ساپینتو دیگر پوپولیستی حرف نمی زند/ مربی پرتغالی رگ‌ خواب ایرانی ها را زود پیدا کرد/ مثلث قهرمانی بین این ۳ تیم است.

بازیکن اسبق استقلال گفت: قطعاً قرعه آسان برای تیمی مثل استقلال که سرمربی اش را تغییر داده میتواند از هر حیث برای شروع قدرتمندانه این تیم در فصل جدید تاثیر گذارتر باشد.

به گزارش مشرق، علی لطیفی بازیکن اسبق تیم استقلال، درباره مصاحبه اخیر سرمربی پرتغالی استقلال و قرعه کشی لیگ برتر در فصل جدید اظهاراتی را مطرح کرد:

ساپینتو دنبال تزریق شادی به استقلال است

کارشناس فوتبال کشورمان در رابطه با صحبت های اخیر ریکاردو ساپینتو اظهار داشت: من فیلم خروج سرمربی استقلال از هتل را دیدم. تصاویر او در جشن تولد چشمی را هم دیدم. او کاملا سعی دارد شادی را به تیمش تزریق کند و این به وضوح مشخص است. وی ادامه داد: هر چقدر به مصاحبه روز اول او نقد داشتم که چرا سطح توقعات را بالا برده و پوپولیستی حرف می زند حالا با توجه به صحبت هایی که انجام داده و رفتارش متوجه شدم که کارهایش کاملاً در جهت تقویت تیم و بسیار مثبت است.

نگاه اعضای تیم به سرمربی است

بازیکن اسبق استقلال ادامه داد: فراموش نکنیم که استقلال تیم قهرمان است و اعتمادبه‌نفس ویژه‌ای به این خاطر دارد بنابراین اگر این نشاط در کل تیم تداوم پیدا کند تاثیرات مثبتی خواهد داشت. نگاه همه عوامل تیم به سرمربی تیم است و بخشی از این رفتارها به روانشناسی سرمربی برمیگردد و بخشی دیگر به فرهنگ کشوری که سرمربی از آنجا آمده است.

مربیان جنوب اروپا خونگرم هستند

لطیفی با اشاره به اصلیت پرتغالی ساپینتو یادآور شد: معمولاً مربیانی که از کشورهای جنوب اروپا مثل پرتغال، ایتالیا و اسپانیا می آیند خونگرم تر هستند. این تفاوت نسبت به مربیانی که از شمال اروپا مثل آلمان یا کشورهای مانند آن می‌آیند کاملاً مشخص است. از سوی دیگر بازیکنان ایرانی بیشتر احساسی و عاطفی هستند و نزدیکی این دو ضعیت، به هم کمک می‌کند تا بازیکنان استقلال به لحاظ روحی روانی شرایط خوب را در تمرینات احساس کنند.

بیشتر بخوانید:

میراث مجیدی و پین به ساپینتو رسید

رابطه دوستانه به نفع ساپینتو و تیمش است

وی تاکید کرد: وقتی بازیکنی احساس کند سرمربی تیم به اون نزدیک است و رابطه عاطفی بین آنها برقرار شود بازیکن جانش را هم برای سرمربی می دهد. به همین خاطر این نوع رفتار ساپینتو هم به نفع خودش است و هم به نفع بازیکنش. مشخص است که ساپینتو در همین مدت کوتاه متوجه شده که فرهنگ ما ایرانی ها چگونه است. خوب است که مربی پرتغالی رگ‌ خواب ما ایرانی ها را زود پیدا کرد.

خداکند استقلال با بازیهای آسان شروع کند

بازیکن قدیمی تیم استقلال در ارتباط با نوع قرعه کشی فصل جدید لیگ برتر برای استقلال توضیح داد: نوع قرعه تیم استقلال قطعاً برای این تیم خیلی مهم است. قرعه کشی برای تیم های مدعی به خصوص تیم هایی که تغییر سرمربی داشته‌اند بهتر است که با حالت آسان شروع شود. استقلال فصل قبل یک لیگ بدون باخت را پشت سر گذاشته و از نظر روحی در شرایط بالایی قرار دارد.

قرعه مناسب بازی استقلال را هم زیبا می کند

وی افزود: اگر استقلال سه بازی اول لیگش را در شرایط راحت تری برگزار کند و با برد از زمین خارج شود قطعاً می‌تواند با شرایطی به مراتب بهتر از فصل قبل ادامه رقابت‌ها را داشته باشد. چون تیم اسکلت خودش را حفظ کرده و اگر قرعه مناسبی هم داشته باشد می‌تواند در کنار نتایج خوب، زیبا هم بازی کند و تماشاگرپسند نتیجه بگیرد.

مثلث قهرمانی بین سه تیم است

لطیفی در پایان تاکید کرد: استقلال فصل گذشته هم نتایج خوبی می گرفت و خود من هم از نتایجش راضی بودم اما با توجه به بردهای اقتصادی و سبک کار دفاعی استقلال، از نوع فوتبالش رضایت نداشتم. ولی کاملا مشخص است که ساپینتو تفکراتی تهاجمی تر دارد. البته نباید فراموش کرد که شرایط پرسپولیس و سپاهان هم نسبت به فصل گذشته کاملا فرق کرده و از این نظر کار برای استقلال و قهرمان شدنش مانند فصل قبل آسان نیست. گرچه باز هم می گویم که مثلث قهرمانی بین این سه تیم است.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس