امارات حمله به گردشگران عراقی در مرز ترکیه را «جنایتکارانه» خواند

وزارت خارجه امارات متحده عربی حمله توپخانه‌ای به تفرجگاهی در شمال عراق را به شدت محکوم کرد و آن را جنایتکارانه خواند.

به گزارش مشرق، امارات متحده عربی امروز (جمعه) حمله توپخانه‌ای عصر روز چهارشنبه به منطقه‌ای توریستی در استان دهوک در اقلیم کردستان عراق که منجر به کشته و زخمی شدن ۳۲ نفر شد را به شدت محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی امارات، وزارت امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی این کشور در این بیانیه تاکید کرد که امارات متحده عربی این «اقدامات جنایتکارانه» را به شدت محکوم و تمام اشکال خشونت را رد می‌کند. امارات همچنین تأکید کرد که این نوع حملات با هدف بی ثباتی و نا امن کردن منطقه روی می‌دهد و مغایر ارزش‌ها و اصول بشردوستانه است.

ابوظبی همچنین اعلام کرد که از تمامی اقدامات انجام شده از سوی عراق برای حفظ حاکمیت، امنیت و ثبات این کشور حمایت کرده و بر لزوم برقراری امنیت و ثبات در این کشور تأکید دارد.

در ادامه این بیانیه همچنین با خانواده کشته شدگان در این حمله ابراز همدردی و برای مجروحین آروزی بهبودی شده است.

امروز همچنین  «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز خواستار تحقیقات فوری در خصوص حمله توپخانه‌ای به شمال عراق و کشته و زخمی شدن ۳۲ غیرنظامی عراقی شد.

منابع خبری عراق، عصر چهارشنبه از حمله توپخانه‌ای ارتش ترکیه به شمال این کشور در استان دهوک و نزدیکی مرز ترکیه و اصابت یک گلوله توپ به یک تفرجگاهی  خبر دادند که طبق آمار دولت عراق ۹ کشته و ۲۳ زخمی به جا گذاشت و این حمله خشم محافل عراقی را برانگیخته و با محکومیت کشورهای خارجی همراه شده است.

با اینکه ترکیه مدعی است این حمله کار گروهک پ. ک.ک بوده، این گروهک نیز دیروز در بیانیه‌ای گفت که هیچ حمله‌ای به منطقه مذکور انجام نداده است. دولت عراق نیز این حمله را کار ارتش ترکیه می‌داند.

وزارت خارجه عراق نیز روز گذشته ضمن محکوم کردن حملات ترکیه به «دهوک»، تأکید کرد که بغداد حق دارد بر اساس منشورهای بین‌المللی، هر اقدامی را علیه حملات مذکور انجام دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    16 3
    امارات گفته؟؟عجب...نگفته دست داشتن در حملات علیه زنان و کودکان یمنی چه حکمی داره؟
  • محمد IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    0 0
    واقعأ دنياي جالبي شده جنايتكارترين و آدمكش ترين كشورها شدن دلسوز ماجراي عراق كشورهايي كه سالهاست با حمايت مستقيم و غير مستقيم گروه هاي تروريست باعث بدترين و فجيع ترين كشتار زنان و كودكان كوچك شدن يكي بايد به امارات بگه تو يكي بايد از خجالت و شرم كشتار هزاران كودك مظلوم يمني بري توي فاضلاب و خفه بشي ديگه تمام دنيا ميدونن شما چه كثافتهايي هستين و آخرين كثافتكاري شما رسميت بخشيدن و روابط دوستانه و در آغوش گرفتن صهيونيسم كودك كش مثل خودت
  • رضا IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    0 0
    اين اردوغان بدجور دور برداشته و بايد به يه نحوى دماغ شو شكوند ! اين كار هم فقط از دست ايران برمياد و تا اندازه اى يونان ، ايران با اتكاء به قدرت و زور بازوى خود و يونان خاك بر سر هم با اتكاء به امريكا و اروپاى نامرد !
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    در این دنیا ضعیف که باشی زیر دست و پای وحوش کرواتی له می شوی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس