کد خبر 1401109
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
الهامی: تمرین در ترکیه از اردوی داخلی ارزانتر است/امید عمان بازیکنانی از سنگال، مالی و گابن دارد

سرمربی تیم هوادار تهران گفت:شرایط طوری شده که آمدن به ترکیه از اردوی داخلی ارزانتر تمام می‌شود.

به گزارش مشرق، ساکت الهامی در خصوص پیروزی هوادار مقابل تیم ملی امید عمان اظهار داشت: بازی با کیفیتی برگزار شد. سه بازیکن بزرگسال آن ها هم در این تیم بود و برای مرحله دوم مسابقات آسیایی آماده می شوند. تیم خیلی با کیفیتی هستند. فکر نمی کنم یک عمانی هم در آن ها بود. از نظر قدی زیر ۱.۹۰ نبودند و فیزیک خیلی خوبی داشتند. بازی درگیرانه و پرفشاری بود. برای من خیلی جالب بود و واقعا سورپرایز شدم.

وی افزود: بچه ها خیلی خوب بازی کردند و ممنون آن ها هستم. برای بازی اول خوب بود. جای افسوس و حسرت دارد. وقتی اینجا را نگاه می کنم (کمپ گرین پارک در ترکیه) مثل شمال خودمان است. در اردبیل هم همین شرایط را داریم. شرایط بهتر از این را هم داریم اما طوری شده که آمدن به اینجا از اردوی داخلی هم ارزانتر تمام می شود.

سرمربی هوادار گفت: زمین خیلی خوب، کمپ عالی، هتل و تغذیه خوب، همه این ها را در ایران داریم ولی پکیج آن را نداریم. یعنی اگر همه این ها یک جا مستقر باشد از هر لحاظ بهتر است. این مایه شرمساری است.توریست ها را می بینم و واقعا غبطه می خورم. ما از از اینجا بهتر را داریم ولی بلد نیستیم ساختارش را درست و از آن استفاده کنیم.

الهامی با اشاره به بازی عنوان کرد: توانستیم همه بچه ها را محک بزنیم. عمان تیمی بود ام صلال را یک بر صفر شکست داده بود. از نظر فیزیکی فوق العاده بودند و کاملا در شرایط بازی قرار داشتند. ما در بدنسازی هستیم. دیروز ۸-۷ ساعت در راه بودیم. وقتی رسیدیم تمرین کردیم. امروز هم تمرین کردیم. امروز هم بازی کردیم. امیدوارم در ادامه راه در این اردو بتوانیم بازی های خلیی خوبی انجام بدهیم و در شرایط مسابقه قرار بگیریم تا وقتی برگشتیم به نحو احسن از این اردو استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید:

دیدار دوستانه الوکره قطر با استقلال در ترکیه

وی در مورد اینکه در این بازی داوران سعی داشتند مصلحتی بازی را به تساوی بکشانند اما او فقط لبخند می زد و آرام بود، گفت: حداقل ۳ پنالتی صددرصد برای ما نگرفت. بازیکن ما مدافع و گلر آن ها را دریبل کرد اما او را زدند. شرایط این بازی همین است. چون بازیکنان با هم در یک هتل هستند می خواهند شرایط طوری باشد که به مشکل نخورند. نتایج به هم نزدیک است. شنیدم بازی تراکتور و تیم لیگ یکی قطر هم همینطور بوده، ولی از این بازی ها باید درس بگیریم. نتایجش از نظر شخصیتی برای تیم ما خوب است.

الهامی گفت: برای کشور ما هم خوب است. مردم کشورمان باید بدانن جایگاه فوتبال ایران در آسیا کجاست. امید عمان سه بازیکن بزرگسال و ۶-۵ بازیکن از سنگال و مالی و گابن و... دارد. واقعا نمی توانم قبول کنم این فیزیک ها بتواند در عمان رشد کند! با این شرایط عمان خطری برای آینده فوتبال آسیا است. همانطور که تیم برانکو در مقدماتی جام جهانی عملکرد خوبی مقابل تیم های بزرگی مانند ژاپن و استرالیا و عربستان داشت، در آینده نزدیک می تواند خطری برای فوتبال آسیا باشد. تیم خوبی بودند ولی ما اگر دقت می کردیم می توانستیم بیشتر از این ها گل بزنیم.

وی افزود: به هرحال نتیجه برایم مهم نیست. مهم شرح وظیفه و شرایط بدنی بچه ها بود. خیلی دوست داشتم در این شرایط قرار بگیرند و از نظر شخصیتی به جایگاهی برسند که بازی بین المللی انجام بدهند. بقهمند که تیمشان در چه جایگاهی قراردارد و چه قدر می تواند رشد کند. این بازی می تواند در ادامه مسیر به آن ها کمک کند. ان‌شاالله در بازی های بعدی هم همین کیفیت را داشته باشند.

سرمربی هوادار در مورد بازی بعد از دیدار مقابل مسیمیر قطر، اظهار داشت: روز هفتم مرداد هم بک بازی برگزار می کنیم و هشتم بر می گردیم. دو بازی سخت دارم. به خاطر همین از همه بچه ها استفاده کردم که همه در شرایط بازی قرار بگیرند. بازی سوم بیشتر از نفراتی که شانس حضور در ۱۱ نفر یا ۱۴ نفر را دارند،استفاده می کنیم. تعویض ها ر ا محدود تر می کنیم که در کیفیت بازی تاثیر زیادی نداشته باشد. خیلی خوشحالمو بچه ها فشار بدنی سه هفته ای الان بیست و دومین روز تمرن ما بود ولی سیی و نهمین تمرین ما بود که مسابقه سنگینی داشتیم. با همین شرایط فردا و پس فردا، صبح و بعد از ظهر تمرین می کنیم. دوباره یک بازی خواهیم داشت.

وی افزود: این بازی ها به تیم شخصیت می دهد. تعویض در بازی دوستانه بهترین تنبیه برای بازیکن است تا به شرایط خودش برگردد. در بازی رسمی دقیقه ۱۵ تعویض نمی کنم اما در بازی های دوستانه این کار را انجام می دهم. چون می خواهم ببینم کاری که کردیم جواب می دهد یا نه، اگر عیب از بازیکن باشد باید بتوانم آن را درست کنم. اگر عیب از شرح وظیفه یا سیستم ما باشد، آن را هم تغییر می دهم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    1 1
    هدف خالی کردن جیب ملت و پرکردن جیب اردوغانه باقی بهانه است
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    17 0
    تو ايران زيرساخت نيست برادر، دوتا ورزشگاه استاندارد نداريم
  • DK ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    سال‌ها هست که پول مردم روستاهای ایران صرف تفریح اصفهانی‌ها و تهرانی‌‌ها میشود، ظلم از این بزرگتر نیست، هرکی‌ پول هزینه اردو خودش را بدهد هرجا میرون برون ولی‌ از جیب مردم ایران صرف تیم‌های تهرانی‌ و اصفهانی میشود
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    یاشاسین تورک یاشاسین اردوغان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس