کد خبر 1398517
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴
ماجرای شکنجه یک معلول ذهنی در گچساران چه بود؟

یکی از معلولان ذهنی که در مرکز نگهداری معلولان بالای ۱۴ سال گچساران نگهداری می‌شد مورد شکنجه و ضرب و شتم قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، یکی از معلولان ذهنی که در مرکز نگهداری معلولان بالای ۱۴ سال گچساران نگهداری می‌شد مورد شکنجه و ضرب و شتم قرار گرفته است.

نوید نوجوان معلول اهل شهر سوق از توابع شهرستان کهگیلویه بوده که باوجود مراقبت چندساله خانواده از این فرد معلول اکنون والدینش به خاطر بیماری و مشکلات جسمی توانایی مراقبت از او را نداشته و جهت نگهداری این کودک را به مرکز نگهداری معلولان ذهنی گچساران سپردند.

پس از مدتی هنگامی که والدین نوید جهت ملاقات او به مرکز می‌روند آثار متعدد شکنجه و ضرب و شتم بر روی بدن نوید مشاهده می‌کنند و پس از اعتراض به این شرایط، نوید را از مرکز ترخیص می‌کنند.

سرپرست اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: ضرب و شتم یکی از معلولان ذهنی در گچساران سبب نگرانی مسئولان اداره کل بهزیستی استان شده و روز گذشته دو نفر از معاونین و رئیس حراست اداره کل بهزیستی استان را جهت بررسی بیشتر موضوع به گچساران فرستادیم.

محمد کریم آریا افزود: زمانی که این نوجوان معلول از مرکز ترخیص می‌شود والدینش متوجه آثار ضرب و شتم بر روی بدن او می‌شوند و موضوع را به مسئولان اداره کل گزارش می‌دهند.

وی اضافه کرد: پس از آگاهی از این موضوع، بلافاصله دوربین‌های مرکز نگهداری گچساران توسط همکاران بررسی شده و متوجه می‌شوند که نوید با فرد معلولی دعوا کرده و ظاهرأ توسط معلول دیگری گاز گرفته می‌شود و بخشی از این ضرب و شتم به خاطر دعوا و درگیری با معلول دیگری است.

سرپرست اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این مرکز تنها مرکز نگهداری معلولان در شهرستان گچساران است و ۱۵ سال سابقه دارد و در حال حاضر از ۲۷ معلول نگهداری می‌کند.

وی با بیان اینکه از ابتدای کار به دنبال ارتقای امکانات جامعه هدف بهزیستی در سطح استان بودم، تصریح کرد: باتوجه به اینکه مرکز نگهداری از معلولان گچساران در مجموع مورد رضایت مسئولان اداره کل بهزیستی نبوده و عملکرد ضعیفی نیز داشته است یک ماه پیش اخطار اول را به این مرکز دادیم.

آریا عنوان کرد: باتوجه به عدم رضایت از فعالیت تنها مرکز نگهداری معلولان ذهنی شهر گچساران، دنبال جانمایی یک مرکز جدید در این شهر هستیم و مکاتبات لازم را در این زمینه انجام دادیم، البته رییس بهزیستی شهرستان گچساران عملکرد ضعیفی دارد و فرماندار گچساران نیز نسبت به تغییر این مدیر قانع نمی‌شد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به رایزنی‌های انجام شده به محض اینکه مرکز جدید در این شهر جانمایی شد تمامی معلولان این مرکز را به مرکز جدید منتقل می‌کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • جواد IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    5 3
    پس چرا فیلم دوربین ها به خانواده نشون نمیدن؟؟؟ پسر عموی من هست و با صراحت میگم دروغ میگن و داریم از مجاری قانونی شکایتمون پیگیری میکنیم
    • مهرداد IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      2 0
      علنا داری دروغ میگی، من همسایه والدین این فرد معلول هستم که مشکل براشون پیش اومده . دقیقا فیلم مربوط به درگیری ذکر شده رو در اختیار خانواده قرار دادن و حتی والدین رو به بخش بازبینی فیلم ها بردند و اجازه دادن تا فیلم هر زمانی رو که خودشون لازم می دونن مورد بازبینی قرار بدن
    • جواد IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      0 0
      آقای همسایه یه سر تشریف بیار عیادت تا داغ سیگار بهت نشون بدیم هرچند اخبارو تو اینترنت هرکس جستجو و پیگیری کنه میفهمه کی راست میگه و کی دروغ ارجاع میدم به پیگیری های فارس و ...
    • جواد IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      0 0
      همسایه جان روز شنبه دادگاه تشریف میاری ببینیمت؟؟؟
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    4 0
    درود بر این خانواده حتما پیگیر باشید معلولین احساسات قوی دارند محبت و عواطف و خشم و شکنجه را قوی تر از بقیه درک میکنن این نوجوان حتما باید تحت درمان قرار بگیرد
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    0 1
    ؟؟؟؟؟؟؟؟
  • وحید کیانی نسب IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    1 0
    سلام من وحید کیانی نسب بردار نوید آقای مهرداد چرا داری دروغ میگی اصلا فیلمی ب دست ما نرسیده در ضمن خانواده ما اصلا رضایت نداده اصلا شما کی هستین ک دارین خودتون رو همسایه ما خطاب میکنید ما رضایت ندادیم و نمیدیم تا عدالت در مورد برادر بی زبان و بی دفاع من اجرا نشه پیگیری میکنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس