جزئیاتی از قتل قربانی آگهی دیوار/ نکات امنیتی در هنگام معامله در سایت‌های اینترنتی

در روزهای گذشته خبر قتل شخصی که به واسطه آگهی دیوار در اهواز کشته شد، موجب نگرانی افکار عمومی گردید که خبرنگار ما پیگیر جزئیات جدیدی از این اتفاق شد.

به گزارش مشرق، امنیت و احساس امنیت این روزها به دغدغه اول مردم خوزستان تبدیل شده است و روز به روز اخبار منفی و ناراحت کننده‌ای از سرقت‌های مسلحانه دست به دست می‌شود.

در روزهای گذشته جانشین فرمانده انتظامی خوزستان از وقوع یک فقره قتل بعد از سرقت یک خودرو خبر داد که باعث ناراحتی و نگرانی افکار عمومی شد.

حجت الله سفید پوست درباره این سرقت گفت: در پی وقوع یک فقره پرونده فقدانی مبنی بر اینکه شخصی از طریق سایت دیوار قصد فروش خودرو سانتافه خود را داشته و تاکنون به منزل مراجعه نکرده موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌ کارآگاهان پلیس مشخص شد خودرو در مسیر مواصلاتی تهران به اهواز در حال حرکت بوده که با شگردهای خاص پلیسی موقعیت خودرو سانتافه شناسایی و در ورودی شهر اهواز توقیف و راننده دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به یافتن دو عدد پوکه و خون در خودرو گفت: با تحقیقات گسترده پلیسی و ادله متقن و متعدد پلیس، متهم سرانجام اعتراف کرد که پس از تماس تلفنی و حضور صاحب خودرو در محل قرار او را با دو گلوله به قتل رسانده است.

این مقام ارشد انتظامی ضمن اشاره به کشف سلاح بکار رفته در سرقت تصریح کرد: قاتل به یک فقره قتل دیگر اعتراف کرده است.

جزئیات جدید از نحوه قتل

یکی از بستگان مقتول در این باره می‌گوید: مقتول خودروی سانتافه را برای فروش در اپلیکیشن دیوار آگهی می‌کند و یک نفر به‌عنوان مشتری خودرو با او ارتباط می‌گیرد.

وی می‌افزاید: فردی که خود را به‌عنوان مشتری معرفی کرده بود، بعد از مشاهده خودرو از فروشنده می‌خواهد به یکی از مناطق اطراف اهواز بیاید تا قرارداد خرید خودرو را بنویسند.

او ادامه می‌دهد: مقتول به محل قرار می‌رود و تا عصر از او خبری نمی‌شود؛ با توجه به خاموش بودن تلفن همراه مقتول، همسر او در تماس با همکاران و دوستان پیگیر او می‌شود اما کسی از او خبر نداشت.

وی بیان می‌کند: شب یک پیام از گوشی تلفن همراه مقتول به خانواده ارسال می‌شود که نگرانم نباشید من آخر هفته بر می‌گردم و دوباره تلفن همراه خاموش می‌شود.

او عنوان می‌کند: بعد از کشف خودرو، قاتل به قتل اعتراف می‌کند و مشخص می‌شود که با همکاری دو نفر دیگر مرتکب قتل شده و جنازه مقتول را به آتش کشیده و به خاک می‌سپارند.

نکات امنیتی در هنگام معامله در سایت‌های اینترنتی

یک کارشناس امنیت سایبری می‌گوید: بهترین راه در زمینه خرید و فروش خودرو و ملک معامله در دفاتر املاک و بنگاه‌های ماشین است.

علی رحمانی می‌افزاید: در این فرآیند، معامله با واسطه انجام می‌شود و به همین دلیل ضریب امنیت چه از نظر مالی و چه از نظر جانی بیشتر می‌شود.

او ادامه می‌دهد: برخی شاید بخواهند در کوتاه‌ترین زمان و بدون واسطه معامله کنند که پیشنهاد می‌شود مکان امنی را برای معامله در نظر بگیرند.

این کارشناس امنیت سایبری بیان می‌کند: مکان امن می‌تواند شعب بانک و کلانتری‌ها باشد یا اینکه در فضایی این معامله انجام شود که ضریب خطر پایین بیاید.

وی عنوان می‌کند: همچنین توصیه می‌شود که برای معامله‌های اینچنینی دو شاهد به‌عنوان همراه حضور داشته باشند تا ضریب خطر کاهش یابد.

به گزارش مشرق، ارتکاب قتل برای سرقت خودروی سانتافه شاید بیش از هر موضوع دیگری در این ماجرا نمود داشته باشد اما مهم‌ترین مسئله در این زمینه تعداد سلاح‌های غیر مجاز است که نگرانی شهروندان را در پی دارد.

به نظر می‌رسد سرعت عمل در مجازات ارتکاب چنین جنایت‌هایی، اجرا حد الهی در مجازات سارقان و اجرای طرح‌های ضربتی برای جمع آوری سلاح‌های غیر مجاز می‌تواند ضمن ارتقای امنیت در جامعه، احساس امنیت را نیز به شهروندان هدیه دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • هموطن GB ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    12 0
    نیروی پلیسی زبده و آموزش دیده پر تعداد همراه با قوه قضائیه که از قبیله گرایی و عشیره گرایی نترسد و مجازات سخت باید اعمال شود وگرنه که تا امنی باعث گریز سرمایه و افزایش بیکاری و متعاقبا جرم و جنایت میشود.
  • بشار عبدالواحد IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    2 11
    کیا منو می شناسن؟
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      0 0
      باید تو رو بشناسیم؟ تو کشورهای متمدن دنیا اسمت رو ببینند درجا میری گوانتانامو، با این اسمت
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      0 1
      من میشناسمت. خودشیفته.
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    6 2
    توصیه پلیس: بهترین راه معاملات معامله در دفتر املاک و بنگاه ماشین است در بنگاه های املاک هم گاها از مردم دزدی می شود بیایید قبول کنیم که پلیس واقعا ضعیف است و باید تقویت شود
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      0 0
      بنگاه ماشین ها ۵۰ میلیون از فروش ماشین دستمزدشون
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    7 0
    واقعا چه انسان های عوضی ای در اطراف ما هستند با این جور افراد باید مثل حیوان رفتار کرد و در ملا عام و با زجر فراوان اعدامشان کرد
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    9 0
    چه راحت آدم میکشن بخاطر به ماشین پیزوری
    • حاجی ازجوبشورقم IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      0 0
      تلویزیون ما هی میگه داعش
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    0 0
    نظر آحاد مردم باید برای نظام مهمتر باشه تا نظر نظام بین الملل. از این نترسید که یک ده هزارم مردم دست قطع شده داشته باشن!!
  • داوود IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    1 0
    خدا لعنتشون کنه راحت طلبای پست فطرت مادرتون به عزاتون بشینه
  • علیکم خ IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    0 0
    باید قانونی درست شود که اسلحه فقط مخصوص نیروی انتظامی باشد
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    0 0
    بابا حالت خوشه الان یک عده میافتند دنبال رضایت گرفتن از خانواده مقتول و گاها بقدری فشار روانی وارد میکنند کانه اگر رضایت ندهند خود یک قاتل هستند البته بخشش خوب است ولی نباید فواید حیات بخشیدن قصاص به جامعه را از بین ببرد عادی شدن قتل بدترین شیوه است
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    0 0
    دروغه! این اتفاقات فقط در امریکا رخ می ده. در ایران همه چیز گل و بلبله
  • پیشرو IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    0 0
    ای وای ای وای
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    بنگاه ها مراکز فساد اقتصادی هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس