بسته جدید کمک های نظامی آمریکا به اوکراین به ارزش ۲۷۰ میلیون دلار

ایالات متحده آمریکا از اختصاص بسته جدید کمک های نظامی به اوکراین به ارزش ۲۷۰ میلیون دلار خبر داد.

به گزارش مشرق، ایالات متحده آمریکا از اختصاص بسته جدید کمک‌های نظامی به اوکراین خبر داد.

بر اساس این گزارش، بسته جدید کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین که شامل پهپادهای هجومی نیز می‌شود بالغ بر ۲۷۰ میلیون دلار ارزش دارد.

«جان کربی» هماهنگ کننده روابط راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که وزارت دفاع این کشور امروز تجهیز اوکراین به حدود ۵۸۰ فروند پهپاد تاکتیکی از نوع فونیکس را اعلام خواهد کرد.

وی همچنین افزود که ارزش این پهپادها به حدود ۱۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.

بخش باقیمانده بسته کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با آن موافقت کرده است شامل ۱۷۵ میلیون دلار است که ۴ موشک انداز هیمارس، ۳۶ هزار قبضه خمپاره و سلاح‌های ضد تانک و ضدزره را شامل می‌شود.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه روز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: از اوایل ماه جولای، روسیه با استفاده از تسلیحات نقطه زن، ۴ موشک انداز «هیمارس» را منهدم کرده است.

در بیانیه صاده از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: محل استقرار تشکیلات ملی گرایان اوکراینی در «کراماتورسک» منهدم و حدود ۳۰۰ ملی گرا نیز کشته شدند.

در همین ارتباط، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه پیشتر در مصاحبه خبرگزاری «ریانوستی» گفته بود که اگر غرب انتقال سلاح‌های پیشرفته از جمله سامانه‌های موشکی «هیمارس» ساخت آمریکا به اوکراین را متوقف نکند، محدوده اهداف جغرافیایی روسیه در اوکراین نیز از حدود فعلی باز هم فراتر خواهد رفت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس