پوشش هوایی آمریکا و رزمایش تایوان برای سفر «نانسی پلوسی»

رسانه‌ها از تمهیدات آمریکا و تایوان برای محافظت از مقام ارشد آمریکا که قصد سفر به جزیره تایوان را دارد، خبر دادند.

به گزارش مشرق، در حالیکه «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از سفر احتمالی خود به تایوان خبر داده، رسانه‌ها از تمهیدات آمریکا و تایوان برای محافظت از مقام ارشد آمریکایی  و تامین امنیت تایوان از ترس چین خبر دادند.

روزنامه «واشنگتن پست» نوشت که ارتش آمریکا در حال بررسی حرکت ناوهای هواپیمابر یا ارسال جنگنده‌ها برای پشتیبانی نزدیک هوایی به عنوان بخشی از سفر احتمالی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان است.

تایوان نیز از برگزاری رزمایش در روز دوشنبه خبر داد. به گزارش خبرگزاری «‌آسوشیتدپرس» ارتش تایوان رزمایش حمله هوایی را برگزار کرد و نیروی زمینی این جزیره نیز  تمرینات دفاعی  برگزار کرد.

 این تحرکات نظامی همزمان با نگرانی‌ها در مورد واکنش قهرآمیز چین به سفر احتمالی نانسی پلوسی به تایوان است. در حالی که هیچ ارتباط مستقیمی بین تهدیدات چین و تحرکات دفاعی تایوان وجود ندارد، اما احتمال وقوع بحران مجدد در «تنگه تایوان» که کانون بالقوه برای درگیری بوده و می‌تواند کل منطقه را دربرگیرد، وجود دارد.

به گزارش این منبع خبری، به دنبال برگزاری این رزمایش آژیرهای حمله هوایی در پایتخت «تایپه» پایتخت تایوان به صدا درآمد و پلیس مردم را به پناهگاه‌ها هدایت کرد و خیابان‌ها خالی و مغازه‌ها بسته شدند.

«کو ون جه» شهردار تایپه، با اشاره به نگرانی‌ها مبنی بر وقوع درگیری  دعی شد: «در سال‌های اخیر، هواپیماهای نظامی چین مکرراً تایوان را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند همه این چیزها باعث می‌شود که اهمیت هوشیاری در زمان صلح را درک کنیم و در صورت وقوع جنگ باید آماده باشیم.»

پلوسی زمان و یا حتی اینکه چه زمانی به این کشور سفر خواهد کرد را تایید نکرده، اما «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته به خبرنگاران گفت که مقامات نظامی ایالات متحده معتقدند چنین سفری ایده خوبی نیست.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. اخیراََ دولت آمریکا لایحه صدها میلیارد دلاری بودجه نظامی آمریکا را امضا کرد که بخش چشمگیری از آن به مقابله با چین و حمایت از تایوان تخصیص داده شده است.

«ویلیام برنز» مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اخیرا گفت که چین از نزدیک درگیری روسیه در اوکراین را زیر نظر دارد و همین امر بر محاسبات سران پکن در مورد تایوان تأثیر می‌گذارد .

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    1 0
    حتماخبرمرگش میخوادبرگرده جنگ تایوان شروع میشه
  • سیدمرتضی IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    0 1
    چین بهترین کار رو میکنه طبق قانون بین المللی البته دنیای جنگلی قانون بین الملل اگر به نفع امریکا بود خوبه اما اگر به ضرر مثل قضیه همین تایوان یا این که امریکا حق نداره کشوری تحریم کنه یا مثلا حق نداشت به عراق حمله کنه و... کاش ما هم زمان شاه مخلوع هم نمیزاشنیم بحرین جدا بشه حتی اگر بزور اگر اینجور بود الآن کل خلیج فارس و بشتر منابع نفتی خلیج فارس برای ما بود، الآن هم تایوان و تنگه تایوان هم برای چین اینجور مهمه شما فکرشو کنید استانی از کشور ما بخواط جدا شه جنگ میکنیم یا نه! چه برسه به چین!! صرف نظر از این که نظر ما چیه جزئی از چینه یا نه، امیدوارم روزی هم ما قدرت دریایی بشیم به صورت کلاسیک که یک روز نشه مارو از نظر دریایی محاصره کرد میخواستن همچین بلایی سر چین بیارن برای همین به صورت عجیبی قدرت دریایی چین از سال۲۰۱۰تا الآن چندین برابر قوی شد و الآن دو ناو هواپیمابر داره و ناو هواپیمابر سومش هم درحال ازمایش دریایی هست و از۸۰۰جنگنده در سال۲۰۰۹, ۲۰۱۰الان شده۱۳۰۰جنگنده به صورت کاملا اماده و همه نسل۴وبه بعد هستند در حالی که قبل اون اکثرا نسل۴وماقی نسل سوم و دوم بودن کلا هرکسی که بخواط قوی باشه و مستقل حد اکثر سعیشونو برای نابودیش انجام میدن قضیه منو یاد جنگ تریاک میندازه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس