کد خبر 1399490
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
قیمت های جدید ۱۱ قلم نان فانتزی اعلام شد

کابینه رژیم صهیونیستی پس از مواجهه با سیل افزایش سرسام آور قیمت نان در سرزمین اشغالی سرانجام با افزایش قیمت نان موافقت کرد.

به گزارش مشرق، وزارت اقتصاد و صنعت رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه هفته گذشته و همزمان با سفر جو بایدن به تل آویو از تصمیم خود به منظور افزایش ۲۰ درصدی قیمت نان با هدف مهار افزایش بی رویه قیمت این محصول خبر داد.

این وزراتخانه بالارفتن قیمت نان را ناشی از افزایش قیمت محصولات غذایی در بازارهای جهانی اعلام کرده که بر هزینه‌های تولید اثرگذار بوده است. نرخ جدید نان از امروز یکشنبه اعمال خواهد شد.

در هفته‌های گذشته بسیاری از تولیدکنندگان نان در سرزمین اشغالی ضمن اعتراض به تثبیت قیمت نان توسط کابینه، اقدام به افزایش خودسرانه قیمت نان کرده بودند. این امر به یکی از ابزارهای فشار جناح اپوزیسیون اسرائیل به رهبری بنیامین نتانیاهو بر ضد یائیر لاپید مبدل شده بود.

بحران اوکراین سبب شده تا مقامات ارشد رژیم صهیونیستی در تامین مواد غذایی به ویژه گندم با بحران مواجه شوند. هفته گذشته یک هیئت سیاسی اسرائیل راهی قزاقستان شد تا رایزنی با مقامات قزاق را با هدف خرید گندم از این کشور آغاز نماید. بیش از ۷۰ درصد از گندم مصرفی سرزمین های اشغالی تا پیش از آغاز جنگ در اوکراین از دو کشور روسیه و اوکراین تامین می شد که در نتیجه این نبرد در حال حاضر امکان تامین آن وجود ندارد.

از زمان آغاز بحران اوکراین قیمت آرد در اسرائیل با افزایش ۶۳ درصدی از ۳۸۰ دلار در هر تن به بیش از ۶۰۰ دلار رسیده است. دوشنبه هفته گذشته شرکت برق سرزمین های اشغالی نیز از افزایش قیمت برق از ماه آگوست سال جاری خبر داد. انتظار می رود شرکت آب و فاضلاب نیز ظرف هفته های جاری نسبت افزایش هزینه مصرفی آب برای مصرف کنندگان در سرزمین های اشغالی اقدام نماید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 0
    دکتر جون، تو ایران نسبت به یک ماه پیش حداقل 30 درصد از اندازه نون ها کم کردن . شما به فکر سرزمین های اشغالی هستی؟
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      0 0
      حرف غیرمنطقی وضدامارنزنید
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 0
    خوب، حالا چه کنیم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس