حجت الاسلام صدیقی

خطیب موقت تهران گفت: غدیر نشانه‌ای از جامعیت اسلام و نقشه راه جامعه اسلامی است و آینده نگری را برای جامعه اسلامی در دستور کار قرار داده است که از این رو اهمیت غدیر از جهت ولایت است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در نماز سیاسی- عبادی این هفته جمعه تهران، با تبریک دهه ولایت و عید غدیر، تقوا را پشتوانه دنیا و آخرت دانست و گفت: هر فردی حریم خدا را نگه‌ دارد، خداوند بن بست را از پیش پای او برمی‌دارد.

خطیب موقت تهران گفت: خدا در هیچ کجا به اندازه غدیر اهمیت به خرج نداده است و از این رو پیامبر را در حجه‌الوداع مأمور کرد، حاجیانی که جلو افتاده بودند را برگرداند و حاجیانی که نرسیده بودند، برسند تا ایشان در جمع همه حاجیان که سفیران کشورهای اسلامی بودند، ولایت امیرالمومنین (ع) را تبلیغ کنند.

وی با استناد به سه اصل در این مأموریت که موضوع سیاسی و زمامداری است، ادامه داد: به‌قدری این مسأله مهم است که اگر تبلیغ انجام نمی‌شد، رسالت و دین کامل نمی‌شد و این موضوع نقش ولایت در تبیین دین را نشان می‌دهد و در غیر اینصورت تحریف در دین محتمل بود و دیگر الگویی برای حکمرانی اسلامی پیدا نمی‌شد.

صدیقی حضرت علی (ع) را مکتب، فرهنگ، جریان زندگی، مدل حکمرانی، قبله و کلاس همیشگی برای موحدان عالم و الگوی حکومت عدالت و معرفت توصیف کرد و گفت: ویژگی‌های حضرت علی (ع) که قران کریم از آن نقل می‌کند این است که رهبری حکومت اسلامی باید عالم باشد.

خطیب موقت تهران افزود: امیرالمومنین در آیه مباهله نفس نفیس پیامبر است و خداوند به جز نبوت هرچه به پیامبر آخرالزمان داده به امام علی (ع) هم داده است چراکه ایشان جانشین پیامبر است.

وی خاطرنشان کرد: غدیر نشانه‌ای از جامعیت اسلام و نقشه راه جامعه اسلامی است و آینده نگری را برای جامعه اسلامی در دستور کار قرار داده است بنابراین اهمیت غدیر از جهت ولایت است.

صدیقی شعارغدیر امسال را «لبیک یا رسول‌الله» عنوان کرد و گفت: شعار محوری دهه امامت و ولایت این است که به منظور پاسخ به ندای پیامبر خدا که به ندای خدا لبیک گفت و امامت امام علی را تبلیغ کرد و از همه  خواست تا رهبری امیرالمومنین را تبلیغ کند و این همان واحد بودن سیاست و دیانت است، ما هم ولایت حضرت علی را تبلیغ کنیم.

خطیب موقت تهران افزود: شعارهای اجرایی امسال نیز هر خانه یک غذا و هر خانه یک اطعام است؛ اطعام یک نفر در روز غدیر به منزله اطعام همه انبیا و صدیقین است. از سوی دیگر ما محرم و صفر را ماه عزا و ذیحجه را ماه شادی می‌دانیم و همانطور که عزادارای عبادت است، این شادی هم عبادت است.

وی تأکید کرد: تا زمان ظهور امام عصر (عج)، ولایت فقیه حافظ استقلال، عزت و نَمی از ولایت حضرت علی(ع) است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    2 2
    هاشمی که یک هزارم ایشون سواد نداشت به دروغ براش می نویسین آیت اله ولی ایشون که رئیس و بنیانگذار حوزه علمیه امام خمینی هستند حجه الاسلام!!!
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    1 0
    سعادت در ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام است
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    جانم فدای علی
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      جانم فدایش
    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      0 0
      باشه
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    1 0
    یاعلی
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    1 0
    اول واخر اسلام ومسلمانی امروز احیای پیمان غدیر وپیمان خاتم الانبیاء هست
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس