خط و نشان ژنرال ترکیه برای یونان؛ ترکیه قدرتمند است

ژنرال «حلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه با انتقاد از دولت یونان و برخی مقام‌های آمریکایی بابت سنگ اندازی در مسیر فروش جنگنده به آنکارا گفت، ترکیه کشور قدرتمند است.

به گزارش مشرق، وزیر دفاع ترکیه به دلیل سنگ اندازی یونان و لابی یونانی آمریکایی در ایالات متحده با فروش ۴۰ فروند جنگنده «اف-۱۶ بلاک» ساخت شرکت «لاکهید مارتین» به ترکیه حمله کرد.

به گزارش روزنامه «اکاثیمرینی» ژنرال «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه ابراز اطمینان کرد که این روند انجام نخواهد شد. آکار پس از جلسه کابینه در آنکارا به خبرنگاران گفت: «یونان با ابتکارات مختلف در تلاش است تا حد امکان بر مذاکرات نظامی ترکیه و آمریکا برای خرید و نوسازی اف-۱۶ تاثیر گذارد.»

وی ادامه داد: «یک قانونگذار و گروهی با دستکاری اطلاعات خاص مسائل را به هم می‌زنند. ما انتظار داریم که ایالات متحده در این بازی سقوط نکند.»

بر اساس  این گزارش، قانون‌گذاران آمریکایی هفته گذشته اصلاحیه‌ای را تصویب کردند که توانایی دولت این کشور را برای فروش جنگنده یا کیت‌های به‌روزرسانی جنگنده اف-۱۶ به ترکیه، به متحد ناتو را محدود می‌کند.

آکار با ابراز ناراحتی از این عقب نشینی تاکید کرد که روند خرید این جنگنده‌ها از آمریکا ادامه خواهد داشت.

وی افزود: «ترکیه یک کشور قدرتمند است. آرزوی ما این است که عقل سلیم پیروز شود. ما به کار خود در زمینه نظامی، سیاسی و دیپلماتیک ادامه خواهیم داد. امید ما این است که عقل سلیم غالب شود و راه حل‌های معقول و منطقی پیدا شود.»

چندی قبل، ۳۵ قانونگذار آمریکایی در نامه‌ای به «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده خواستار متوقف شدن فروش جنگنده‌های اف-۱۶ بلاک و کیت‌های به‌روزرسان آن‌ها به ترکیه شدند.

همزمان با  این تحرکات، یونان نیز خواستار خرید شماری جگنده نسل پنجم از ایالات متحده شد.«کریاکوس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان هنگام سخنرانی در نشست سران ناتو در «مادرید» در روزهای گذشته گفت که یونان نامه درخواستی برای خرید جنگنده نسل پنجم «اف-۳۵ لایتنینگ» ساخت شرکت «لاکهید مارتین» را به آمریکا ارسال کرده است.  

خط و نشان ژنرال ترکیه برای یونان؛ ترکیه قدرتمند است

به گفته میتسوتاکیس، یونان قصد دارد ۲۰ جنگنده اف-۳۵ خریداری کند و ۲۰ فروند دیگر نیز به عنوان گزینه دیگر در نظر گرفته می‌شود. انتظار می‌رود که این جنگنده‌ها سال ۲۰۲۷ به دست نیروی هوایی یونان برسند.

بر اساس این گزارش، یونان از سال ۲۰۰۹ در حال بررسی خرید اف-۳۵ بوده، اما به دلیل وضعیت مالی بارها این سفارش به تعویق افتاده است. انتظار می‌رود جایگزین جنگنده‌های قدیمی «فانتوم اف-۴» (شبح) ساخت شرکت آمریکایی «مک‌دانالد داگلاس» یونان شود که در دهه‌های هفتاد و هشتاد میلادی تحویل داده شد.

 اف-۳۵ لایتنینگ۲ یک جنگنده چند منظوره تک سرنشین و رادار گریز برای پرواز در همه شرایط آب و هوایی و ماموریت‌های برتری هوایی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    3 4
    هرجا ارتش ترکیه رفته قبلش اردوغان معامله مرده و قرارداد بسته و چندتا سیاستمدار خریده وکرنه ارتش ترکیه در این حدود ۱۰۰ سال در هیچ جنگ ای شرکت نکرده و هرجا رفته پیکنیک بوده
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    1 7
    رفتم نقشه دریای یونان رودیدم، یونان همه جزیره ها رو برداشته. یک‌جزیره هست چسبیده به ساحل ترکیه که اون روهم یونان برداشته. هر جزیره مثل یک‌ناو هواپیما یر میمونه. _____ ترکیه زورش فقط به ارمنستان ۴میلیونی‌رسیده
    • یوسف از همدان IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      0 0
      این از بی اطلاعی جنابعالی می باشد که رفته اید نقشه رو نگاه کرده اید بدونه اینکه پیشیه ان را بدانید در آغاز قرن 19 میلادی کشورهای غربی برای شکست و تجزیه امپراطوری مسلمان عثمانی با هم متفق شدند و گام به گام در جهت فروپاشی آن حرکت کردند در سال1827میلادی روسیه ، فرانسه و انگلیس خبیث با حمایت از یونانی ها سرانجام این کشور را پس از 350سال از عثمانی جدا نموند و برای محدود نمودند قدرت عثمانی این جزایر غیر مسکونی را با استفاده از نیروی برتر دریایی خود اشغال کردند
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    1 3
    هرجا ارتش ترکیه رفته قبلش اردوغان معامله مرده و قرارداد بسته و چندتا سیاستمدار خریده وکرنه ارتش ترکیه در این حدود ۱۰۰ سال در هیچ جنگ ای شرکت نکرده و هرجا رفته پیکنیک بوده
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    2 3
    ترکیه تو یونانش گیر کرده امده اکثر جزیره های مشترک را با ارتش پر کرده حتی چند مایلی انتالیا هم رسیدند اردوغان ازترس به ناله کردن افتاده تا امریکا بگه ای یونان برو در ضمن ترکیه تمام شد مردم فحش کامل به دولت و همدیگر میدهند اقتصاد فلج کننده و دزدی دولت دیگر مردم کلافه کرده
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    2 4
    یاشاسین ایران، یاشاسین علی ع میلتی
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    2 7
    استان آنکارای‌‌ایران
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      0 0
      طهران
  • مجتبی IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    3 4
    ترکیه قدرتمند است برای کشورهای ضعیف و بدون حکومت مرکزی قدرتمند ،اما در برابر ( انگلیس ،امریکا ،) و نوچه های مورد حمایت ( یونان)فقط ادعا و توهم قدرت دارد با یه تشر ( مانند توییت ترامپ و...)میشینه کنار یا می‌ره دست بوس و پابوسی بن سلمان ،بنت و پوتین
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    7 1
    يونان با تحريك امريكا مثلا داره حقشو ميگيره ولي نميدونه تو جنگ قبلي هم بايدن به عنوان نماينده امريكا وقتي داشت تو تركيه اربكان رئيس جمهور تركيه رو از اقدام عليه يونان ميترسوند و تهديد ميكرد همون روز اربكان به بايدن گفت اگه ميتونين جلوي مارو بگيرين و همون روز بود كه نيروهاي يونان رو تركيه ريخت تو دريا و بلايي سرشون اورد كه تو تاريخ ثبت شد. الانم با وعده هاي امريكا دارن همون راه رو مبرن.
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      1 2
      یونان حقوقش رو خیلی وقت پیش گرفته همه حزیره ها رو یونان برداشته
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      0 0
      وقتي تركيه هر جا تو مديترانه داره اكتشاف ميكنه و يونان و فرانسه نميتونن كاري بكنن يعني معلومه قدرت دست كيه.
  • حسام IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    7 2
    یونان بچه لوس اروپاست...ترکیه در عرض ۲۴ ساعت یونان رو با جزایرش محو میکنه...
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    3 6
    قدرت شماها فقط واسه کردهاست اونم با اف شانزده بمب فسفری مثل عفرین بمبارانشون کنی ۳۷۳۸۸
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    6 4
    ۲۳مارس۲۰۲۳ با پرواز جنگندهTF-Xغرب زورگو و متکبر ،شکست انحصار تولید جنگنده توسط یک کشور مسلمان را فراموش نخواهد کرد.
    • مجتبی IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      3 1
      هنوز ترکیه اردوغانی اربابت دنبال کیت ارتقا اف۱۶ میگرده
    • تقی IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      2 2
      من بعید میدانم تا آن موقع ترکیه تو نقشه جهان باشه و تجزیه نشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس