کد خبر 140164
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۹

سازمان بسیج حقوقدانان در بیانیه‌ای پیرامون کشتار مظلومانه مردم میانمار تاکید کرد: بدون تردید در پشت پرده این جنایات دست حمایت جریان استکبار و ایادی آنها پیش زمینه این خون ریزی‌ها را فراهم کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سازمان بسیج حقوقدانان با صدور بیانیه‌ای فاجعه اسفبار قتل عام مسلمانان میانمار را محکوم کرد.

متن بیانیه‌ به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

فاجعه اسفبار کشتار گسترده و قتل عام مسلمانان در میانمار و سکوت مرگ بار و معنی دار سازمان ملل، سازمان حقوق بشر که همواره شاهد سکوت آنان در کشتار مسلمانان کشورهای اسلامی نظیر فلسطین و بحرین و دیگر ملل اسلامی بوده‌ایم، باعث گسترده شدن این نسل کشی و قتل عام ظالمانه مسلمانان مظلوم و بی پناه میانمار شده است.

بی شک و بدون تردید در پشت پرده این جنایات دست حمایت جریان استکبار و ایادی و نوکران سر سپرده آنها در سازمان‌های بین المللی پیش زمینه این خون ریزی‌ها را فراهم کرده است و اکنون شاهدیم که ترویج فرهنگ اسلام ستیزی از سوی کشورهای غربی که در اقداماتی نظیر اهانت به قرآن کریم، بی حرمتی به مسلمانان و ایجاد محدودیتهای شدید اجتماعی و شخصی برای آنها در کشورهای غربی به کشوری چون میانمار نیز سرایت کرده است.

در همین راستا و در استمرار سیاست اسلام‌ستیزی غرب، جامعه بین‌الملل بار دیگر شاهد یک جنایت هولناک و کشتار دسته‌جمعی مسلمانان در کشور میانمار می‌باشد.

علیرغم همه ادعاهای حقوق بشری جهان معاصر که توسط برخی از کشورهای غربی با بوق و کرنا مطرح می‌شود، هم‌اکنون در منطقه مسلمان‌‌نشین کشور میانمار، یکی از خشونت‌بارترین فرازهای تاریخ معاصر در حال وقوع است که با کمال تاسف کمتر صدایی از جانب مدعیان دروغین حقوق بشری به گوش نمی‌رسد.

بی‌تردید یکی از اهداف این کشتارها، نسل‌کشی و از میان بردن نام اسلام از میانمار است؛ چه آنکه امروزه آوازه اسلام کشورهای مختلف جهان را فرا گرفته و امواج خروشان بیداری اسلامی، صحنه خاورمیانه و شمال آفریقا را دگرگون ساخته است، از این رو قدرت‌های سلطه طلب استکباری می‌کوشند با تحریک عناصر تندروی کشورها، به سرکوب و نابودی مسلمانان بپردازند.

به راستی در دنیایی که فریاد حقوق بشر و آزادی بیان، گوش‌ها را کر کرده، این گونه نسل‌کشی و مبارزه با آزادی دینی با بی­توجهی رسانه‌های جهانی چه توجیهی دارد؟! گناه مسلمانانی که می‌خواهند صرفا به اعمال دینی خود بپردازند و از کمترین حدَ آزادی برخوردار باشند، چیست؟! و نیز آیا وقت آن نیست که مجامع بین‌المللی و در رأس آن شورای امنیت سازمان ملل متحد با این حوادث اسفناک مقابله کنند.

امروز فاجعه میانمار نه تنها مساله جهان اسلام، بلکه مساله تمامی ملتها، اقوام و طوایفِ بیدار، حق جو و عدالت طلب دنیای روز است. در تمام طول تاریخ بشریت سرانجام چنین فجایا و جنایاتی جز افولِ ملت‌ها و عقب افتادگی از سیر تکاملی نسل بشر نبوده و جز تباهی و نکبت برای اقوام نژاد پرست و انتقامجو نداشته است؟!

سازمان بسیج حقوقدانان ضمن محکومیت شدید کشتار کودکان، زنان و مردان مسلمان میانمار و به آتش کشیدن خانه و کاشانه آنان، از سازمان کنفرانس اسلامی و تمامی نهاد های بین المللی می‌خواهد در اقدامی عاجل، جدی و قاطعانه به این نسل کشی پایان دهند.

مسلمانان جهان بدانند همانطور که رهبر مسلمین جهان، مقام معظم رهبری مدظله العالی فرمودند: «دل استکبار جهانی، با اسلام انقلابی و اسلام به پا خاسته عزت طلب صاف نخواهد شد. مسلمان تا مسلمان است، در چشم آنها مغبوض و مورد کینه است» و خداوند مسلمانان را در قرآن وعده داده است که « إِن الله علی نَصرِهم لقدیر » پس آگاه باشید بدون تردید پیروزی از آن مسلمانان خواهد بود و باطل همانند سراب محو و نابود شدنی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس