کد خبر 1401955
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
احزاب

در جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور با تمدید پروانه شش انجمنِ اقلیت‌های دینی موافقت شد.

به گزارش مشرق، مدیرکل دفتر امور سیاسی و دبیر کمیسیون ماده ١٠ قانون فعالیت احزاب در جلسه این کمیسیون که امروز (سوم مرداد) در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: جلسه دوم کمیسیون ماده ١٠ قانون احزاب برگزار شد که مصوبه اول آن بررسی دستورالعمل نحوه تخصیص اعتبارات کمک و یارانه به احزاب بود.

وی با اشاره به واریز اعتبار دو میلیارد تومانی معاونت سیاسی وزارت کشور به حساب خانه احزاب گفت: کمیسیون ماده ۱۰ در مورد نحوه تخصیص این یارانه احزاب مصوباتی داشت که براساس آن دبیرخانه کمیسیون احزاب نسبت به بررسی دستورالعمل نحوه تخصیص اعتبارات کمک به احزاب اقدام لازم را به عمل خواهد آورد و شاخص‌های جدید را جهت اصلاح دستورالعمل اعلام خواهد کرد. این پیش‌نویس در جلسه آتی  کمیسیون مورد بحث قرار خواهد گرفت.

اسلامی افزود: با توجه به تعیین تکلیفی که باید صورت بگیرد و نگاهی قانون‌مدارانه نسبت به فعالیت احزاب باشد، مصوبه دوم کمیسیون بر این اساس است که با توجه به قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، همه احزاب باید در مهلت قانونی تعیین شده نسبت به تطبیق با قانون جدید اقدام نموده باشند و احزابی که این اقدام را انجام ندهند، نمی‌توانند فعالیت سیاسی داشته باشند و هرگونه فعالیت تحت عنوان حزب غیرقانونی است.

دبیر کمیسیون ماده ١٠ قانون فعالیت احزاب، سومین مصوبه را درباره تمدید پروانه فعالیت انجمن‌های اقلیت‌های دینی عنوان کرد و از موافقت این کمیسیون برای تمدید پروانه فعالیت انجمن موبدان و موبدزادگان زرتشتی تهران خبر داد.

وی از تمدید پروانه فعالیت انجمن زرتشتیان قاسم آباد یزد، انجمن بانوان آشوری شامیرام و انجمن زرتشتیان کسنویه یزد خبر داد و گفت: دومین انجمنی که بررسی تمدید پروانه فعالیت آن در دستورالعمل قرار گرفت انجمن آشوراییان ارومیه و حومه بود که با آن موافقت شد و سومین انجمن شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران بود که با تمدید پروانه فعالیتش در جلسه کمیسیون احزاب موافقت شد.

اسلامی با تاکید بر اینکه احزابی که از سال ۱۳۶۰ پروانه فعالیت داشتند و با قانون جدید تطبیق نداده باشند نمی‌توانند فعالیت کنند، افزود: ۵۷ تشکل در حوزه اقلیت های دینی در وزارت کشور ثبت شده و فعالیتشان قانونی است.

دبیر کمیسیون ماده ١٠ قانون فعالیت احزاب در پایان خاطرنشان کرد: دوشنبه هفته آینده دهم مرداد این کمیسیون سومین جلسه خود را با حضور تمامی اعضا برگزار خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    1 0
    به کمیسون 10ربطی نداره قانون اساسی حق این عزیزان رابه رسمیت شناخته است مجلس لطفا به شفافیت بپردازد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس