کد خبر 1398967
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
بایدن در عربستان

رئیس جمهور آمریکا که ساعتی پیش وارد جده شد پس از دیدار با پادشاه عربستان، در جلسه کاری با ولیعهد این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، دیدار کاری میان «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در جده آغاز شد.

بر اساس گزارش‌ها، وزرای دو کشور نیز در این دیدار کاری نیز حضور داشتند.

این دیدار پس از گفت‌وگوی بایدن با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی انجام می ‌شود.

دیدار جو بایدن با محمد بن‌سلمان

جو بایدن ساعتی پیش وارد جده شد تا با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی دیدار کند. قرار است که رئیس‌جمهور آمریکا در روز دوم سفر خود به عربستان سعودی در نشستی با حضور اعضای شورای همکاری خلیج فارس و سه کشور مصر، اردن و عراق شرکت کند.

مجاب کردن عربستان سعودی برای افزایش تولید نفت یکی از دیگر از اهدافی است که در دستور کار سفر بایدن قرار دارد. با این حال، ساعتی قبل‌تر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که انتظار ندارد این سفر به افزایش تولید نفت از سوی عربستان منجر شود.

سالیوان گفت: «فکر نمی‌کنم در این زمینه باید منتظر یک بیانیه دوجانبه باشیم چون ما معتقدیم هرگونه اقدام اضافه برای اطمینان از وجود منابع کافی انرژی جهت حفظ سلامت اقتصاد جهانی در بستر اوپک‌پلاس گرفته خواهد شد.»

عربستان سعودی، صبح امروز، رسما به شرکت‌های هواپیمایی رژیم صهیونیستی اجازه عبور حریم این کشور را داد. اداره کل هواپیمایی کشوری عربستان سعودی اعلام کرد که ریاض این تصمیم را «برای تکمیل کردن اقدامات لازم جهت تحکیم جایگاه عربستان به عنوان قطب جهانی متصل‌کننده سه قاره و جهت تقویت ارتباطات هوایی بین‌المللی» اتخاذ کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    5 1
    دیدار شیاطین عالم هستی.
  • رهگذر IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 1
    از لحاظ اداب دیپلماتیک شیوه نشیتن بایدن یه جور بی احترامی حساب میشه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس