایط خیلی بهتر هم می‌شد. با این شرایط مطمئن باشید آینده خوبی در انتظار وزنه برداری کشور است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    0 1
    خیلی عالیه که در دوره رئیس قبلی هیچ کاری برای این بچه ها نشده بوده و ظرف چند روز از جلوس رئیس جدید یهویی ۲۰ تا مدال میارن! چه معجزه ها میکنه این رئیس جدید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس