کد خبر 1399217
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
تشریح نحوه اعزام تماشاگران ایران به قطر/ افزایش حضور هواداران

تماشاگران ایرانی در صورتی که شرایطش را داشته باشند می توانند از داخل کشور بلیت حضور در مسابقات جام جهانی را تهیه کنند.

به گزارش مشرق، رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نزدیک به ۴ ماه دیگر در حالی آغاز می‌شود که تیم ملی فوتبال ایران در گروه B با تیم‌های انگلیس، آمریکا و ولز همگروه شده است.

فدراسیون فوتبال ایران که هنوز تکلیف نیمکت سرمربیگری خود را با وجود قرارداد با دراگان اسکوچیچ هنوز مشخص نکرده است تا جایگاه سرمربی همچون جایگاه سرپرست فدراسیون متزلزل‌تر از هر زمان دیگری باشد.

از سوی دیگر تحریم‌های ارزی علیه سیستم پولی کشور خرید بلیت‌های جام جهانی از طریق درگاه‌های بانکی را تبدیل به یکی از معضلات زنجیره‌ای کرده بود تا اینکه فیفا پیشنهاد یکی از بزرگترین شرکت‌های داخلی در حوزه صنعت گردشگری را برای ارائه هر یک از موارد امکان پذیر فوتبالی در مسیر جذب تماشاگران ایرانی جام جهانی ۲۰۲۲ فراهم کند.

مجید حسینی نژاد مدیرعامل و بنیان گذار شرکت «علی بابا» در خصوص دریافت نماینده انحصاری فیفا برای فروش بلیت بازی‌های و تورهای جام جهانی قطر گفت: چالش خیلی جدی را برای ارائه خدمات انتخاب کردیم. اگر به دورهای گذشته نگاه کرده باشید می‌بینید هیچیک از آژانس‌های مسافرتی که مسئولیت فروش بلیت و رفت و آمد هواداران را بر عهده داشتند موفق نبودند. آنها با شدیدترین انتقادات روبرو شدند اما من پذیرفتم وارد این چالش بزرگ شویم.

وی که یکی از تماشاگران جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز بوده است درباره تجربه حضور به عنوان یکی از طرفداران فوتبال افزود: وقتی برای بازی ایران و مراکش به سنت پترزبورگ روسیه رفتم فضای فوق‌العاده‌ای را تجربه کردم و دیدم که چه شور و هیجانی در استادیوم وجود داشت. قبل و بعد از آن هم رویایی بود. حقیقت این است من میهمان یکی از دوستان خیلی پولدارم بودم اما باید بگویم وقتی پس از آن شور و هیاهو به محل استراحت خودمان رفتیم اتاقی بسیار کوچک بود که ما دو نفر با وجود آن همه هزینه که شده بود پاهایمان از محدودیت جا به هم می‌خورد.

حسینی نژاد تاکید کرد: روسیه با وجود اینکه کشور وسیعی بود در برگزاری جام جهانی با مشکلات بسیاری روبرو شد. فاصله شهرها باعث پراکندگی تماشاگران و روشی راحت تر در اسکان و ترافیک شهری شده بود اما واقعاً نمی‌دانم دوحه قطر چطور می‌تواند این حجم از مسافران فوتبالی را در خود بگنجاند.

مدیرعامل شرکت طرف قرارداد با فیفا برای فروش بلیت‌های جام جهانی در پاسخ به اینکه مشکل مربوط به فروش بلیت از طریق درگاه‌های معتبر بانکی که برای ایرانیان به دلیل تحریم‌ها امکان پذیر نیست حل کرده‌اند، گفت: ما به فیفا تضمین دادیم بابت هر بازی تیم ملی ایران می‌توانیم حداقل هزار بلیت را بفروشیم. در مجموع متعهد شدیم سه هزار بلیت را بفروشیم اما این ظرفیت هرچقدر که بخواهیم می‌تواند افزایش پیدا کند.

او درباره فروش بلیت سایر بازی‌ها تاکید کرد: هیچ مشکلی وجود ندارد. شاید یک نفر بخواهد بازی آلمان و اسپانیا را از نزدیک تماشا کند. ما امکان خرید بلیت این بازی‌ها را نیز فراهم کرده‌ایم. در حقیقت هر یک از کاربران علی بابا به راحتی می‌توانند بلیت هر یک از بازی‌هایی که برای جام جهانی وجود دارد را پرداخت کرده و راهی قطر شوند.

حسین نژاد درباره اشکان مسافران در دوحه قطر تصریح کرد: واقعاً می‌ترسم که در دوحه چگونه می‌توان خدمات را ارائه داد. آنچه ما تضمین می‌کنیم کیفیت خدماتی است که از فیفا می‌گیریم اما مواردی همچون ترافیک را نمی‌توان کاری کرد. از عهده هیچکس بر نمی‌آید. من مطمئنم در دوحه چنین مشکلاتی به وجود خواهد آمد چون این کشور فضای بسیار کوچکی دارد.‌

بیشتر بخوانید:

خط و نشان برای واکسن گریزها در جام‌جهانی

وی درباره کمترین پکیج برای هر مسافر که در حال حاضر می‌تواند بلیت پرواز، بلیت بازی‌ها و همچنین اقامت در دوحه قطر را برای بازی‌های تیم ملی ایران در جام جهانی در اختیار داشته و هزینه کند تاکید کرد: باید یک نکته خیلی مهم را یادآوری کنیم. فیفا اندک اندک ظرفیت ورزشگاه‌ها را به نمایندگان خود در هر کشور که می‌توانند بلیت بفروشند می‌دهد. این موضوع تنها برای ایران نیست و بلکه موضوعی است که کل کشورهای درگیر با جام جهانی را شامل می‌شود.

حسینی نژاد ادامه داد: در حال حاضر پکیج‌هایی که برای خدمات در نظر گرفته شده است با قیمت روز برای سه بازی حدود ۲۱۰ میلیون تومان است. البته این شامل هتل‌های چهار الی پنج ستاره می‌شود. قطعاً در زمان‌های دیگر هتل‌های محل اقامت ارزان‌تری نیز در اختیار تماشاگران جام جهانی قرار می‌گیرد اما نکته اینجاست که قیمت بلیت‌های پروازی و همچنین هتل‌ها می‌تواند هرچه به زمان جام جهانی نزدیک می‌شویم گران‌تر شود.

بنیان گذار یکی از شرکت‌های گردشگری در پاسخ به اینکه اگر خودش به عنوان یک کاربر قرار بود بلیت بازی‌های تیم ملی ایران را تهیه کند منتظر باز شدن هتل‌های ارزان قیمت می‌ماند یا اکنون اقدام به خرید بلیت خواهد کرد یادآور شد: قطعاً من الان را انتخاب می‌کردم. چون مطمئن هستم و پیش بینی می‌کنم که هرچه به جام جهانی نزدیک تر شویم بلیت‌ها گران‌تر خواهد شد.

حسینی نژاد در خصوص اراده خدمات از شهرهای دیگر کشور همچون جزیره کیش برای پرواز مستقیم به قطر گفت: مسأله‌ای که اکنون با آن درگیر هستیم مربوط به پروازها است. پنج تا شش پرواز داریم که قطر می‌دهد و شش پرواز هم ما داریم که در مجموع می‌شود ۱۰ الی ۱۲ پرواز روزانه؛ اگر این پروازها به ۲۰ عدد برسد می‌توانیم برنامه‌ریزی‌های خیلی بیشتری داشته باشیم که به ما کمک می‌کند تا بلیت‌ها را بهتر به مشتریان ارائه دهیم. تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم بحثی برای پرواز از جزیره کیش به قطر وجود ندارد. ضمن اینکه با بررسی و تحقیقاتی که کردم کشتی‌های بزرگ نمی‌توانند از این جزیره برای مسافرگیری اقدام کنند و تنها قایق‌های مسافربری می‌توانند در رفت و آمد باشند تا هوادارانی را هم که از آن طریق می‌خواهند بروند را به مقصد ببرند.

او درباره همکاری با فدراسیون فوتبال ایران تاکید کرد: ما تا کنون یک جلسه داشته‌ایم اما قطعاً نشست‌هایی را با آنها برگزار می‌کنیم تا افرادی که از طریق فدراسیون فوتبال بلیت خریده‌اند را هم بتوانیم پوشش دهیم.

حسینی نژاد در پایان درباره نحوه فروش بلیت و تأثیر تورم روی فروش گفت: ما یک دلار بالا یا پایین‌تر از تعهد به فیفا نمی‌توانیم بدهیم. یعنی همان ارقامی که فیفا برای بلیت و هتل‌ها در نظر گرفته است را می‌دهیم. اصلاً نمی‌توانیم اقدامی فراتر از آن کنیم. ضمن اینکه روزی که کسی بلیت از ما می‌خرد اگر دلار گران یا ارزان شد دیگر اهمیتی ندارد چون قرارداد را با مشتری بسته‌ایم و دیگر عین همان پول را هم به فیفا پرداخت کرده‌ایم. پس نه ما و نه مشتری ضرر نمی‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس