کد خبر 1400934
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
چین

در آستانه تماس تلفنی میان روسای جمهور چین و آمریکا، «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین با ارسال پیامی به بایدن، برای وی به خاطر ابتلا به کرونا آرزوی بهبودی کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری شینهوا گزارش داد که شی جینپینگ رئیس جمهوری چین روز جمعه با ارسال پیامی به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که به تازگی به ویروس کرونا مبتلا شده است برای وی آرزوی بهبودی و سلامتی کرد.

براساس این گزارش، شی در این پیام بایدن گفته، «با خبر شدم که به ویروس کرونا مبتلا شدید برای شما آرزوی بهبودی هرچه سریعتر را دارم.»

در حالیکه رهبران آمریکا و چین برای تنش زدایی در روابط سیاسی و اقتصادی خود قرار است در آینده نزدیک تلفنی گفتگو کنند، تلویزیون دولتی چین این پیام رئیس جمهور چین را یک پیام حسن نیت به طرف آمریکایی خوانده است.

مقامات کاخ سفید روز پنج شنبه از ابتلای بایدن به ویروس کرونا خبر دادند. «ران کالین» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید گفته بایدن علائم خفیفی دارد و درحال درمان با داروی Paxlovid شرکت فایزر است.  

بایدن پس از بازگشت از سفر به غرب آسیا روز چهارشنبه اعلام کرده بود که قصد دارد طی ده روز آینده با رئیس جمهور چین تلفنی گفتگو کند.

روابط بین ایالات متحده و چین که از قبل بر سر تعرفه‌های تجاری، مسائل حقوق بشری و حمله روسیه به اوکراین متشنج شده است، با انتشار اخبری مبنی بر سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در ماه آینده بیش از پیش دستخوش تیرگی شده است. با این حال برخی منابع آمریکایی میگویند که رئیس جمهور آمریکا نظر مثبتی روی سفر پلوسی به تایوان ندارد.

چین تایوان را بخشی از سرزمین اصلی خود میداند و با سفر مقامات رسمی و غیررسمی آمریکا به این جیزه کاملا مخالف است و آن را مغایر با سیاست چین واحد واشنگتن میداند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    1 1
    شی جینپینگ از بایدن بدتر بایدن از شی جینپینگ بدتر، پوتین و ملکه انگلیس از جفتتون بدتر
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    1 1
    کشور دذوست چین هم کاسه لیس غرب حساب نمیشه الان؟
  • حاج حسین IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    0 1
    پیام های اینچنینی بین کشورهایی که روابط دیپلماتیک دارند طبیعی به شمار می‌رود .چین و روسیه دوست ایران هستند و اختلافات عمیق در حد دشمنی با آمریکا راتد‌ تقابل روسیه در جنگ اوکراین و تقابل چین با آمریکا در شرق آسیا ... و همچنین در بحث تحریمهای مستکبرانه آمریکا و اروپا از جمله همان ملکه ۲۰۰ ساله انگلیس .‌. نشان نمی دهد که اینها دوست آمریکا باشند چیزی که نوه کلاس دوم ابتدایی بنده هم آن را می فهمد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس