ایران - عراق - برق

سخنگوی وزارت برق عراق از جزئیات قرارداد راهبردی میان بغداد با تهران در بخش انرژی پرده برداشت.

به گزارش مشرق، وزارت برق عراق جزئیاتی از قرارداد راهبردی این کشور با ایران در بخش انرژی را اعلام کرد.

احمد موسی سخنگوی وزارت برق عراق در گفتگو با خبرگزاری رسمی این کشور( واع)، گفت که به موجب این توافقنامه ایران به مدت پنج سال ۴۰۰ مگاوات برق به عراق صادر می‌کند.

وی افزود که هدف از این قرار داد نه صرفاً واردات ۴۰۰ مگاوات برق بلکه همچنین بهبود کیفیت برق و افزایش امکانات کشور در تامین برق مصرفی است.

سخنگوی وزارت برق عراق گفت که این توافق نامه بر اساس پرداخت هزینه و متناسب با نیاز عراق تنظیم شده است.

وی افزود عراق می‌تواند در وضعیت غیر اوج مصرف، از واردات این برق خودداری کند.

پیش از این علی اکبر محرابیان وزیر نیروی ایران از امضای قراردادی جامع با عراق در حوزه انرژی خبر داده بود.

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیروی ایران تاکید کرد: حرکت به سوی انعقاد قراردادهای راهبردی بلند مدت در بخش برق، یکی از محورهای دیپلماسی پویای منطقه‌ای دولت ایران بوده که نتایج درخشانی را برای کشور به همراه داشته است.

وی ادامه داد: در همین راستا، اخیرا زمینه نخستین همکاری بلند مدت در بخش برق با کشور عراق مهیا شده و قرارداد مهم و راهبردی با این کشور امضا کرده‌ایم.

محرابیان در تشریح محورهای همکاری ایران و عراق در حوزه برق گفت: محورهای متعددی همکاری بین ایران و عراق از گذشته تاکنون وجود داشته است که از جمله آن می‌توان به قراردادهای متعدد ساخت و توسعه نیروگاه و نگهداری واحدهای تولید برق موجود اشاره کرد.

وزیر نیروی ایران با اشاره به موارد همکاری برقی ایران و عراق گفت: با توجه به خودکفایی ایران در دانش فنی ساخت نیروگاه، تاکنون ساخت ۱۹۵۰ مگاوات نیروگاه تولید برق توسط شرکت‌های ایرانی با سرمایه‌گذاری طرف عراقی اجرایی شده و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان بخش خصوصی کشور نیز ساخت ۱۷۰۰ مگاوات نیروگاه را در این کشور در دست اجرا دارند.

این مقام مسئول ضمن اشاره به برنامه دولت ایران در حوزه برق گفت: با سرعت بخشیدن به توسعه ظرفیت نیروگاهی تلاش می‌کنیم، در گام اول انرژی مورد نیاز در کشور را تامین کرده و سپس زمینه گسترش همکاری‌های برقی با سایر کشورهای همسایه را مهیا کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    ميخوين برق مارو قطع کنن که اونا برق داشته باشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس