کد خبر 1398580
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰
دبیر کل سازمان ملل: ۹۴ کشور جهان با طوفان کامل بحران مواجهند

دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد حدود ۹۴ کشور جهان با طوفان کامل بحران شامل افزایش چشمگیر قیمت غذا، انرژی و عدم دسترسی به منابع مالی مواجه هستند.

به گزارش مشرق، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به وقت محلی در سخنانی افزود: دنیای ما با مشکل عمیقی مواجه است. به جنگ های بی معنی و فاجعه بار همین الان پایان دهید.

وی اظهار داشت: جهان با بحران‌های متفاوتی مواجه است که امروز باعث رنج عمیقی شده است و فردا نابرابری خطرناک، بی‌ثباتی و هرج و مرج اقلیمی را به همراه دارد.

دبیر کل سازمان ملل ادامه داد: تاثیرات  تهاجم روسیه به اوکراین در میان بهبودی شکننده و ناهموار از همه‌گیری کرونا پدیدار شده ، در حالی که وضعیت اضطراری شرایط اقلیمی در حال افزایش است.

گوترش تصریح کرد: حدود ۹۴ کشور که ۱.۶ میلیارد نفر را در خود جای داده اند، با طوفان کامل بحران مواجهند؛ افزایش چشمگیر قیمت غذا و انرژی و عدم دسترسی به منابع مالی.

دبیر کل سازمان ملل گفت: گروه واکنش جهانی به بحران سازمان ملل متحد در مورد غذا، انرژی و امور مالی در خصوص تأثیرات بحران فعلی هزینه زندگی و خطرات برای سال آینده اعلام کرده است که ۶۰ درصد از کارگران در جهان امروزه درآمد کمتری نسبت به قبل از همه گیری دارند.

وی اظهار داشت که کشورهای در حال توسعه تنها برای جبران ضعف حمایت های اجتماعی، سالانه ۱.۲ تریلیون دلار ضرر می کنند و ۶۰ درصد از اقتصادهای در حال توسعه در حال حاضر با مشکلات بدهی یا در معرض خطر بالای بدهی قرار دارند.

گوترش ادامه داد: در همین حال، تعداد افرادی که مجبور به ترک خانه های خود شده اند به ۱۰۰ میلیون نفر رسیده  که بالاترین تعداد از زمان تشکیل  سازمان ملل است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 1
    اکثر این کشورها بحرانزده هم در اردوگاه حماقت ناتوی صهیونیستی آمریکایی عضویت دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس