کد خبر 1398639
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
سربازی

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل، اندازه قانونی موی سر سربازان وظیفه در یگان‌های خدمتی و مراکز آموزشی را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص اندازه موی سر کارکنان وظیفه اظهار داشت: طبق آخرین بخش نامه‌ در سال ۹۸ اندازه موی سر کارکنان وظیفه مشخص و برای اجرا در کلیه مراکز آموزش و یگان های نیروهای مسلح و دستگاه‌های غیر نظامی ابلاغ شده است.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه جزئیات این ابلاغ از سال ۹۸ تاکنون تغییری نکرده است، تصریح کرد: بر اساس این ابلاغیه اندازه موی سر کارکنان وظیفه با مدرک تحصیلی دیپلم و پایین تر در مراکز آموزش رزم مقدماتی با نمره ۱۰ و با مدرک تحصیلی فوق دیپلم و بالاتر با نمره ۱۶ خواهد بود.

وی گفت: اندازه موی سر کارکنان وظیفه در یگان‌های خدمتی اعم از سرباز و سرجوخه با نمره ۱۰ تا ۱۶ و درجه دار و افسر با نمره ۱۶ تا ۲۰ خواهد بود.

دریادار دوم رحیمی پور در پاسخ به دیگر پرسش در این خصوص آیا تمام یگان ها و مراکز آموزش از این دستور ابلاغی در خصوص اندازه موی سر سربازان تمکین می کنند یا خیر ؛ گفت:این موضوع در مراکز آموزشی و یگان‌های خدمتی در حال اجراست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    2 2
    کچل ؟
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      3 12
      سرباز باید کچل باشه تا اطاعت پذیر و فرمانبر بشه والا نظم و نظام ارتش میریزه به هم
    • حاجی از قم IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      1 3
      مگه زمان رضا شاه هست که به اجبار ببرن سربازی و به اجبار هم موهاشون رو بزنن
    • Abbas IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      4 1
      چقد مسخره و سطحی شده اخبار سربازی به جای پیگیری سربازی حرفه ای و افزایش حقوق سربازان و قوانین مخصوص متاهلین صاحب فرزند و ..
  • علی IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    9 3
    واقعا این قوانین مسخره رو از کجا استخراج میکنید مدرک تحصیلی شد ملاک اندازه موی سر؟
  • محمد IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    3 7
    چارچوب نظامی گری و اطاعت پذیری را نریزید بهم.. میخوایید برای راحتی نوجوان‌ها و جوانوای ناز نازو بگید با لباس شخصی بیان سر خدمت...!
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    0 2
    سرباز وظیفه زیر دیپلم هست
  • وحید نادر شاگرد اتوبوس IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    2 0
    هر اقدامی دلایل خودش را دارد از ته زدن سر بازان چند دلیل داشته ؛ اول موضوع نظافت و شپش سر بود قبلا سربازان در هفته فقط یکبار اجازه حمام میرفتن و سشتن لباس و ملافه داشتند آنهم کلا باید با سوت بعدی (15 الی 30 دقیقه) از حمام بیرون می آمدند که این امر با آزاد شدن حمام رفتن(بدلایل شرعی و..) و افزایش حمام یکان ها تا حدودی برطرف شد؛ و سمپاشی بی حد و حساب با سموم شیمیایی نیز از سوی دیگر به کمک شپش زدایی آمد؛ دلیل دوم از ته زدن موی سر سربازان جلوگیری از شوره سر بود که الحمدا.. با صابون و شامپو ضد شوره موضوع منتفی است(قبلا سرباز سهمیه یک صابون داشت که هم لباس می شست و بدن و هم سر)؛ دلیل دیگر عدم مشغول شدن اضافی سرباز به موی سر و فرم آن بود که دلیل بعدی عکس دلیل قبلی بود یعنی سرباز اصلا به موی سرش نرسد و موهایش زولیده و آشفته بنظر بیایند؛ دلیل دیگر؛ راحتی امکان استفاده از کلاه و کلاه آهنی بود سر کچل بدون کلاه هم در سرما و هم در گرما و بخصوص تابش آفتاب اذیت میشود؛ در حالیکه سر با موی بلند ؛ در صورت استفاده از کلاه زود به زود سرش عرق میکند و هم فرد باید هی کلاه را جابجا کند و هم موهای سرش ضعیف و .. میشود؛ دلیل دیگر کاهش میزان کافور (برای پیشگیری از انحرافات جنسی و... استفاده میگردید) در غذای سربازان بود تا هم از کاهش میل سرباز به ازدواج پیشگیری شود و هم در آینده سرباز دیروز؛ با کاهش چشمگیر تمایلات ه خانواده و تمایلات جنسی در دوران متاهلی روبرو نشوند و یا کودکان کم استعداد را بدنیا نیآورند ؛ که فعلا ..... ؛ نظم پذیری و افزایش قدرت جنگندگی؛ تغییر شرایط و ... و... دلایل فرعی موضوع زدن موی سر بخصوص در دوره اموزش اولیه است؛
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      1 0
      توضیح خوبی بود داداش خودت نظامی هستی؟
    • وحید نادر شاگرد اتوبوس IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      1 0
      با سلام و عرض اب و احترام؛ ممنونم از توجه شما بزرگوار؛ دوست داشتم نظامی باشم ولی توفیق نداشتم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس