ارز 4200 تومانی

ارز ۴۲۰۰ تومانی، ضد تولید در کشور عمل می‌کرد و دولت نمی‌توانست اصلاحات ضروری در این زمینه را به تأخیر بیندازد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: این ارزیابی را روزنامه «آفتاب یزد» از قول یونس ژائله، از فعالان اتاق بازرگانی منتشر کرد و نوشت: دولت برای نجات اقتصاد کشور، هیچ راهی جز جراحی اقتصادی نداشت.

با توجه به شرایط بد روز اقتصاد دیگر چاره‌ای پیش روی دولت نبود که جراحی اقتصادی را هر چه سریع‌تر اعمال کند.

یقین بدانید دستاوردهای این کار به زودی بر همه اقشار عیان خواهد شد.

حذف ارز دولتی باعث از بین رفتن واسطه‌ها و سوءاستفاده آن‌ها می‌شود و این امر کمک می‌کند که دولت با هوشیاری بیشتر به کارش ادامه دهد و به طور کامل روی اقتصاد متمرکز شود تا دست واسطه‌ها کوتاه شود و مردم بتوانند در رفاه بیشتری زندگی کنند.

دولت یا باید تولیدکنندگان را به حال خود رها می‌کرد و یا این که ارز دولتی را ساماندهی می‌کرد. واگذاری ارز ۴۲۰۰ تومانی در دولت قبل، ضربات جبران‌ناپذیری را به پیکر بازار و اقتصاد زد. اهدای این ارز، فقط دست دلال‌ها را در اقتصاد کشور زیاد کرد و ابداً کسانی که با در اختیار داشتن این ارز خرید کردند به مردم هیچ کمکی نکرد چرا که آن‌ها آمدند با قیمت کم خریدند و با قیمت روز بازار به مردم فروختند و این امر باعث شد کسانی که سرمایه‌دار هستند، سرمایه‌شان روز به روز بیشتر شود و افراد معمولی ضعیف شوند و قدرت خرید نداشته باشند.

ما در کشوری زندگی می‌کنیم که می‌توانیم در بسیاری از موارد تولیدکننده باشیم و واقعاً نیاز به این همه واردات نداریم هم از نظر پوشاک و هم خوراک کشوری هستیم که می‌توانیم نه تنها مصرف کشور را تولید کنیم که اتفاقاً حتماً پتانسیل صادرات هم داریم، چرا باید آنقدر به کشورهای دیگر وابسته برای واردات باشیم.

اگر مردم و فعالان اقتصادی بتوانند در عبور مقطع فعلی صبوری کنند، اقدام دولت می‌تواند ثبات و رونق را به بازار بدهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    2 0
    یه فکری به حال دلالهای خودرو هم بکنید. اونها چه ارز بالا بره چه پایین بیاد فرقی به حالشون نمیکنه. سوبله چوبله میکنن تو پاچه ملت
  • CA ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    1 0
    بسیار کار درستی بود. در آینده هم برای ثبات اقتصاد و جلوگیری مجدد از ایجاد حباب و شکست ناگهانی باید یا نرخ ارز آزاد و شناور باشه یا اگر دولت با تزریق ارز قیمت رو در محدوده مشخثی نگه میداره باید متناسب با بهره بانکی و نرخ تورم داخلی قیمت دلار هم سالانه تغییر کنه. اینطوری تولید کننده ها هم در شرایط برابر با خارجی ها میتونن کار کنن.
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    3 0
    حذف ارز ۴۲۰۰ کار درستی بوده اما اون چیزی که غلطه و غلط بوده حمایت بی چون و چرا از تولید در حدی که پررو بشه هر روز بیاد درخواست افزایش قیمت بده اونهم بالاتر از سقف تعیین شده قبلی توسط تنظیم بازار
  • محمد IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    0 0
    قبول کار درستی بود ولی حتما یه چرخی بزنید تو مملکت ببینید دلالها دارن چیکار میکنن نمونش برین تو صنعت طیور ببینید دارن چه بلایی سر جوجه یک روزه میارن قیمتشو برین ببینید چقدر جوجه داره نابود میشه نه دون هست نه قیمت جوجه ارزش داره فردا روز ببینید مملکت برای تامین مرغ با قیمت مناسب به چه مشکلاتی بر میخوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس