کد خبر 1401186
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
خسروی: آقای اینفانتینو با ما چند چند هستی؟/ به جز 2 داور سایر نفرات ما لایسنس VAR ندارند

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: وقتی می‌گویید سیستم VAR را نصب کنید چگونه ما را در این بحث ورزشی تحریم می‌کنید؟ آقای اینفانتنیو با ما چند چند هستی؟

به گزارش مشرق، علی خسروی درمورد حذف داوران ایرانی از قضاوت در مسابقات زیرنظر فیفا و AFC به دلیل اخذ نکردن لایسنس VAR، اظهار داشت: همه می‌دانند که کشور ما باید به سیستم VAR تجهیز شود. با این وجود تاکنون به ما اعلام نکرده‌اند اگر VAR نداشته باشید، داوران‌تان از قضاوت در مسابقات بین‌المللی محروم می‌شوند. در ایران فقط علیرضا فغانی و مهسا قربانی لایسنس این سیستم را دارند.

وی درمورد اینکه در اختیار نداشتن این مدرک مانع حضور داوران ایرانی در مسابقات بین‌المللی شده است، گفت: نمی‌توان تفسیر به رای کرد. بسیاری از داوران ما در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند. باید به آنها کمک کنیم. در این قضیه وزارت امور خارجه و دولت باید به داوران کمک کنند.

بیشتر بخوانید:

حذف داوران فوتبال ایران از آسیا

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه چه زمانی داوران ما می‌توانند لایسنس VAR اخذ کنند، توضیح داد: برای دریافت این لایسنس باید دو دوره در کلاس‌های VAR شرکت کنند. پس از حضور در این دوره‌ها باید به صورت آفلاین در کشورشان تمرین کنند. اولین بار در سال ۲۰۱۶ در استرالیا فیفا به صورت آفلاین یک سال با داوران این کشور درمورد این سیستم کار کرد. یعنی فقط با این سیستم تمرین کردند اما در سال ۲۰۱۷ و هفته بیست و ششم لیگ استرالیا در بازی ملبورن سیتی و آدلاید یونایتد، از سیستم به صورت آنلاین استفاده کردند.

خسروی افزود: بازی فوتبال ۱۷ قانون دارد. از همان سال فیفا در قانون ششم که مربوط به کمک داوران است دیگر ننوشت کمک داور بلکه قید کرد سایر مقامات رسمی بازی. سایر مقامات رسمی متشکل می‌شد از کمک داور و کمک داور ویدیویی. این کار بیشتر جنبه درآمدزایی دارد و فیفا برای بیزینس خود دست به اقدام بزرگی زد. به همین دلیل به کل کنفدراسیون‌ها و فدراسیون‌ها اعلام کرد با ۱۵ شرکت در زمینه VAR  کار کنید. البته برخی از این شرکت‌ها کارشان خوب نبود و اکنون به پنج شرکت تبدیل شده‌اند.

وی عنوان کرد: با توجه به تحریم‌هایی که علیه کشورمان وجود دارد، برای استفاده از VAR  مشکل داریم. این بحث ورزشی است و باید از طریق کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و دولت به فیفا اعلام کنیم. وقتی می‌گویید سیستم را نصب کنید چگونه ما را در این بحث ورزشی تحریم می‌کنید؟ آقای اینفانتنیو با ما چند چند هستی؟

عضو کمیته داوران درمورد آخرین رایزنی‌های این کمیته درمورد سیستم کمک داور ویدیوئی، گفت: کمیته داوران درخواست داده و باید حسن کامرانی‌فر پیگیری‌ها را انجام بدهد. من و خداداد افشاریان بارها با ارسال  نامه‌هایی به دبیرکل و میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون درخواست کردیم. اکنون باید مسئولان اصلی فدراسیون اقدام کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    6 -0

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس