کد خبر 1400513
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸
حماس: نشست تهران به همبستگی منطقه کمک می کند

عضو برجسته جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) نشست تهران را گامی بلند به سوی بازیابی همبستگی منطقه توصیف کرد.

به گزارش مشرق، سامی ابوزهری روز چهارشنبه در صفحه توئیتر نوشت: از نشست تهران استقبال می کنیم و آن را گامی بلند به سوی بازیابی همسبتگی منطقه ای و تقویت عوامل قدرت آن می دانیم.

وی افزود: بر نقش روسیه در مقابله با سیاست های یکجانبه گرایی و سلطه طلبانه دولت آمریکا تاکید می کنیم.

ابوزهری نوشت: از تاکید این نشست بریکپارچگی سرزمینی، استقلال و حاکمیت ملی سوریه نیز استقبال می کنیم.

هفتمین اجلاس سران کشورهای ضامن روند آستانه برای حل‌ و فصل مسالمت‌آمیز بحران سوریه روز سه شنبه با حضور روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در تهران برگزار شد.

همچنین ششمین اجلاس سران کشورهای ضامن روند آستانه هم به دلیل شیوع کرونا در جهان در تیرماه ۹۹ به صورت مجازی برگزار شده بود اما آیت الله رئیسی برای نخستین بار میزبان این اجلاس در دوران تصدی ریاست خود در دولت سیزدهم است.

روسیه، ترکیه و ایران در سال‌های اخیر برای گفت‌وگو بر سر موضوع سوریه، از روندی به عنوان «فرایند صلح آستانه» به منظور پایان بیش از ۱۱ سال درگیری در این کشور عربی استفاده می کنند.

اولین اجلاس «سران کشورهای ضامن روند آستانه»، به دنبال برگزاری نشست‌های مقدماتی که با حضور طرف‌های درگیر و نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه، به منظور برقراری آتش‌بس و یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه در آستانه قزاقستان برگزار شده بود، اول آذر سال ۱۳۹۶ با حضور رئیسان جمهور این سه کشور در سوچی روسیه تشکیل شد.

پس از آن ترکیه در  ۱۵ فروردین ۱۳۹۷، تهران ۱۶ شهریور ۱۳۹۷، سوچی روسیه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷، آنکارا ۲۵ شهریور ۱۳۹۸)، تهران اجلاس فوق العاده در ۱۱ تیر ۱۳۹۹ به صورت ویدیو کنفرانس به ترتیب میزبان دومین تا ششمین اجلاس رییسان جمهور سه کشور بودند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    1 0
    شما تو رو خدا استقبال نکن . اون وقت که از مخالفان دولت سوریه با پولهای سعودی و قطر کبکتون خروس می خوند کجا بودید . آفتاب پرست یه دوره باید بیاد پیش شما تلمذ کنه . از حماس آبی برابر اسراییل گرم نمی شه چون نمک می خورن و نمکدون می شوند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس