مقصران فاجعه «ویلموتس» دنبال قهرمان‌سازی/ فدراسیون را برباد دادند

دست های پشت پرده پس از سال ها سکوت در آستانه صدور حکم پرونده مارک ویلموتس از آستین بیرون آمده و قرار است پروژه تطهیر قرارداد ویلموتس را با اسم رمز پیروزی در دادگاه عالی ورزش به سرانجام برساند.

به گزارش مشرق، خبر غیر رسمی پیروزی در پرونده ویلموتس تقریبا از یک هفته پیش و بر اساس یک استراتژی تبلیغاتی انتخاباتی از برخی منابع خاص منتشر شده و البته جریان منتشر کننده این خبر به دنبال القای اطلاعات نادرست و فریبنده به مخاطبان است تا عوامل اصلی رقم خورد کابوس ویلموتس را تبرئه کند.

ویلموتس مربی خوب و بزرگ، موفق ، دارای توانمندی و جانشین شایسته ای برای کی روش بود ، این دست جملات از جانب افرادی به صورت غیر مستقیم در اختیار رسانه ها قرار می گیرد که سه سال پیش مشغول تبلیغ و زمینه چینی برای ورود ویلموتس به فوتبال ایران بودند و یک مربی ناکام و شکست خورده با دستمزد تقریبی ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار در سال را با قیمت ۲/۶ میلیون یورو به فوتبال ایران تحمیل کردند. 

آنچه مسلم است قرارداد فدراسیون فوتبال ایران با مارک ویلموتس مربی که به قطع همکاری ، امضای قراردادهای سنگین یک طرفه، شکایت در دادگاههای بین المللی و تلاش برای دریافت غرامت حداکثری در قراردادها شهرت دارد بدون شک پنج یا شش برابر مبلغ دریافتی او در ساحل عاج ، پیش از ورود به فوتبال ایران یا حتی در لیگ مراکش پس از قطع همکاری با تیم ملی ایران بوده و مشاورانی که چنین قرارداد ننگین و بی سابقه ای را به فدراسیون فوتبال ایران تحمیل کردند باید در این خصوص پاسخگو باشند.

بیشتر بخوانید:

رای پرونده جنجالی ویلموتس صادر شد/ محکومیت ۳ میلیون یورویی ایران!

سخنگوی وقت فدراسیون فوتبال که وعده داده بود مربی بزرگ تر از کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب می شود هرگز نتوانست رسانه ها را با اینگونه شعارها همسو کند که ویلموتس در سطح یک مربی موفق و شناخته شده بین المللی با عملکرد قابل دفاعی است و البته نتایج کلاهبردار بلژیکی با شکست برابر بحرین و عراق به خوبی نشان داد باور رسانه ها در خصوص این انتخاب نادرست واقعیت داشته نه شعارهای فریبنده ای مثل معمار نسل طلایی فوتبال بلژیک.

ویلموتس نه معمار طلایی بلکه ویرانگر یکی از بهترین نسل ها در تاریخ فوتبال بلژیک بود که پس از شکست ها و ناکامی های متعدد با مبلغی باورنکردنی و رکوردی بی سابقه موفق شد مسئولان وقت فدراسیون فوتبال ایران را فریب بدهد و با یک قرارداد کاملا یک طرفه فوتبال ملی ایران را دچار بزرگ ترین بحران تاریخ خود کرده است.

عوامل رسانه ای جریان حامی ویلموتس درحالی از پیروزی بزرگ دم می زنند که فوتبال ایران پیش از این دو میلیون یورو به ویلموتس پرداخت کرده  و بر اساس حکم جدید بیش از ۳/۵ میلیون یوروی دیگر هم به این مبلغ اضافه می شود تا برای جذب مربی که حداکثر قیمت سالانه او ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار بوده و تنها ۶۰ روز هدایت تیم ملی ایران را در دست داشته مجموعا ۵/۵ میلیون یورو معادل بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان بپردازیم!

این تنها دلیل جشن امروز حامیان دیروز مربی بلژیکی است که ساختمان فدراسیون را به باد دادند ، به مجموعه شستا بدهکار شدند و حالا شاد و خوشحال از پرداخت ۵ میلیون یورو به مربی ۵۰۰ هزار دلاری این اتفاق را به عنوان پیروزی بزرگ قلمداد می کنند.

مسئله عجیب دیگری که این طیف از حامیان حضور ویلموتس در ایران مطرح کرده اند این است که برای اولین بار ایران توانسته در دادگاه عالی ورزش رای پرونده را بشکند در حالی که ظاهرا دوستان یاداشن رفته که باشگاه استقلال در پرونده شیخ دیاباته همین تازگی به پیروزی رسید. همچنین باشگاه استقلال در پرونده شکایت یازالده گومز نیز توانست برنده شود. پیش تر سعید آذری در زمان مدیریتش در زمان باشگاه ذوب آهن دو پرونده مهم رضا شکاری و باشگاه روبین کازان و همچنین شکایت کی روش استنلی را برنده شده بود. 

باشگاه فولاد نیز در شکایت ارنست انفور مهاجم کامرونی توانست پیروز دادگاه بین المللی شود.  حتی در رشته های ورزشی دیگر هم ایران توانسته برنده باشد اما به نظر افرادی که این روزها شکسته شدن غیر رسمی راس ویلموتس را در بوق و کرنا می کنند به طور عمد این پرونده ها را نادیده گرفته اند. 

از سوی دیگر مدام از شکسته شدن رای ۱۲ میلیون یورویی می شود در حالی که هیچ مستنداتی بابت این که فدراسیون ایران باید چنین عددی را پرداخت می کرد ندارند و در نهایت با مجموع ضررهایی که برای فدراسیون ایران در این پرونده در نظر گرفته بودند این رای حداکثر به ۸ میلیون یورو می رسید. این نکته هم قابل ذکر است که چه عدد ۱۲ چه عدد ۸ میلیون یورو دسته گلی بوده که خود آقایان به جا گذاشته اند و شکسته شدن رای حتی اگر درست هم باشد شق القمر نیست. مسئله مهم دیگری که پنهان مانده شکایت دستیاران ویلموتس در این پرونده هست که سرجای خود باقی است و در واقع این شادمانی از شکسته شدن رای که هنوز به صورت رسمی هم اعلام نشده چندان جای جشن گرفتن هم ندارد.

منبع: آخرین خبر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    0 0
    کوفتش بشود نامرد
    • علی IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
      همان طور که در جام جهانی 94 امریکا مدافع کلمبیا اسکوبار با گل به خودی باعث حذف تیم شد و نتیجه اش را هم دید. تاج هم باید نتیجه دزدی و خیانتش را در خیابان ببیند.
  • حسين DE ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    1 0
    چرا كميسيون امنيت ملى مجلس شوراى اسلامى و يا وزارت اطلاعات در اين ماجرا كه يك عده دلال خائن مزدور وطنفروش اينگونه بيت المال را توسط يك اجنبى به غارت ميبرند ورود نميكند؟ فرق اين دلال ها در فدراسيون فوتبال چه در درون آن و چه در محيط پيرامونى آن با مفسدين اقتصادى نظير خاورى ها،حسين فريدونها ،حسين مرعشى هاو مهدى هاشمى ها چيست؟ همينطور در طى پنج سال گذشته سرانگذشتى حساب كنيد ببينيد اين دلالهاى وطنفروش چه ارقام بالائى را به غارت بردند؟ ايران تبديل شده به بهشت جاسوسان و دلالان،اين بهش را براى اينها تبديل به جهنم كنيد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس