کد خبر 14002
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۱

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خطاب به دانشجويان دانشگاه‌هاي افسري ‌توصيه کردند: درس، تحقيق و پژوهش را در چارچوب اتکاء بر توانايي‌هاي خود و استفاده از تجربيات پيشکسوتان، جهت دهيد و به هيچ حدي از پيشرفت نيز قانع نشويد.

به گزارش مشرق به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، چهارمين مراسم مشترک دانش آموختگي و تحليف دانشجويان دانشگاه‌هاي افسري ارتش جمهوري اسلامي ايران امروز با حضور حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در دانشگاه هوايي شهيد ستاري برگزار شد.
فرمانده کل قوا در ابتداي اين مراسم، پس از ورود به ميدان در محل يادمان شهدا حضور يافتند و ضمن قرائت فاتحه، علو درجات شهداي گرانقدر را از خداوند متعال مسئلت کردند. سپس حضرت آيت‌الله خامنه‌اي از يگان‌هاي حاضر در ميدان سان ديدند.
رهبر انقلاب اسلامي در اين مراسم، الگوي اقتدار در نظام اسلامي را متکي بر ايمان، اعتماد به خدا و تلاش مخلصانه در راه آرمان‌هاي والا دانستند و تأکيد کردند: نيروهاي مسلح از جمله ارتش جمهوري اسلامي ايران با اتکاء بر ايمان توانسته‌اند در توليد تجهيزات نظامي نيز به پيشرفت‌هاي قابل توجهي دست پيدا کنند که در اين راه، نيروي هوايي پيشقدم بوده است.
فرمانده کل قوا، هدف الهي و انساني و پيوند قلبي با مردم را دو ويژگي ارتش جمهوري اسلامي برشمردند و افزودند: در الگوي اقتدار نظام اسلامي، نظم، تجهيزات نظامي و آموزش از جايگاه مهمي برخوردارند اما روح همه اين ابزارها، احساس تکليف الهي و اتکال به خداوند متعال است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأکيد بر اينکه قدرت‌هاي مادي که الگوي اقتدار آنها، صرفاً تجهيزات نظامي و محاسبات مادي است، قادر به شکست ملتي با الگوي اقتدار اسلامي نيستند، خاطرنشان کردند: نمونه عيني غلبه قدرت معنوي بر قدرت مادي، پيروزي انقلاب اسلامي بود که ملت ايران توانست با دست خالي ولي با اتکاء به ايمان بر رژيم طاغوتي شاه غلبه کند.
ايشان پيروزي ملت ايران در جنگ تحميلي را نمونه ديگري از اين موضوع برشمردند و افزودند: ملت ايران در دوران دفاع مقدس، در ميان تحريم همه جانبه، با اتکاء به ايمان و شجاعت جوانان و نيروهاي مسلح خود توانست بر رژيم فاسد بعثي که مورد حمايت کامل شرق و غرب بود، پيروز شود.
فرمانده کل قوا يکي از ويژگي‌هاي اقتدار اسلامي را تقويت نيروي خود اتکايي و شکوفا شدن استعدادها دانستند و تأکيد کردند: در الگوي اقتدار اسلامي، مي‌توان از مستکبران عالم مستغني بود و نيروهاي مسلحي مجهز به فرآورده ها و محصولات فکر و ذهن ايراني بوجود آورد.
رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه پيشرفت‌هاي نيروهاي مسلح کشور در ساخت تجهيزات نظامي پيچيده و پيشرفته، نتيجه اين تفکر است، خاطرنشان کردند: اولين مؤسسه جهاد خودکفايي در نيروي هوايي بوجود آمد و شهداي عاليقدري همچون ستاري، بابايي، خضرايي و "دوران " در اين مسير پيشگام بودند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي دانشجويان دانشگاه‌هاي افسري را به ادامه مسير اين شهداي گرانقدر و حرکت در چارچوب الگوي اقتدار اسلامي توصيه کردند و افزودند: درس، تحقيق و پژوهش را در چارچوب اتکاء بر توانايي‌هاي خود و استفاده از تجربيات پيشکسوتان، جهت دهيد و به هيچ حدي از پيشرفت نيز قانع نشويد.
ايشان با تأکيد بر اينکه مسير کمال و سعادت بي‌پايان است، خاطرنشان کردند: دانشگاه‌هاي نيروهاي مسلح جزو اميدبخش‌ترين کانون‌هاي علمي کشور هستند که بايد با نگاه به آينده و ترسيم چشم‌اندازي روشن، حرکت رو به جلوي خود را پوياتر و سريعتر ادامه دهند.
در مراسم دانش آموختگي و تحليف دانشجويان دانشگاه‌هاي افسري ارتش جمهوري اسلامي ايران، از تعدادي از خانواده‌هاي شهدا و همچنين اساتيد، فرماندهان، دانش آموختگان و دانشجويان نمونه تقدير شد و نمايندگان دانشجويان جديد نيز از دست رهبر انقلاب اسلامي، سردوشي گرفتند.
در ابتداي اين مراسم امير سرتيپ شاه‌صفي فرمانده نيروي هوايي در سخناني تأکيد کرد: دانشجويان دانشگاه‌هاي افسري ارتش با تکيه بر ايمان، انضباط و دانش‌هاي نوين در عرصه جهاد و جنگ نرم حضوري فعال دارند و همواره آماده اقدام بهنگام هستند.
امير سرتيپ شيخ حسني فرمانده دانشگاه هوايي شهيد ستاري نيز در گزارشي از وضعيت تحصيلي دانشگاه‌هاي افسري، به ايجاد تغييرات اساسي در شيوه‌هاي جذب دانشجو و سرفصل‌هاي دروس اشاره کرد و گفت: مأموريت‌هاي پژوهشي با رويکرد تحقيقات براي خودکفايي از جمله فعاليتهاي دانشگاه‌هاي افسري ارتش است.
در اين مراسم دانشجويان دانشگاه‌هاي افسري ارتش، رزمايش ميداني را نيز اجرا کردند.
در پايان مراسم يگان‌هاي حاضر در ميدان از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس